תוכנית חדשה להקמת נתיב לתחבורה ציבורית ברחוב מאיר גרשון בפסגת זאב מעוררת התנגדות בקרב חלק מהתושבים באזור. לטענת התושבים התוכנית כוללת ביטול של כ-40 מקומות חניה והפרויקט אינו נותן פתרון להעלאה ולהורדה של תלמידים ותלמידות בציר התחבורתי. בארגון התחבורה הציבורית "15 דקות" תומכים בתוכנית העירייה, שמטרתה לצמצם את השימוש ברכב הפרטי.
תושב רחוב מאיר גרשון והפעיל החברתי שלמה יהושע אומר ל"כל העיר" כי "כמי שמלווה את הרחוב מיום הקמתו, ואחרי שראיתי את התוכניות המבולבלות ושמעתי את המתכננים – הבנתי שכל התוכניות למיגור הפקקים הן שטחיות ולא עמוקות. התוכנית החדשה לא נותנת פתרונות של הורדה והעלאה של תלמידי בית הספר בשעות העומס, כמו כן, היא לא נותנת פתרונות להכפלה של פי שלושה לתחבורה הציבורית עם העומס שייווצר בצמתים. מה כן צריך לעשות? צריך להבין את הכביש ואת הסביבה כדי לדעת שבעיית הפקקים נוצרת בקטע של רחוב יקותיאל אדם, עם היציאה והכניסה לעוזי נרקיס – לכן הפיתרון טמון במחלף מכובד, שיחבר ישירות את פסגת זאב מערב ואת יקותיאל אדם לעוזי נרקיס".
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
"בנוסף, יש להסיט את קטע הרכבת הקלה בציר הזה כ-10 מטרים דרומה", טוען יהושע, "או לחילופין לשקע את הקו בקטע הזה. ויש להתחיל לתכנן ולבצע כביש עוקף דרומית לפסגת זאב מזרח, לא מחליפים פקק בפקק יותר גדול".
ובארגון "15 דקות", כאמור, מברכים על התוכנית העירונית לסלילת נת"צ ברחוב המרכזי. "כ-1,375 נוסעי תחבורה ציבורית תקועים מדי בוקר בפקק אותו יוצרים 1,000 נהגי רכב פרטי", אומר ל"כל העיר" מייסד "15 דקות" יוסי סעידוב. "כ-44 חניות יבוטלו בגלל רימזור הצמתים, ולא בגלל הקצאת נתיב התחבורה הציבורית. נתיב התחבורה הציבורית אינו עובר מול עסקים שכונתיים ואינו גורע מהם חניות. עיריית ירושלים מתכננת לשפץ את רחוב מאיר גרשון בירושלים -ציר יציאה ראשי של שכונת פסגת זאב מזרח וציר הזנה לרכבת הקלה – במסגרתו מתוכננים ביטולי מעגלי תנועה והצבת רמזורים במקומם, ביטול חניות בשל רימזור הצמתים והוספת נתיב תחבורה ציבורית באורך של כ-700 מטר".
"הקטע המוצע לשדרוג לנתיב תחבורה ציבורית הוא נתיב תנועה אחד לכיוון מערב בין הרחובות דב סדן לאלי תבין", מבהיר סעידוב. "מצדו האחד של הרחוב קיים בית ספר (רפאיא) ובית ספר נוסף ממלכתי א׳ (חנן) בסמיכות, ומצדו השני בנייני מגורים. נתיב התחבורה הציבורית לא יסלל בקטע המזרחי של הרחוב בו יש חזית מסחרית ועסקים שכונתיים. הנת"צ מתוכנן להיות בנתיב השמאלי כדי לאפשר למכוניות פרטיות לפנות ימינה בצמתים בלי להפריע לתנועת האוטובוסים. יש לציין כי נת"צ שמאלי מחייב את הנוסעים באוטובוס לחצות כביש כדי להגיע אל התחנה וממנה. ההחלטה באם להקצות את הנת"צ בנתיב הימני צריכה להתקבל לאחר הערות התושבים והבנה של דינמיקת הולכי הרגל ברחוב. אנו ממליצים לשלב בפרוייקט יועץ הליכתיות שידאג לבטיחותם ושלומם של הולכי הרגל – בהם תלמידים רבים".
עוד מדגיש סעידוב כי "מתוך 160 מקומות חניה הקיימים ברחוב יבוטלו 44 מקומות חניה הסמוכים לצמתים שירומזרו. ביטול החניות אינו קשר להקצאת נתיב התחבורה הציבורית. החניות מבוטלות בשל רימזור הצמתים הנובע מנפחי תנועה גדולים ברחוב והן מבוצעות במקטעים שונים של הרחוב, בסמוך לצמתים ובשני הכיווונים".
- עיר של טרקטורים: עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה – גם ברמת אשכול
- מצוקת החניה הקשה בגבעת התחמושת
- תגבור אכיפת הגבלות הקורונה בירושלים
- עד הבית: זירת המשלוחים והאספקה של ירושלים
תגובות