הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)
הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)

בעיכוב של כארבע שנים: העבודות להארכת קו הרכבת הקלה יוצאות לדרך

משרדי האוצר והתחבורה הגיעו להסכם עם החברה הזכיינית - העבודות להארכת הקו האדום של הרכבת הקלה לנוה יעקב ולהדסה עין כרם יחלו בקרוב; העבודות לסלילת הקו הירוק - מהר הצופים ועד לגילה, נכנסות להילוך גבוה

פורסם בתאריך: 17.11.20 18:02

משרד האוצר ועיריית ירושלים הודיעו כי תוכנית הרחבת קו הרכבת הקלה בירושלים – הכוללת את הארכת הקו האדום עד לנוה יעקב ועד להדסה עין כרם, ובנייתו של הקו הירוק החדש על שתי שלוחותיו – יוצאת כעת לדרך לאחר שהפרויקט קיבל את מלוא המימון הדרוש.

ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה, חברת ענבל, עיריית ירושלים וצוות תכנית אב לתחבורה, בראשותה עומד יובל רז, סגן בכיר לחשב הכללי, העניקה בשבוע שעבר צו לתחילת העבודות לחברת 'TransJerusalem', שזכתה במכרז להקמה, מימון, תפעול ותחזוקה של פרויקט רשת ה-JNET של הרכבת הקלה.

הצו ניתן לאחר שהחברה, הנמצאת בבעלות משותפת של החברות שפיר (50 אחוז) וכאף (50 אחוז), הגיעה לכדי הסדר פיננסי וקיבלה את המימון הדרוש להקמת הפרויקט. מדובר פרויקט מסוג PPP – Public Private Partnership, במסגרתו תחזיק החברה בזיכיון ל-15 שנות הפעלה ו-25 שנות תחזוקה של שני קווי הרכבת הקלה בירושלים.



כזכור, העבודות להארכת הקו הקיים של הרכבת הקלה היו אמורות להתחיל כבר לפני כארבע שנים, אך בעקבות סכסוך משפטי וכספי בין סיטיפס לבין משרדי האוצר והתחבורה, נרשמו עיכובים ארוכים. כעת, לאחר שנבחרה חברה זכיינית חדשה שתפעיל את הרכבות הקלות בירושלים, העבודות יוצאות אל הדרך.

רשת ה-JNET כוללת את הקו האדום הקיים בו פועלת הרכבת כיום, שיוארך במסגרת הפרויקט בצפון העיר לטובת מתן שירות לתושבי שכונת נוה יעקב, ובדרום העיר לטובת מתן שירות לנוסעים לבית החולים הדסה עין כרם. בנוסף לקו האדום כוללת הרשת את הקו הירוק החדש שייבנה במסגרת הפרויקט, מהאוניברסיטה העברית בהר הצופים לשכונות מלחה וגילה, ממנו יוצאות שתי שלוחות לאוניברסיטה העברית בגבעת רם ולגבעת שאול.

במסגרת הפרויקט יוקמו מסילות חדשות באורך כולל של 27 קילומטרים, לאורן יוקמו 50 תחנות חדשות. כמו כן כולל הפרויקט תכנון וייצור של כ-100 קרונות רכבת נוספים, הקמת מתחם מרכזי שיכלול חניון ומוסך לקרונות כמו גם מרכז בקרה ושליטה, ובניית הפרדות מפלסיות בצמתים מרכזים לאורך תוואי הרכבת.

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "אני מברך על שיתוף הפעולה של כלל הגורמים למען תושבי ירושלים. רשת הרכבות בעיר תפחית עומסי תנועה מהכבישים ותהווה תחבורה מרכזית וירוקה לרווחת תושבי ירושלים. זהו פרויקט לאומי בסדר גודל שלא ידעה מדינת ישראל ואני מברך על כך".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. משה

    כדאי לבדוק אם מישהו לא קבל תלמוגים כפי שנהוג במדינה לקידום פרויקטים.לצערנו זה המצב המדינה.

  2. דוד

    דבר אחד לא מובן למה כול העיר בשיפוצים למה אין להולכי דרך מדרכות ולנהגים השארתם נתיב אחד או שתיים וגם הוא עם הולכי דרך

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר