אם נתקלתם בימים האחרונים במספר רב מהרגיל של ניידות משטרה הרי שיש לכך סיבה. במשטרת התנועה של מחוז ירושלים החליטו לתגבר את נוכחות הניידות והשוטרים בצירים המרכזיים בירושלים, ביניהם ברחובות דרך חברון, חיים בר לב, בצומת הגבעה הצרפתית ובאזור הכניסה לעיר.
סגן ניצב רונן עובדיה, קצין אגף תנועה במשטרת ירושלים מספר השבוע בשיחה עם "כל העיר" כי כוח שיטור התנועה בירושלים כיום עומד על כ־140 שוטרים, רובם נוסעים על אופנועים. "לאורך כל שעות היום בירושלים נעים כ־360 אלף כלי רכב", אומר עובדיה, "ואנו רואים שישנן שעות ומקומות מסוימים שבהם התנועה היא איטית, בשל סיבה זו העדפנו לעבוד עם אופנועים, יכולת ההגעה היא מהירה יותר וכך גם חילוץ העומס. אנו עובדים עם מערכות טכנולוגיות שדרכן אנו שולטים מרחוק על העומסים. כמו כן, ישנו שוטר שמאייש את העמדה ומנייד שוטרים למקומות הדורשים מאיתנו תשומת לב גדולה יותר מאשר הפעלה מרחוק של הרמזורים".
ומה בנוגע לאכיפת עבירות תנועה בכבישים? במשטרה מוסיפים ומספרים כי פעילות השוטרים בירושלים כוללת תפיסת נהגים המבצעים עבירות תנועה כמו נסיעה באור אדום, שימוש בטלפון הנייד תוך כדי נהיגה ואי מתן זכות קדימה להולכי רגל.
"המשטרה ממקדת את הפעילות בצירים המכונים 'כבישים אדומים' כגון כביש חיים בר לב, דרך חברון, בית חנינא, ג'בל מוכבר, הכניסה לעיר ועוד. המוטו הוא הצלת חיי אדם, ואנו עושים זאת דרך הסברה לצד אכיפה. כמות הפעילות נגד עבירות התנועה עלתה משנה שעברה פי שלושה, וזאת בשל העובדה שבמקביל לפינוי הצירים יש טיפול רציני בעבירות תנועה קשות כגון שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, מעבר באור אדום, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל וכדומה. לא מזמן קיבלנו תמונה של נער בבית שמש, שנתלה על האוטובוס מאחור, ובכך סיכן את עצמו ואת הנוסעים בדרך, הנער היה מכוסה פנים עם כובע ולמרות כל זאת עשינו הכול והגענו אליו".
בתוך כך, מספרים במשטרת ירושלים כי נוספה יחידה נוספת של מתנדבים – יחידת פינוי צירים. "יחידה זו עובדת בצמוד למשטרה ועוזרת בפינוי צירי כביש עמוסים ובפינוי רכבים תקועים שחוסמים צירים", מדגישים במשטרת ירושלים. "היחידה פועלת עם רכבי 4×4 וגוררים, ובמידה וישנו רכב תקוע שגורם לפקק רציני, הם מוזעקים על מנת להזיז את הרכז ולשחרר את התנועה".
תגובות