נראה שהיום כמעט כל נסיעה בירושלים כרוכה במעבר על פני אתר עבודות. ברחבי העיר – צפון, דרום, מזרח ומערב מבצעים פרויקטים נרחבים של תשתיות – ריבודי כבישים והכנה לקראת קווי הרכבת הקלה הנוספים. אין מה לומר – תנופת הבנייה בשיאה, ירושלים היתה זקוקה נואשות, במשך שנים, לטיפול נמרץ בכל הקשור לתשתיות הכבישים שהיו רעועות בעיר. עיריית ירושלים בראשות משה ליאון הזרימה מיליוני שקלים בשנה שעברה והשנה – 2020, לטובת עבודות תשתית. לצד זאת העבודות מובילות לצמצומי נתיבים, לביטולי חניות, לסגירות צירים בעיקר להרבה עצבים של הנהגים והנהגות והנוסעים והנוסעות בתחבורה הציבורית בעיר. אולם, כפי שנראה בשטח, הכביש ברחוב הרב הרצוג – אחד הצירים המרכזיים בתוך ירושלים, שמחבר בין כמה שכונות – רסקו, ניות, פת, רחביה וגבעת מרדכי, נמצא בעבודות לפרקים בשלוש השנים האחרונות כמו כן, חלק מהמעברים להולכי הרגל הינם דרכי עפר משובשות.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
למעשה, בקיץ 2018 החלו ברחוב הרצוג עבודות לקרצוף ולריבוד הכביש. מדובר היה בעבודות לילה שנמשכו שבועיים – התושבים שמתגוררים באזור התלוננו על מפגעי הרעש שנוצרו בשל שימוש בציוד מכני כבד בין השעות 21:00 בערב ועד 5:00 לפנות בוקר.
שנה לאחר מכן, יוני 2019, לאחר שהכביש כאמור כבר רובד, שוב חפרו טרקטורים ברחוב הרצוג ובצירים מקבילים – מדובר היה בעבודות הכנה לקראת מעבר הרכבת הקלה בציר. גם הסשן הזה של העבודות בוצע במשך שבועיים בשעות הלילה – החל מהשעה 19:30 ועד 5:00 לפנות בוקר.
בימים אלה, פברואר 2020, מבוצעות עבודות תשתית נוספות לקראת מעבר הקו הירוק של הרכבת הקלה ברחוב. שוב יש דחפורים בכביש, שוב הם חופרים, שוב הכביש מקורצף ושוב נמצאים בשטח פועלים.
"דחפורים, פועלים וכלי עבודה כבר הפכו להיות חלק מהנוף הטבעי של הרחוב", מתארת בשיחה עם "כל העיר" תושבת הרחוב. "כשאנחנו יוצאים מהבית בבוקר לעבודה אנחנו צריכים לקחת בחשבון את תור הרכבים – רבע שעה של פקק בגלל שצמצמו נתיבים. אי אפשר לעבור בהרצוג. הילדים הולכים לחוגים ברגל, כמה שפחות להוציא את הרכב. ומישהו טורח להודיע? אתה נתקע בכביש וזהו, תמות".
כזכור, הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. במסגרת העבודות להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה נחסם לתנועה אחד הנתיבים מצומת פת לכיוון כביש בגין. הנתיב יהיה חסום לתנועה עד לסיום הפרויקט בעוד כ-30 חודשים. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול.
לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. הצפי לסיום העבודות ברחוב הרצוג הוא בתחילת 2023. עלות העבודות נאמדת ב-10 מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת.
מעיריית ירושלים נמסר השבוע לפניית "כל העיר" כי "לא מדובר באותו קטע עבודה. עבודות הרכבת הקלה אמנם סמוכות, אך לא חופפות את הקטע ברחוב הרצוג שעבר קרצוף וריבוד ב־2018. עבודות הקרצוף והריבוד נעשו עד לגבולות העבודה של תוואי הרכבת הקלה. העבודות ברחוב בשנת 2018 היו במימון עירוני. אכיפת החניה מתבצעת מזה זמן רב ועוד לפני תחילת העבודות, לאור הפניות ובעקבות העבודות המבוצעות בשטח, הנושא ייבחן. עבודות הרכבת מבוצעות באזור רחוב שח"ל, צומת פת ופיליפ ליאון ולאורך כל תוואי העבודות נשמרים מעברים להולכי הרגל. לאור הפנייה הנושא ייבדק שוב. ברחוב שמעוני מבוצעות עבודות של תשתיות מים וביוב של חברת הגיחון".
עג
לא שמעתם על ׳מוריה׳? 5-6 שנים מה שחברה סינית תעשה בשנה,מוריה? אז תשמעו.
אפ
מטרופולין הרוסה. חלמאות ואשר אינה מיטיבה עם תושביה כלל
אין זו מדינה מתוקנת כלל. ראשי ערים ושוכני כנסיות, נוכלים, ערמומיים, שאינם מקצועיים וכעורים.
יש לציין ולאזכר, דבר מה שמצאה עיריית ירושלים לנכון, מגמת העשרות מבוססי, דו"חות חנייה והצרת צעדים. ימ"ש
התנהלות העירונית ומשרדי הממשלה, טעונה להישחר לפתחו של ביה"ד הבינלאומי בהאג!
וטוב כי יעיינו גורמים הרלוונטיים בשורות אלו!!
עובד
מה לעשות כשבזמנו של ברקת העיסוק העיקרי של העירייה היה חלוקת דוחות חנייה זה מה שאזכור מתקופת ברקת
ירושלמי
תגובת העירייה טובה והגיונית.
ועבודות פיתוח ותשתית זה דבר מבורך.
אל תיהיו עם ראש קטן…
ירושלים מתפתחת מאוד מאוד, ולטובה. זו סיבה לשמוח לאוהבי ירושלים
דניאל
הכל יש בעיר הזאת.
חוץ מהתחשבות בתושבים.
מגדל בבל ירושלמי
בשיא כיעורו ואטימותו.