מסקר של עמותת אור ירוק עולה כי 27 אחוז מהירושלמים "ניקרו" בנהיגה בשנה האחרונה. למעשה, לפי הסקר, כמעט אחד מכל שלושה נהגים מודה: "ניקרתי לפחות פעם אחת במהלך נהיגה בשנה האחרונה". הסקר נועד לבחון את שיעור הנהגים אשר נהגו כשהם עייפים במהלך השנה האחרונה ונרדמו על ההגה, ואת שיעור האנשים אשר נסעו ברכב עם נהג והבחינו כי הוא נרדם על ההגה.
תחרויות ההוקי של המכביה פתוחות לקהל הרחב
מהסקר עוד עולה כי בשנת 2017 חלה עליה במספר הנהגים שדיווחו כי "ניקרו" בזמן נהיגה, גם ביחס לשש השנים האחרונות שבהן לא חל שינוי במספר הנהגים שהודו כי "ניקרו" במהלך נהיגה. 37 אחוז מהנשאלים טענו בסקר כי נסעו עם נהג שניקר במהלך הנהיגה, נתון דומה לסקר שנערך בשנה שעברה. עוד עולה מהסקר כי גברים "מנקרים" יותר מנשים – 35 אחוז מהגברים הודו שניקרו במהלך נהיגה לעומת 24 אחוז מהנשים. קבוצת הגיל 34-55 היא הקבוצה בה שיעור הדיווח על "ניקור" במהלך נהיגה הוא הגבוה ביותר (34 אחוז).
רוב תאונות העייפות מתרחשות בכבישים ראשיים ובכבישים מהירים. בדרך כלל מדובר על סטייה מהכביש או על התנגשות חזיתית עם רכב מכיוון נגדי.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מדגיש כי "החום הכבד, הנסיעות הארוכות והעייפות עלולות לגרום לתאונות קטלניות. העייפות זה הרוצח השקט על הכבישים. כאשר אדם עוצם את עיניו מבלי להרגיש רק לרגע אחד ואז הרכב נוסע למעשה ללא נהג. משרד התחבורה חייב להגביר את המודעות לסכנות שבנהיגה בעייפות במיוחד בתקופה הזו של השנה, תקופה של חופש וטיולים. ישראלים רבים יוצאים לחופשות בארץ ובעולם, שמצריכות נהיגה מרובה במרחקים גדולים ולכן חשוב למקד תשומת גם בקרב אוכלוסייה זו. במקביל, חייבים במשרד לבטיחות בדרכים להכניס לשימוש את הטכוגרף הדיגיטאלי בכלי רכב הכבדים כדי למנוע מנהגים מקצועיים לעבוד שעות רבות מעל המותר בחוק ובעייפות גדולה".
תגובות