החל מחודש אפריל ניתן יהיה לשלם עבור נסיעה באוטובוס וברכבת הבינעירונית באמצעות אפליקציות תשלומים. כרטיס הרב קו עדיין יהיה בשימוש, אך ככל הנראה הוא יהיה פחות משתלם לנוסעים. יש לציין כי השיטה החדשה לא תתאפשר ברכבת הקלה בירושלים – הנוסעים והנוסעות יצטרכו להמשיך ולשלם באמצעות הרב קו.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
האפליקציות שבהן ניתן יהיה לשלם עבור נסיעות בתחבורה הציבורית הן "פייבוקס" – שמופעלת על ידי בנק דיסקונט; "מוביט" ו"פנגו" – שמופעלות על ידי חברת כרטיסי האשראי ישראכרט. שתיהן יפעילו את האפליקציות לתשלום עבור נסיעות בתחבורה הציבורית במשך שנה לפחות, עם אופציה להארכה עד חמש שנים – כך לפי תנאי המכרז של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.
באמצעות השיטה החדשה הנוסעים ישלמו עבור הנסיעה בתחבורה הציבורית בסוף כל חודש, באופן רטרואקטיבי. עד כה, כידוע, בכרטיס הרב קו, נוסעים ונוסעות טוענים סכום נסיעה ובו נעשה שימוש. כעת, כאמור, התשלום יסוכם בסוף החודש ויתבצע באמצעות אפליקציה.
- עבודות הרכבת הקלה בגבעת שאול – שינויים בהסדרי התנועה והחניה
- טרגדיה בהר הצופים – יולדת התמוטטה בכניסה לחדר הלידה
- הדרמה בשבת בבית שמש: מעיל של ילד שנשכח סמוך לאגם הקפיץ את צוותי החילוץ
- המכרזים החדשים – פארק תעסוקה, קניון ובניין משרדים בבית שמש
- חמישה אירועי 'סיום הש"ס' בעיר לא מספיקים? עיריית ירושלים תקצבה אירוע בתל אביב
עבור משרד התחבורה מדובר במהלך שיחסוך את עמלת הסליקה ששולמה לחנויות, שבהן הטעינו נוסעים ונוסעות את כרטיס הרב קו. מדובר בעמלה של 3 אחוזים לכל טעינה – 100 מיליון שקלים בשנה. העמלות שישולמו לחברות הזוכות יהיו נמוכות בהרבה.
אמיר אסרף, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית: "ההתמודדות של חברות מהגדולות במשק במכרז מוכיחה שהעתיד בכבישים נמצא בתחבורה הציבורית. אנחנו פועלים לשיפור השירות , הנגשת התשלום והמידע לנוסעים בתחבורה הציבורית".
אושרית כהן
ולמי שאין אשראי מה יעשה?
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
אין ברשות כולם פלאפון עם אפליקציות של קסטרו מה עושים?
יוחאי אמינוף
יאללה כבר עד שהתרגלנו לרב קו הזה? ומה יעשה מי שאין לו סמארטפון? חרדים למשל? ומי שאין לו אשראי? למשל אני? רוצה לשלם במזומן גם אי אפשר? שלפחות יהיה ניתן לטעון אפליקציית רב קו..
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
התחבורה הציבורית מיועדת ב3ובה לאנשים מבוגרים ולציבור הדתי שאין להם פלאפון חכם אז איך הם אמורים להשתמש באפליקציות
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
ולמה זה אמור לעלות את מחירי הנסיעה ולא לאפשר להיות בלי טלפון
אילה
איפה ההתחשבות באוכלוסיות החלשות??
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
למה לא עשו את זה יותר מסורבל?
שרה
ומה עם תושבי ירושלים שנוסעים באוטובוס וגם ברכבת הקלה באותו כרטיס של רב קו?
מוטל ויזניצער
מה היה אם הציבור החרדי שאין להם סמרטפונים ?
פישלזון
וכרגיל במקומותינו תהיינה מיליון בעיות טכניות והטמעה גרועה של הנושא לציבור הנושאים ו..ככה יתחילו הלחץ, העצבים, הגידופים וחס ושלום..האלימות…. ישראל- אמרנו?
שמחה
הנה עוד סיבה מדוע שר התחבורה לא נוסע בתחבורה ציבורית… חומר למחשבה.