דיירים בשכונת עין כרם מוחים נגד עומסי התנועה הכבדים בכביש החוצה את השכונה. "הדרך הראשית בשכונה הפכה לכביש ראשי", מציינת פנינה עין מור, בעלת חברת תיירות בשכונה ופעילה במחאה. "מדובר בדרך עתיקה מתקופת הטורקים שהוקמה בשנת 1869 ומאז רק מתחזקים אותו. אין מדרכות, אין מעברי חציה ותושבים וילדים כל הזמן מסכנים את חייהם כשהם צריכים לחצות את הכביש או לחזור מבית הספר. מה צריך לקרות עד שהעירייה תתעורר?".
יוני שקד, יו"ר ועד עין כרם, מספר "בשלוש שנים אחרונות אנו מנסים להגיע לחשיבה כוללת על מנת לפתור את הבעיות התחבורתיות של עין כרם. הכביש הנוכחי הפך לכביש ראשי לירושלים ובו עוברים כ-200 אוטובוסים ליום, בנוסף משאיות ורכבים פרטיים.
"אנו מבקשים שיותקנו פסי האטה, רצף של מדרכה לפחות מצד אחד ועוד שני מעברי חצייה", מדגיש שקד. "כבר הגענו למתווה עם העירייה לפני כשלוש שנים, אבל עקב תחלופת מנהלים באגף תחבורה ופיתוח תשתיות, העבודה מתעכבת, כרגע אנו מחכים למנהל האגף קובי ממליה, מקווים שלא יהיו אבדות בנפש עד למציאת פתרונות הולמים".
מהעירייה נמסר בתגובה: "הכביש החוצה את שכונת עין כרם משמש כאחת הכניסות לירושלים, והדרך הראשית לחניון חנה וסע בהר הרצל – לבאים מכיוון מבשרת ציון ומטה יהודה. תושבי השכונה מודעים לכך, מאחר והוסבר להם הנושא מספר רב של פעמים. עם זאת, נקבעה פגישה משותפת בנושא עם מנהל אגף תושי"ה, ועד השכונה ונציגי המינהל הקהילתי, על-מנת למצוא דרכים להקלה בעומסי התנועה".
***
כביש 1: האם יוקצה נתיב תחבורה ציבורית?
תגובות