עבודות התשתית להקמת תוואי הרכבת הקלה בצומת פת מתרחבות: החל ממחר, ראשון (1.3), יתבצעו בצומת פת עבודות לילה להנחת תשתיות החשמל עבור הרכבת הקלה. העבודות, כך נמסר מעיריית ירושלים ומחברת מוריה, יימשכו כשבועיים. הן יתבצעו בימים ראשון עד רביעי בין השעות 20:00 ל-5:00.
יש להדגיש כי העבודות יתבצעו בצומת עצמו – בין רחוב יהודה הנשיא מצד אחד לבין רחוב השומר מהצד השני. במסגרת העבודות ייחסמו לסירוגין נתיבי התנועה בצומת, מה שעשוי להחריף את עומסי התנועה שישנם כבר כעת במקום. בעיריית ירושלים מציינים כי לאורך כל שלב העבודות לפחות נתיב תנועה אחד יהיה פתוח למעבר כלי רכב ותחבורה ציבורית.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
כידוע, נסיעה באזור צומת פת הפכה בחודשים האחרונים לכמעט בלתי אפשרית. התושבים ברחובות הסמוכים – יהודה הנשיא (והרחובות שיוצאים ממנו) מצד אחד וקטמונים ח'-ט' מהצד השני מדווחים על עומסי תנועה כמעט בכל שעות היום. בנוסף, התושבים טוענים כי הכבישים משובשים ומלאי בורות.
כעת העבודות ישפיעו עליהם גם בשעות הלילה. עבודות הלילה, או נכון יותר לומר 'הערב', ישפיעו עמוקות על הסוחרים בצומת פת. בשיחה עם "כל העיר" מעלה שלומי פרסי, בעלי מסעדת שבח פלאפל המיתולוגית טענות כנגד תחילת שעת העבודות.
"סגירת הצומת מהשעה 20:00 עלולה לגרום לנו להפסד כלכלי עצום", טוען פרסי ומוסיף: "גם ככה לקוחות מסבירים לנו שכמעט בלתי אפשרי להגיע אלינו בגלל העבודות, אז כעת – כשיסגרו נתיבים מהשעה 20:00 בערב הלקוחות פשוט יימנעו מלהגיע. לא ברור לי למה צריך להתחיל את העבודות ב-20:00? למה אי אפשר להתחיל אותן ב-24:00-23:00 – אחרי שכל העסקים פה סוגרים?".
פרסי מוסיף וטוען כי "הדבר המרגיז הוא שאף אחד לא עדכן אותנו. אנחנו נמצאים בקשר עם נציגי העירייה, מדברים איתם על הבעיות, למה לא להודיע לנו שזה הולך לקרות? לתת לנו להסביר דברים. הייאוש שלנו רק הולך ומתגבר".
- "חרדים לשעבר מרגישים שכל עולמם קורס". הטרגדיה של חיה ולר ז"ל
- "מה שקורה אצלנו הוא שערורייה": המסיבה שמטריפה את הדיירים בנחלאות
- "חיים בתחושת חוסר ביטחון": גל פריצות בדרום ירושלים
- "יותר חשוב מפרס ישראל" – אות יקיר ירושלים יוענק ליהורם גאון
- הסיוט ברחוב עזה – אל תתקרבו
- קו ירושלים-ת"א: מה לא מספרים לנו ברכבת ישראל?
- המצוקה הקשה בתחבורה הציבורית בבית שמש – מאות הפגינו
- חשד: מדביר הרעיל למוות במזיד 11 חתולים וכלב
כאמור, הפגיעה לא תהיה רק בסוחרים אלא גם בתושבים, שעומסי התנועה בדרך שלהם הביתה ומהבית רק יחמירו בשעות הערב. "גם ככה קשה מאוד לצאת מהבית", טוען בשיחה עם "כל העיר" דייר ברחוב יהודה הנשיא. אנחנו מנסים שלא לעבור דרך הצומת עד כמה שניתן, אבל זה קשה. זה צומת מרכזי, הרחוב שלנו מתחבר אליו והמצב שם הולך ומחמיר. אני כבר לא מדבר על הצורה של הכביש, הכל בורות ומהמורות, אלא על העומסים הכבדים בכל שעות היום. שעת תחילת עבודות הלילה היא מוקדמת מדי. בשעה 20:00 יש עוד תנועה ערה של אנשים שחוזרים הביתה מסידורים וקניות – היה אפשר להתחשב יותר ולדחות את הסגירות לחצות".
כפי שכבר פורסם בעבר ב"כל העיר", הקו הירוק של הרכבת הקלה שיעבור בצומת פת יהיה הקן השני שיפעל בירושלים (אחרי הקו האדום). הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת ב-10 מיליארד שקלים.
אלחנן
אני גר בגבעת מרדכי.
כבר שנה שקשה לישון בלילה מרעש העבודות.