(עדכון 17:40) המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה ברוב גדול לקיים דיון חוזר בערר, שהוגש כנגד אישורה של תוכנית הפרדה מפלסית בצומת אורה.
במהלך הדיון הערב התקיימה הפגנה מול המועצה הארצית לתכנון ולבנייה שבגבעת שאול, נגד קידומו של הפרויקט. עשרות פעילים ירוקים מהחברה להגנת הטבע, משדולת ירושלים בת קיימא ובני נוער מסיירות של קק"ל, בני עקיבא, אריאל, עזרא, השומר החדש והצופים קראו למועצה שלא לאשר את התוכנית, שלטענתם תפגע בטבע. המתנגדים טוענים כי הקמת המנהרות סוללת את הדרך לתוכניות נדל"ן נוספות, בהן בניית השכונה החדשה ברכס לבן שאושרה בכל ועדות התכנון.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות מרדכי כהן, החליטה היום כי הבקשה לקיום דיון חוזר מעלה שאלות כבדות משקל אשר מצדיקות את קיומו של הדיון החוזר.
כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כחודש – ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה את החלטת הוועדה המחוזית ירושלים, שאישרה את התוכנית להפרדה מפלסית בצומת אורה, והחליטה כי הפרויקט יחזור לתיקונים והשלמות. זאת אומרת, התוכנית עוברת הליך תכנון מחודש. התוכנית, שהוגשה על ידי משרד הבינוי והשיכון ביוזמת צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים, מציעה הפרדה מפלסית בצומת אורה באמצעות מערכת של שתי מנהרות נפרדות – מנהרה לכל כיוון – שבהן תזרום התנועה בין דרך קוליץ (כביש גבעת משואה) לכביש הגישה להדסה עין כרם (כביש 396). יתר התנועה בצומת אורה, כולל הרכבת הקלה, תעבור על פני הקרקע. כמו כן, התוכנית מתווה כביש חדש עבור תנועת כלי רכב מכיוון בית החולים הדסה עין כרם לכיוון צומת אורה, במקביל לכביש הקיים כיום, כביש זה עובר בחלקו במנהרה בדופן ההר.
נעמי צור, יו"ר שדולת ירושלים בת-קיימא, מציינת ל"כל העיר" כי "בזמן שעשרות צעירים מפגינים מחוץ לאולם, המועצה הארצית לקחה על עצמה לנסות לעקוף את החלטת ועדת העררים, אשר דרשה לבחון מחדש את כל נושא ההפרדה המפלסית בצומת אורה, ולראות אם באמת צריך לגרום כל כך הרבה נזק, כאשר ישנן אופציות יותר ידידותיות לפיתוח הפנייה לתוך מושב אורה, על הדרך לבית חולים הדסה. ארגוני שדולת ירושלים בת-קיימא מאוד מקווים שהמועצה הארצית תכבד את החלטת ועדת הערר, ולא תנסה להתעקש ולאשר את התכנית להפרדה מפלסית, שסוללת את הדרך לעוד תכניות פיתוח דורסניות בהרי ירושלים, מעבר לתכנית של רכס לבן, שגם אותה מקווים להוריד מסדר היום של מוסדות התכנון. החלטת הערר במקרה הזה נתמכת לא רק מקצועית, אלא גם ציבורית על ידי עשרות הגופים, כולל המנהלים הקהילתיים שפועלים יחד בשדולת ירושלים בת-קיימא".
גם חבר המועצה יובב צור (התעוררות) מתגד לתוכנית: "תסקיר סביבתי הוא המינימום ההכרחי הנדרש על מנת לאשר תכנית בנייה מסיבית באזור מיוער ועשיר באוצרות טבע", טוען צור, "לא יעלה על הדעת שתושבות ותושבי ירושלים ישלמו את המחיר הכבד של פגיעה באיכות החיים במחדל שעשוי להוביל לבכייה לדורות, ואנחנו כאן היום כדי להראות שאנחנו לא מוותרים. אנחנו חייבים להגן על הטבע הירושלמי שהוא חלק מאיכות החיים שלנו כאן, והמאבק יימשך עד שיוקם גן לאומי בשטחים הירוקים המקיפים את העיר".
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
המייל האדום של "כל העיר"[email protected]
אזרח שאיכפת לו
חבל שדבר קיום ההפגנה לא פורסם בהיקף נירחב בעוד מועד . יש להניח שהיו מיצטרפים להפגנה עוד תושבים רבים ,שמוחים על התוכנית ההרסנית והשלכותיה המזיקות לטבע ואיכות חיי התושבים באזור. אסור לוותר לעירייה ולועדה המחוזית בנושא כל כך חשוב . ראש העיר הנוכחי ,משרת אינטרסים של כרישי נדל"ן ,רודפי בצע .בבוא יום הבוחר , נבוא עימו חשבון ונחליפו בהקדם .
אזרח שרוצה לקנות דירה בעיר
לא לבנות, לא לבנות שכונות חדשות שירושלים תיחנק בתוך שטח כבר בנוי. ובטח צעירים לא יעזבו תוך חמש שנים דירה ממוצעת תעלה 2 מיליון. תודה לכם ארגונים ירוקים
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
לא הבנתי מה רע ומה לא ירוק בהפרדה מפלסית שבלעדיה הרכבת הקלה תתקע בפקקים. מתנגדים לתוכנית ברכס לבם תתנגדו לתוכנית הזו ותפסיקו לעשות איש מיותר סביב התוכנית למי הוא הצומת. הזויים.