דיירי הרחוב המסוכן בקטמון מיואשים מהעירייה – החשש: עבודות שדרוג התשתיות שמתוכננות ברחוב רבי זעירא יתעכבו. כפי שפורסם ב"כל העיר", העירייה הבטיחה כי במחצית השנייה של שנת 2020 ייצאו לדרך עבודות תשתית ברחוב המסוכן – שבו חולפים כלי רכב והולכי רגל. לפי התוכנית ברחוב תיבנה מדרכה לטובת הולכי הרגל, הנכים וההורים עם העגלות.
"העירייה מתכוונת לבצע עבודות תשתית ברחוב רבי זעירא, לבנות מדרכות, ליצור מונגשות ועוד, השאלה היא על חשבון מה העבודות יבוצעו?", מסביר בשיחה עם "כל העיר" נתי ברוקס, תושב שכונת קטמון, וחבר בהנהלת מינהל גינות העיר. "רחוב רבי זעירא הוא רחוב מאוד קטן, וכשניים או שלושה בניינים שנמצאים ברחוב קיבלו בעבר היתרי בנייה לגובה זאת בתמורה למימוש הפקעה בשטח מוגדר בתחום הבניינים, שמאפשר לבנות חניות, מדרכות, ומעבר לכלי רכב. אך, במינהל גינות העיר עלתה השאלה האם ומתי בעירייה מתכוונים לממש את ההפקעה הזאת, לצד העבודות שמתוכננות, אך אין תשובה ברורה".
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
לדברי ברוקס, הנושא הועלה כבר לפני יותר משנה בפני גורמים בעירייה, אך לא נתנה תשובה ברורה בנושא זה, ולבינתיים המצב נשאר אותו הדבר ותושבי הרחוב המשיכו לסבול מההזנחה. ביום ראשון נקבעה פגישה עם עופר איובי, היועץ של ראש העיר, על מנת לטפל בנושא ההפקעות ואופן מימושם ברחוב רבי זעירא, לצד העבודות המתוכננות.
"נקבעה פגישה עם עופר איובי, לבחון איפה הנושא עומד. יש לציין כי הנושא כבר הועלה מול גורמים מקצועיים בעירייה לפחות לפני כשנה וחצי, ואנחנו רוצים תשובות", אומר ברוקס. "ניתנו זכויות בנייה בבניינים לבנות לגובה, והעירייה עד היום לא התחילה להחזיר לציבור, יש כאן נכס ששייך להם, ולא מימשו את ההפקעה בשטח לצורכי התושבים ולא ידוע מתי זה יקרה. מה שצריך שיצא מכתב מהעירייה שיתחייב שיממשו את השטחים האלה מכיוון שמעורבים כאן כספי ציבור, וצריך להתייחס לזה".
"בשורה התחתונה ברחוב רבי זעירא ישנה בעיה בטיחותית חמורה – מדובר בכביש שבו חולפות מכוניות יחד עם הולכי רגל. ממש מסוכן שם ואנשים לא עוברים ברחוב, ונאלצים לעשות סיבוב מכיוון שאי אפשר לעבור שם, הרחוב חד סטרי ואם רוצים ללכת חייבים כהולכי רגל צריכים לעבור במסלול המכוניות. במידה ויבנו תשתיות חדשות זה יבוא על דברים אחרים שקיימים. הפתרון הוא פשוט – לממש את ההפקעה ברבי זעירא".
"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים בשאלה מתי ימומשו הפקעות הקרקעות על מנת לקדם את עבודות התשתית ברחוב – אולם עד כה לא התקבלה תשובה חד משמעית. בעירייה ביקשו למסור בתגובה כי "עיריית ירושלים פועלת מזה שנתיים לקדם תכנון תנועה וחניה באזור קטמון ו', זאת על מנת לאפשר הלכתיות על המדרכות, שדרוג המרחב הציבורי והסדרי בטיחות בצמתים. התכנון קודם בשיתוף המינהל הקהילתי. לגבי רחוב רבי זעירא שהינו רחוב צר שמעביר תנועה רבה גם מחוץ לשכונה, סוכם כי במקביל לכניסה לעבודות השדרוג העירייה תפעל לממש הפקעות של כל זכות הדרך המאושרת, על מנת לאפשר מדרכה בטוחה להולכי הרגל. העירייה תחל בביצוע העבודה עם תוך ההליך הסטטטורי וקבלת כל האישורים הנדרשים".
- הבשורה לדיירי הרחוב ללא המדרכה בקטמון
- עבודות התשתית בציר ירמיהו-שרי ישראל יוצאות לדרך
- כלא עופר: אסיר ביטחוני פעיל חמאס תקף סוהר
- הניצחון של ניצולת הפיגוע הקטלני בירושלים
- רצח אביתר אזרזר ז"ל: התעלומה שממשיכה להכאיב
- בית הקולנוע המיתולוגי בקרית היובל חוזר לחיים
- לא עוזבים את הנייד: עשרות דוחות חולקו לנהגים בכבישי ירושלים בסופ"ש
- תקציב עיריית בית שמש 2020: התקציב יעמוד על 611 מיליון שקלים
- התוספת למערך האוטובוסים בבית שמש
תגובות