ועדת השימור העירונית דנה בשבוע שעבר (חמישי 10.9) בתוכנית חדשה להקמת מוזיאון מתחת לשער יפו ושיקום אתר העתיקות הסמוך, הכוללת גם בניית מעבר ציבורי שיאפשר גישה למבקרים מפארק טדי לתוך העיר העתיקה.
בדברי ההסבר לתוכנית, שהוצגו לחברי ועדת השימור, מצוין כי "בתחתית שער יפו מצוי מתחם של גן לאומי אשר נמצא בין כביש 60 לבין משעול קורוב, על דרך הגישה לשער יפו שצמודה לחומות העיר העתיקה. כחלק ממתחם זה מצוי גם אתר ארכיאולוגי, כאשר השרידים שבו מספרים את סיפורה של ירושלים הקדומה בתקופות שונות לאורך ההיסטוריה".
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
בתוכנית נכתב כי בין השרידים הארכיאולוגיים באתר, נמצאים שרידיהם של בית מרחץ, מבנה מלאכה ומסחר מהתקופה הביזנטית (שנת 700-600 לספירה), חומת ביצורים מהתקופה האיובית (המאה ה-13) ואמת מים מהמאה ה-4. השרידים הללו נחשבים לשרידים ארכיאולוגיים חשובים בהיסטוריה המקומית, וחלק מהותי מהתוכנית מוקדש לשימורים.
במסגרת התוכנית יונגש גם המרחב הציבורי "למגוון שימושים ציבוריים" וזאת בהמשך לעבודות השימור שכבר בוצעו במקום. השימושים הציבוריים להם מיועד המרחב הציבורי בגן הלאומי, כך לפי הפירוט בתכנית, כוללים שיפור מעברי הולכי הרגל לכיוון פארק טדי, מוזיאון מגדל דוד ושער יפו, ויצירת חללים לצורך פעילות מוזיאלית והדרכה של מוזיאון מגדל דוד.
החיבור לפארק טדי, שמהווה חלק מרכזי בתוכנית, צפוי לשפר את הגישה לעיר העתיקה מכיוון מערב ולאפשר מעבר רציף להולכי רגל ללא חציית דרכים ראשיות. החיבור למוזיאון מגדל דוד יאפשר נתיב נוסף לקהל המבקרים במקום, באופן שיפחית עומסים בצירים הקיימים וייצור צירים נוספים להגעה למוזיאון עבור המבקרים שמגיעים כיום ברובם דרך ממילא.
בתוכנית מפורט גם עתידם של החללים המקורים הקיימים ליד ממילא, מתחת לכביש 60 ולגשר ממילא – חללים הצפויים להפוך לשטחים סגורים בשטח כולל של 3,800 מ"ר שיהיה מיועד לפעילות מוזיאלית, חינוכית, תרבותית ותפעולית. "הבינוי המוצע יהפוך את העזובה שקיימת במקום, למתחם שימושי ואיכותי הפתוח לציבור עם ערך תיירותי מונגש לציבור הרחב", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית בנוגע לחללים המקורים מתחת לגשר ממילא.
- הדאגה הגדולה של מנכ"ל שערי צדק פרופ' מרין
- מנכ"ל הדסה פרופ' רוטשטיין תוקף את החלטת הממשלה
- מרתון ירושלים 2020: ההחלטה הסופית שהתקבלה בעירייה
- עד הבית: זירת המשלוחים והאספקה של ירושלים
עובד
יש בעיריית ירושלים נטייה לחפירות בכל העיר ללא הפסקה אי אפשר לנהוג בעיר הזאת יותר מקילומטר בלי לפגוש מהמורות בורות בכבישים משובשים מספיק לכם תשימו פרויקט ותתחילו אחר
סמואל
צודק עובד! נמאס!
החיים קצרים
מה קשור? הגיע הזמן לפתור את הנושא הזה של גישה מפארק המסילה לעיר העתיקה ואת מתחם האשפח מתחת לגשר שעובר ליד שער יפו.
הגיע הזמן גם להקים עוד כמה קווים לרכבת הקלה, ומוטב להתחיל היום ולא בעוד 20 שנה.
הגיע הזמן גם לסתום את הבורות בכבישים, ללמוד איך סוללים רחוב בלי שכל פתח ביוב או תקשורת יהפוך למהמורה ולהתחיל להשתמש בצבע שלא דוהה אחרי שבועיים לסימון הנתיבים בכבישים. לא מבין במה העירייה הדפוקה הזו משתמשת.