הרכבת הקלה גרמה למהפכה של ממש בירושלים בנושאים רבים. מרמת האוויר נקי על רצועת הרכבת עם שינויים משמעותיים, דרך הגדלת מספר יחידות הדיור בעיר ועד לנראות ולעומסי התנועה שיפחתו משמעותית.
ירושלים היא העיר המתקדמת ביותר בישראל מבחינת זאת. בנוסף, הרכבת הקלה תורמת באופן ישיר להגדלת מספר יחידות הדיור שייבנו בעיר בשנים הקרובות, מבלי לעלות על שטחים ירוקים. בזכות הרכבת הקלה אנחנו יכולים לבנות לגובה ואנחנו חוסכים במספר החניות כי אנשים ישתמשו ברכבת. זאת מהפכה אמיתית שמתרחשת מול עינינו – מצד אחד אישור של תוכניות על ציר הקו האדום של הרכבת ומצד שני את הפיתוח המואץ של הקו הירוק, שיהיה הקו השני ויחבר בין גילה ומלחה לבין רמות והגבעה הצרפתית.
בונוס נוסף של הרכבת הקלה הוא בנראות של העיר. בכל המקומות שאנחנו מסיימים את התשתיות של הרכבת התוצאה היא רחובות יפים ונעימים. אפשר לראות את זה ברחוב יפו, על ציר הרצל וכיום גם ברחוב האיל במלחה – שם הסתיימו באחרונה עבודות התשתית. הרכבת הקלה וירושלים חד הן. כל שנותר הוא לפתח ולהאיץ את תשתיות הקווים הנוספים, ולסיים את התוואי של הקו האדום – הדסה בצד אחד ונווה יעקב בצד השני.
דבר חשוב מאוד, שעליו אנחנו עובדים כעת, הוא לגרום לכך שהרכבת תעבוד 24 שעות שישה ימים בשבוע. ממש באחרונה התחיל פיילוט במסגרתו הרכבת פועלת עד לשעה 2:00 לפנות בוקר בימי חמישי. הפיילוט מצליח מאוד ומשרת בני נוער וצעירים רבים, והשאיפה היא להרחיב את המתווה עד להפעלה במשך כל שעות היום. כמו כן, אנחנו נשים דגש על זמני הרכבת. בשעות השיא רכבות ייצאו בכל 4 דקות, אנחנו נדאג לסנכרן בין תוואי קווי הרכבת לבין האוטובוסים ובכך אנחנו נייעל ונשפר את השירות שמקבלים התושבים.
מבחינת העתיד לבוא – אין בכלל ספק שהרכבת הקלה מסייעת לנו לפתח את העיר ולהצעיד אותה קדימה. כך למשלה קורה בתלפיות, שקו הרכבת המתכונן לעבור שם מסייע לנו להתחיל בתכנון וביצוע של שורת פרויקטי מגורים ותעסוקה, אותו הדבר קורה בגבעת שאול, בגבעת רם וכך יקרה גם בשאר העיר.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
המייל האדום של "כל העיר" [email protected]
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
אני מעדיף אפילו אוטובוס על פני הרכבת הקלה והרעה
הרכבת הכי גרועה בארץ! תמיד מפוצצת ובקושי יש מקומות ישיבה. אפילו עמודים להחזיק כמו באוטובןס בקושי יש ואנשים נופלים אחד על השני. גם מעט המושבים שיש ממש לא נוחים, כמו לשבת על ברזל. למה לא יכלו לעשות רכבת יותר נורמלית??
חחחח
תמונה ישנה יש סמל של סיטיפס