"ירושלים היא לא דיסנילנד" – תחת הכותרת הזו הפגינו הבוקר, שני, מול בית המשפט העליון, עשרות פעילים נגד התוכנית להקמת הרכבל לעיר העתיקה. המפגינים התחפשו לדמויות מסרטי דיסני, בהם מיקי מאוס, מיני מאוס ואלזה. כמו כן, המשתתפים אף מחו על אי התערבותו של שר התיירות אסף זמיר (כחול-לבן) בתוכנית השנויה במחלוקת שעלותה נאמדת ב-220 מיליון שקלים – זאת בשעה שענף התיירות נמצא בקריסה, מורי הדרך מושבתים וללא פרנסה והענף נמצא במאבק הישרדות.
ההפגנה התקיימה בשעה שבבג"ץ התקיים דיון בעניין עתירה שהוגשה נגד הקמת הפרויקט על ידי העמותות אדם טבע ודין, עמק שווה והיהדות הקראית, שהרכבל עובר מעל בית הקברות העתיק שלה – זאת בניגוד להלכות העדה. בקואליציה לשימור האגן הקדוש חברים החברה להגנת הטבע, 25 דקות, עמותת האדריכלים ועוד. "פרויקט הרכבל מקודם על ידי משרד התיירות, למרות שהוא מוצג כצורך תחבורתי", מציינים המתנגדים, "זאת בשעה שמרד התחבורה מקדם שלוש חלופות שונות לעיר העתיקה בהם: מכרז אוטובוסים חדש, רכבת קלה ורכבת כבדה".
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
כפי שפורסם ב"כל העיר" – בסוף השנה שעברה, למרות עשרות ההתנגדויות שהוגשו נגד התוכנית להקמת הרכבל לכותל המערבי, אישר קבינט הדיור הממשלתי את התוכנית השנויה במחלוקת. התוואי של הרכבל הינו 1.4 ק"מ והוא כולל כ-73 קרונות. ההערכה היא שבממוצע מבקרים בעיר העתיקה וסביבתה הקרובה כ-135,000 מבקרים בשבוע, מתוכם כ-24,000 תיירים – כ-3,000 נוסעים לשעה לכיוון, בקרוניות של 10 נוסעים הנעות ברצף לשני הכיוונים בזמן של כ-4.5 דקות לכיוון.
מנכ"ל עמותת עמק שווה יוני מזרחי אמר בהפגנה כי "העובדה שאנשי מקצוע בכירים מכל התחומים הרלוונטים, החל מאדריכלים, היסטוריונים, גיאוגרפים, מומחים לתיירות וארכיאולוגים נדרשים לפנות לבג"ץ כדי למנוע את הקמתו מעידה יותר מכל על כך שמטרת הפרוייקט אינה תיירותית או תחבורתית אלא פוליטית. אנו מקווים שגם בג"ץ ייראה את הכשלים עליהם הצבענו לאורך כל הדרך ויציל את ירושלים מהרעיון המעוות של רכבל מעל גיא בן הינום ולאורך חומות העיר העתיקה".
נציג עמותת מורי הדרך "מורשת דרך" גדי דהן אמר ״כל השנים האגן הקדוש נשאר ונשמר מוגן, אי אפשר להיכנס עם רגל של פיל למקום שאליו צריך להיכנס עם מחט. אי אפשר לגלות את ירושלים והעיר העתיקה כאשר לוקחים נוף הקדומים של ירושלים וחוסמים אותןו באמצעות קרוניות".
חברת מועצת העיר לורה ורטון (מרצ), שגם השתתפה בהפגנה, מוסרת כי "זו פגיעה קשה בהיסטוריה של העיר, בכל מה שחשוב בירושלים, בטבע, בארכיאולוגיה, ובכל מה שחשוב לנו".
- תגבור אכיפת הגבלות הקורונה בירושלים
- השבתת הרמזורים בצומת סחרוב
- בת ה-19 שנפטרה מקורונה
- עד הבית: זירת המשלוחים והאספקה של ירושלים
ירושלמית מלידה, חרדה לעתידה
חבל שלא ידעתי על ההפגנה. הייתי שמחה להצטרף!
ירושלמי אוהב העיר
לא צריך רכבל. חבל על הכסף וחבל להרוס את הנוף. יש שאטל נוח מהתחנה הראשונה לשער האשפות והוא בחינם. כמה חברים שלי ניסו והיה מוצלח מאוד גם ביום רגיל וגם בטכס השבעה. צריך רק להוסיף רכבים שיצאו כל כמה דקות ולפרסם יותר.
אישית, אני מעדיף להגיע לכותל משער יפו. מרשים יותר ואני אוהב ללכת.
מיכאל
מענייןשכל המתנגדים סמולנים! יש צורך דחוף לסיים סיוט האוטובוסים סביב העיר העתיקה.
טוב שהם לא מציעים להגיע בסוסים ועגלות.
די
אולי למתנגדים השונים יש שיקולים פוליטיים? מה מפריע להם שיהיו פחות פקקים, נגישות טובה יותר לכותל ואפשרות מרגשת לראות את ירושלים מלמעלה? מה בדיוק רע? חוץ משיקולים פוליטיים? איך רכבל יכול להרוס את הנוף? שטויות במיץ עגבניות. רק שיקולים פוליטיים