ירושלים שוב מדורגת בראש רשימת הערים שבהן נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים. כך עולה מנתונים של עמותת אור ירוק אשר מתייחסים לשנת הלימודים תשפ"א (חודשים ספטמבר עד יוני). מהנתונים עולה כי במהלך השנה הקודמת נפגעו בירושלים הכי הרבה ילדים ובני נוער בתאונות דרכים, נתון אשר מדרג את העיר במקום הראשון ברשימת הערים המובילות בהיפגעות ילדים ובני נוער.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
המייל האדום של "כל העיר" [email protected]
החופש הגדול כבר לקראת סופו ובעוד כשבוע תחל שנת הלימודים. ילדים ובני נוער רבים ישובו בשבוע הבא, ה-1.9.21, אל ספסל הלימודים וכך גם הסכנה של היפגעות בתאונות דרכים בדרך אל בית הספר ובחזרה ממנו עולה. מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בשנת הלימודים הקודמת, נפגעו 2,554 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים – עליה לעומת מספר הנפגעים בשנה שקדמה לה (2,488) וזאת על אף שני הסגרים שהתקיימו במהלכה והורידו משמעותית את מספר ימי הלימודים הפיזיים בבתי הספר. מבין הנפגעים בשנת הלימודים הקודמת – 35 ילדים ובני נוער נהרגו בתאונות דרכים.
מפילוח הנתונים לפי ערים וישובים, בשנת הלימודים הקודמת עולה כי 1,521 ילדים ובני נוער נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני, 16 נהרגו ו-222 נפצעו קשה. מהנתונים עולה כי בירושלים כאמור נפגעו הכי הרבה ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בשנת הלימודים תשפ"א, אחריה בתל אביב-יפו והשלישית במספר הנפגעים בחודשי שנת הלימודים תשפ"א היא בני ברק. על פי הנתונים, 181 ילדים ובני נוער, בני 5-19, נפגעו בירושלים במהלך שנת הלימודים הקודמת – שלושה נהרגו ו-32 נפצעו קשה.
מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה מציין כי "רגע לפני שמתחילה עוד שנת הלימודים מוטלת על הרשויות המקומיות משימה מצילת חיים – לשפר את תשתיות הבטיחות בסביבת בתי הספר וכלל מוסדות החינוך. חשוב ביותר לצבוע את מעברי החציה ליד בית הספר ולהתקין פסי האטה כדי לצמצם את הסכנה של ילדים להיפגע בתאונות דרכים. הרשויות חייבות לוודא שהדרך אל בית הספר בטוחה עבור הילדים וסביבת בית הספר מהווה עבורם אזור סטרילי כך שגם אם ילד יתפרץ לכביש מהירות נסיעת כלי הרכב תהיה כזאת שתאפשר לנהג לעצור בזמן ולמנוע את הפגיעה בילד. צביעת מעברי החציה, התקנת פסי האטה, יצירת מפרץ הורדה בטוח וסילוק מפגעי בטיחות מהדרך הן פעולות פשוטות וזולות שיכולות למנוע את הנפגע הבא ולהציל חיים".
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
נגה
לא נעים לומר אבל יש אשם בכך. היושב בראש הפירמידה בככר ספרא ומוחק את תושביו. אתר הבניה שהוא הפך אליו את כל העיר גובה מחירים בגוף ובנפש. הגיע הזמן שתתעדשת. מר ליאון. העיר היא לא רק רכבת קלה אלא תושבים מיואשים תדאג להם
ניר
מיתון תנועה! אין סיבה למהירות מעל 30 קמ"ש בשכונות.