בית המשפט המחוזי דחה וגנז לאחרונה את תיק התביעה הייצוגית נגד חברת המוניות "נשר" על סך 40 מיליון שקלים. התביעה הוגשה על ידי תושבת שכונת בית צפאפא בטענה שלפיה נציג נשר ציין כי "החברה אינה מבצעת איסוף נוסעים מתוך שכונת בית צפאפא". לפיכך העלתה התביעה טענת אפליה וביקשה להכיר בתביעה כייצוגית.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
אלא שבמסגרת דיון שהתקיים לאחרונה בבית המשפט המחוזי בירושלים נדחתה התביעה. השופטת גילה כנפי שטייניץ קיבלה את עמדת תחנת המוניות, לפיה קיימים פגמים וקשיים רבים בהליך המשפטי ובטיעונים העובדתיים והמשפטיים שהעלתה התביעה. השופטת אמרה כי "הטענה לפיה רישיון חברת נשר מחייב איסוף מכתובת המגורים מהווה פרשנות מרחיקת לכת של הרישיון וכי התובעת ועורכי דינה לא הוכיחו סירוב למתן השירות, אלא להיפך; מהראיות עולה כי ניתן שירות, גם מנקודת איסוף וכי חוק איסור אפליה אינו מטפל בסוג האפליה הנטענת, שכן החברה מספקת שירות לבני הלאום הערבי ולתושבי בית צפאפא בפרט".
התובעת טענה כי "חברת נשר מפלה את תושבי השכונה לרעה בכך שהיא מסרבת לאסוף ולפזר את תושביה מתוך השכונה ומעניקה שירות רק מחוץ לשכונה ומונעת ממניעים גזעניים כך שמדובר באפליה פסולה". בתגובה ציינה חברת "נשר" כי "אין כל בסיס עובדתי ומשפטי והחברה מעניקה את השירותים לכלל תושבי העיר ירושלים תוך יחס שווה, הוגן ומקצועי לכלל לקוחותיה ללא הבדל דת, גזע ומין".
בנוסף לכך, בית המשפט הביע את דעתו כי ההיקף הממוצע של תושבי בית צפאפא העושים שימוש בשירותי החברה הוא בסביבות 4-5 אנשים בשנה ולכן אינו מתאים להליך של תביעה ייצוגית אלא תביעה פרטנית. השופטת טענה כי באשר לטענת התובעת לאפליה על רקע מקום המגורים עומדים בפני המבקשת קשיים משפטיים לנוכח הטענות והפסיקה שהובאו בתשובת המשיבה בהקשר לכך.
בשל כל הסיבות המפורטות התובעת ועורכי דינה ביקשו להסתלק מהבקשה לאישור התביעה כייצוגית. התביעה נדחתה.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
המייל האדום של "כל העיר" [email protected]
הפעם לא הצליח
תביעת שיטת המצליח