הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, בראשות מ"מ יו"ר הוועדה שירה-תלמי באבאי, קיימה אתמול, שני, דיון בהפקדת התוכנית להקמת מגדל אייקוני ובית מלון במתחם אפשטיין, על ציר הרכבת הקלה. התוכנית מציעה מגדל בגובה 40 קומות אשר תוכנן על ידי משרד האדריכלים הבינלאומי, מהמובילים בעולם, אשר תכנן גם את מגדל "בורג' חליפה" בדובאי.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
המייל האדום של "כל העיר" [email protected]
התוכנית, שביוזמת חברת בי.טי.ווסט, הינה על שטח כולל של כ-7 דונם, והיא ממוקמת בקצה הצפוני של שכונת קריית יובל, בצמוד לתחנת הרכבת הקלה בהר הרצל וחניון חנה וסע.
יצוין כי מדובר במתחם בעל מיקום ייחודי בקו הרכס העובר בשדרות הרצל, המהווה מעין נקודת קצה עירונית הצופה אל נוף מרהיב של הרי ירושלים והמוסדות הלאומיים בהר הרצל ויד ושם.
התוכנית כוללת הקמת 240 יחידות דיור במגדל בן 40 קומות, כאשר 48 מכלל יחידות הדיור יוקצו עבור דירות קטנות. התוכנית כוללת בנוסף הקמת בית מלון בשטח של כ-9,000 מ"ר, ומבנה ציבור לתרבות בשטח של כ-5,000 מ"ר.
ל"כל העיר" נמסר כי "במהלך הדיון הוצגו לוועדה שתי חלופות לבינוי בהתאם למדיניות הבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה, שמטרתה העצמת הבינוי ועירוב שימושים לאורך צירים אלו. חלופה אחת כללה שני מבנים בגובה 20-30 קומות, וחלופה נוספת המציעה מבנה אחד בגובה 40 קומות על בסיס צר, זאת כדי ליצור מרפסת עירונית רחבת ידיים המשקיפה אל הנוף ונקודת ציון ייחודית, וכן צמצום של חסימת המבטים לנוף".
מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "לחלופת הבניין הבודד יתרונות משמעותיים מבחינת המרחב הציבורי. וכן יתרונות סביבתיים של הפחתת הצללה ורוחות. פתיחה של כיכר נהדרת בגודל של כ 3 דונם שמאפשרת מפגש מרגש של קצה העיר עם הייערות הרציפים שממשיכים ממנה והלאה. שימוש מיטבי בנוף הניבט מהעיר, חלופת מגדל תמיר יחיד מספקת לעיר חוויה של טבע ואוויר הרים תוך שמירה על היערות היקרים לכולנו".
מנגד, ד"ר אסף שפנייר, יו"ר הועדה הפיזית ביובלים מדגיש: "התוכנית לעולם לא הוצגה לתושבי השכונה. למרות בקשות חוזרות ונישנות במשך 3 שנים, התוכנית תוכננה מעל ראש התושבים. בנוסף, קרית היובל זקוקה יותר למקומות תעסוקה ומאשר דירות".
במינהל התכנון מציינים כי "התוכנית מצטרפת לשורת תוכניות המממשות את מדיניות הוועדה לבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה שמטרתה ציפוף העיר לאורך צירים אלו, מתן העדפה לשימוש בתחבורה ציבורית, ושילוב עירוב שימושים המסייע להפוך את הרקמה העירונית לפעילה מגוונת ומעניינת".
התוכנית נערכה על ידי משרד אדריאן סמית וגורדון גיל אדריכלים.
העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
לשירה תלמי יש רק שפן אחד בכובע התכנון – לקחת שני בניינים ולשים אותם אחד על השני. היא עושה את זה ברחובות ראשיים, אבל גם ברחובות צרים. לאוכלוסיה עשירה וגם לאוכלוסיה ממעמד סוציו אקונומי 3 – מה שיבטיח שהמגדלים הגבוהים יהפכו למעברות לגובה. הרס קרית היובל והפיכתה למעברה אחת גדולה בדרך.
אוי ואבוי
לשירה תלמי יש רק שפן אחד בכובע התכנון – לקחת שני בניינים ולשים אותם אחד על השני. היא עושה את זה ברחובות ראשיים, אבל גם ברחובות צרים. לאוכלוסיה עשירה וגם לאוכלוסיה ממעמד סוציו אקונומי 3 – מה שיבטיח שהמגדלים הגבוהים יהפכו למעברות לגובה. הרס קרית היובל והפיכתה למעברה אחת גדולה בדרך.
הולילנד ירושלמי
מציפים את העיר במגדלים מכוערים
בתקווה למלא אותם במשלמי ארנונה
אז זהו שלא
ירושלמי
סוף סוף מגדל שמעוצב כמו שצריך.
אם בכל מקרה כבר בונים מגדלים בירושלים, לפחות שיבנו אותם הכי יפים שאפשר.
אסור לתת לחזירי הנדלן לבנות מפלצות בטון.
הבניין הזה הוא דוגמה למבנה שמתקרב להיות מגדל ראוי ויפה