כשברקע הכאוס הבלתי נתפס בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ – עומסים כבדים, צפיפות ותורים ארוכים לאוטובוסים ולרכבות בצל הגבלות הקורונה, שבחלקן לא נאכפות: היום, שני, הכריז שר התחבורה בצלאל סמוטריץ כי בעוד כשבועיים יחל קו הרכבת המהיר מירושלים להגיע עד לתחנת תל אביב סבידור-מרכז, זאת מבלי להחליף באמצע רכבות.
כידוע, התחלת הפעלת הקו המהיר החדש ירושלים-ת"א היתה קשה ורוויה בחבלי לידה. כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", שר התחבורה לשעבר ישראל כץ הכריז והבטיח בפעם הראשונה כי כבר בסוף חודש מרץ 2018, קו הרכבת המהיר ירושלים-תל אביב – מגה פרויקט שהוקם בעלות של כ-7.5 מיליארד שקלים, יתחיל לפעול – זה כידוע לא התממש. לאחר מכן, נרשמה דחייה נוספת של הקו עד לתל אביב בחג סוכות 2018, מה שלא מנע לקיים טקס השקה חגיגי שנערך בתחנת האומה (ע"ש יצחק נבון) ובו גזרו את הסרט ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר כץ ובכירים אחרים, זאת בידיעה שקו הרכבת החל לפעול באופן חלקי – הרכבת הגיעה רק עד תחנת נמל התעופה בן גוריון. הנוסעים לתל אביב נאלצו לעצור בתחנת נתב"ג ולהחליף רכבת שמגיעה לתל אביב. עם תחילת ההפעלה החלקית נרשמה בקו שורת תקלות טכניות. הפעלת הקו במלואו עד לתל אביב נדחתה שוב לחודש דצמבר 2018, בהמשך נאמר כי הקו עד לתל אביב יחל לפעול רק במהלך שנת 2019. רק בחודש דצמבר 2019 החל הקו לפעול במלואו.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
היום, שני, נערכה נסיעת הבכורה מתחנת האומה בירושלים (תחנת נבון) עד לתחנת תל אביב סבידור, בהשתתפות מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר ובכירים ממשרד התחבורה והרכבת. "עד חודש ספטמבר קו הרכבת החשמלית יגיע עד להרצליה", הבטיח השר סמוטריץ. "לקראת המחצית השנייה של השנה הבאה יתווספו 24 קורנות חדשים וירוקים, שיעשו מהפכה עבור הנוסעים. המשמעות היא פחות תקלות ובעיות, הרבה יותר קרונות ונסיעות, יותר קיבולת ותדירויות ויותר דיוק בלוחות הזמנים. זה ישתלם הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים".
השר עוד ציין כי לוחות הזמנים לפתיחת הקו לציבור הרחב הוקדמו משמעותית, בזכות האצת עבודות התשתית שבוצעו בתקופת הקורונה, בה הופסקה תנועת רכבות הנוסעים: "לא כיף לראות תחנת רכבת ריקה, אבל זה זמני. התחנה תתמלא בנוסעים שמחים יותר, עם רכבת נוחה יותר, שקטה יותר ומהירה יותר, וזאת תודות למנכ"ל ולכלל העובדים של רכבת ישראל".
במשרד התחבורה מוסיפים ומוסרים כיח מאז פתיחתו של הקו לפני כשנה וחצי, נסעו בו כארבעה מיליון נוסעים. בדצמבר 2019 הושלם חישמול הקו בין תחנת נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ובין תחנת תל אביב ההגנה, "דבר שאיפשר נסיעה רציפה ומהירה ברכבת החשמלית מתל אביב לירושלים. עם החישמול, הוכפל מספר הנוסעים בקו, מ-10 אלף נוסעים ביום ל-20 אלף נוסעים. עם חיבור הקו לתחנות תל אביב השלום וסבידור-מרכז צפוי גידול נוסף במספר הנוסעים", מבהירים במשרד התחבורה.
עם חנוכת הקו ב-24 במאי, יופעלו שתי רכבות בשעה לכל כיוון, בימים ראשון עד חמישי, מהשעה 6:30 בבוקר ועד לשעה 21:30 בערב. כמו כן, יופעל שירות רכבות במוצאי שבת. זמן הנסיעה בין תחנת יצחק נבון בירושלים לתחנת תל אביב-השלום יעמוד על 37 דקות בלבד, וזמן הנסיעה לתחנת תל אביב סבידור-מרכז יעמוד על 42 דקות.
מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר ציין כי מדובר בנקודת ציון היסטורית לחיבור בירת ישראל תל אביב, באמצעות קו רכבת מהיר ישיר ומתקדם. "זהו הישג חשוב לחברת רכבת ישראל, שמהווה מנוף הן מבחינה שירותית והן בהסתכלות עתידית לתוכנית הפיתוח של הרכבת, שכוללת החלפת צי הרכבות הקיים, המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה".
- יום ירושלים 2020: התוכניות של מארגני צעדת ריקוד הדגלים
- ל"ג בעומר בירושלים: משאיות מוזיקה בעלות של כחצי מיליון שקלים
- עד הבית: זירת המשלוחים והאספקה של ירושלים
עוד שבועיים זה היה אמור להיות ב-25.5, עכשיו ה-21.6, לא נפתח......
עוד שבועיים זה היה אמור להיות ב-25.5, עכשיו ה-21.6, לא נפתח…… ולא מפתיע
שיר
ה-28/06 וזה עוד לא נפתח….
צריכים להסביר לרכבת ישראל מה זה נקרא שבועיים, הם בטוחים שם שזה חודשיים…
יורם
מה שלא יהיה , מבית כל שהו בירושלים לבית כל שהו בתל אביל יקח קרוב לשעתיים , עם כל הפקקים בנסיעת המשך באוטובוס או ברכבת קלה , בשתי הערים!!!