תוכנית משרד התחבורה לצמצום כמות כלי הרכב בכבישים – "נתיב פלוס", עומדת להתרחב גם לכביש 1 ירושלים-תל אביב. לפי התוכנית החדשה שצפויה לצאת אל הדרך כבר במהלך שנת 2020, בחלק מכביש 1 יוקצה נתיב לנסיעה שיתופית. בשלב זה עדיין לא התקבלה החלטה האם תינתן עדיפות לנוסע אחד או יותר בנוסף לנהג. כמקובל ברחבי העולם, בנתיב לנסיעה שיתופית נוסעים רכבים שבהם ישנם לפחות שני נוסעים, אולם בכביש החוף הנתיב פתוח גם לרכבים שבהם יש רק נוסע אחד.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
לפי תוכנית משרד התחבורה, בכביש 1 נתיב פלוס מתוכנן להיות החל ממחלף מכיוון כביש 38 ועד הכניסה לירושלים. חלק נוסף בכביש יוקצה ממחלף בן שמן עד למחלף קיבוץ גלויות בתל אביב.
יש לציין כי במשרד התחבורה שוקלים את המיקום של נתיב פלוס – בין הנתיב השמאלי לבין הנתיב הימני.
יוסי סעידוב מ"15 דקות" – הארגון לשיפור התחבורה הציבורית בישראל, מברך על המהלך, אך מדגיש כי יש להפעיל אכיפה נגד נהגים שנוסעים בניגוד לחוק בנתיבי התחבורה הציבורית והקארפול. "הוספת נת"צים על חשבון נתיבי רכב פרטי הוא צעד חיובי שמקצר דרמטית את זמן הנסיעה באופן מיידי", מוסר סעידוב. "יש להרחיב זאת לצד הוספת קווים מהירים מהשכונות לאזורי התעסוקה. עם זאת, חוסר היכולת הטכנולוגית לזהות נסיעות משותפות מעודד עברייני נת״צ להידחף לנתיב ולפקוק אותו. יש להפריד בין נתיבי התחבורה הציבורית לנתיבי השיתופי".
כפי שפורסם מוקדם יותר השבוע – נתיב קארפול שיוקצה גם לתחבורה ציבורית נסלל בכביש גולדה מאיר בצפון ירושלים. השבוע החלו העבודות להקמת הנתיב לכיוון הר חוצבים – מצומת אצ"ג עד צומת בגין. מדובר במקטע באורך של כ-3 ק"מ. הסיום המשוער של העבודות בגולדה מאיר – יוני 2020; עלות הפרויקט – כ-16 מיליון שקלים.
- כביש גולדה מאיר – החלו העבודות להקמת נתיב הנת"צ והקארפול
- כביש בגין: הבשורה לנוסעי האוטובוסים – נתיב לתחבורה ציבורית
- הניצחון של ניצולת הפיגוע הקטלני בירושלים
- בית הקולנוע המיתולוגי בקרית היובל חוזר לחיים
- תקציב עיריית בית שמש לשנת 2020 – 610 מיליון שקלים
- המכרזים החדשים – פארק תעסוקה, קניון ובניין משרדים בבית שמש
בנוסף, בכביש בגין החלו העבודות לסלילת נתיב לתחבורה ציבורית, שיימשכו כשנה, בהשקעה כוללת של כ-30 מיליון שקלים. הנת"צ, באורך 2.5 ק"מ, יוקם בשולי כביש בגין, ולא על חשבון הנתיבים של כלי הרכב הפרטיים.
אייל
יופי. כמו שרואים פה בתמונה, צריך נתיב תחבורה ציבורית גם ביציאה מירושלים.
זה אחד מתוכניות הכי טיפשיות
להוריד נתיב לטובת נתיב פלוס,הוא מדינת חלם במיטבה
גם ככה תשתיות הכבישים בארץ עלובות,עם עומס רב של כלי רכב,
אנחנו לא דומים למדינות העולם שבהם כן מיושם הדבר,מהסיב הפשוטה תשתיות הכבישים שם טובות יותר,עם מספר רב של נתיבים,כך שזה רק משפר אצלהם את מצב התנועה.
מעבר לזה שבמדינות העולם גם התחבורה הציבורית מפותחת מאוד,כך שזה עוד כלי עזר.
אצלנו,אין תחבורה ציבורי בקנה מידה מערבי,אלה יותר דומה למדינות עולם 3,תוצאה של הזנחה של יותר מעשור וגם למעלה מזה.
בנוסף תשתשיות הכבישים גם הם עלובות ולא מתאימות להכיל כלי רכב רבים.אז להוריד נתיב זה חלם במיטבו
אבל כרגיל אצלנו הכל מתנהל בצורה עקומה.העיקר לשלוף איזה פתרון לא מתאים,ולהגיד אנחנו עושים משהו לטיפול בבעית התחבורה בארץ.
אב
"בכביש יוקצה ממחלף בן שמן עד למחלף קיבוץ גלויות בתל אביב" -יש את הנתיב בתשלום – שהוא יהיה גם נתיב שיתופי…
תפסיקו לגרום לנזק לאוכלוסיה שאין לה ברירה…בגלל המקצוע שלי אני מחוייב לנסוע עם רכב ואתם כבר לקחתם נתיב שמשמש כתשלום וחנקתם לי את ההגע לעבודה….מקווה שתתנו פתרונות של תחבורה וזמינות ולא להתעלל בנו….תתעללו בנו…אנחנו נפגין בעוצמה