בשנת 2020 חולקו מעל 31 אלף דוחות לרוכבי אופניים חשמליים, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק. על פי הנתונים, בירושלים חילקה המשטרה 3,329 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2020, עליה של 19 אחוז בהשוואה למספר הדוחות שחילקה בעיר בשנת 2019, שבמהלכה נרשמו 2,787 דוחות.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
המייל האדום של "כל העיר" [email protected]
ירושלים, יש לציין, היא העיר השניה במספר הדוחות שנרשמו לרוכבי אופניים חשמליים. הראשונה, כמובן, היא בירת הדו-גלגלי הממונע – תל אביב כמובן, שבה נרשמו לרוכבי האופניים החשמליים בשנת 2020 9,064 דוחות – כמעט פי שלוש מאשר בירושלים. לוד היא המדורגת שלישית עם 1,334 דוחות, עליה של 86 אחוז בהשוואה לכמות הדוחות שחולקו בעיר בשנת 2019.
מהנתונים עוד עולה כי שנת 2020 הייתה שנת שיא במספר רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים שנהרגו בתאונות דרכים. בנוסף לכך, חלקם היחסי של רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים מתוך כלל ההרוגים זינק בשנת 2020 לשיעור של 8.2 אחוז. על פי הנתונים, בשנת 2021 – מה-1.1 ועד ל-1.12 – נהרגו בתאונות דרכים 16 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, המהווים 5 אחוזים מכלל הרוגי תאונות הדרכים השנה.
מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "כולנו מרגישים את חוסר הביטחון האישי כאשר אנחנו הולכים על המדרכה וגם כאשר אנחנו נוהגים בכביש. רוכבי אופניים וקורקינטים רבים מתנהגים כאילו חוקי התנועה לא חלים עליהם. בכך הם מסכנים את עצמם ואת כולנו ויוצרים בכביש אווירה של כאוס שפוגעת בכלל הציבור ועולה גם בחיי אדם. מדינת ישראל אישרה את הכנסתם של מאות אלפי כלים חשמליים לכבישים אבל לא הגדילה את מספר השוטרים ומספר הניידות שאמורים לאכוף את חוקי התנועה. כאשר נהג עובר עבירת תנועה מדובר בכישלון של המערכת. תפקיד המשטרה הוא לא לתת דוחות ולהעשיר את קופת המדינה אלא ליצור אווירה הרתעתית, כזאת שתמנע את אותן עבירות תנועה. לכן כדי להשיב את הביטחון האישי של הולכי הרגל והנהגים חייבים להוסיף שוטרים וניידות לרחובות הערים. בכך נוכל גם לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בתאונות במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים".
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
אזרח
יש להכשיר פקחים נוספים ולהכפיל את כמות הדו"חות. רק דרך הכיס יצומצמו תאונות הכלים החשמליים.
ניר
כתבה מגמתית. מה זאת אומרת האם זה מספיק? מה עם התשתיות החסרות?