צמצום נתיבי נסיעה, ביטול מקומות חניה, אכיפה מוגברת ועומסים – תושבי גבעת שאול ועובדי אזור התעסוקה שימו לב, עבודות התשתית להקמת תוואי הרכבת הקלה מתרחבות. מנהלי הפרויקט צופים כי יירשמו עומסי תנועה ומבקשים להתאזר בסבלנות.
אז מה כוללות העבודות? מדובר כאמור, על עבודות תשתית ופיתוח להכשרת תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה ברחובות כנפי נשרים, ימים אבות והרב צבי עובדיה בגבעת שאול. העבודות, שצפויות להימשך כשלוש שנים, כוללות גם שדרוג תשתיות וביצוע קירות תמך ועבודות פיתוח וסלילה.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
מנהלי הפרויקט בחברת מוריה מציינים כי העבודות יבוצעו בימים ראשון עד חמישי בין השעות 19:00-7:00 ובימי ו' לפי הצורך. עבודות לילה יתבצעו על פי צורך ובהנחיית המשטרה.
באשר להסדרי התנועה החדשים – יודגש כי נתיבי הנסיעה לאורך כל הציר יצומצמו משלושה נתיבים לכל כיוון לשני נתיבים לכל כיוון. כמו כן, ייתכנו עיכובים עומסים והאטה בתנועה בשל מעבר כלי רכב כבדים על הציר.
בנוסף, במסגרת העבודות יבוטלו חלק ממקומות החניה לאורך הרחובות כנפי נשרים, ימים אבות והרב צבי יהודה – רחובות שגם כך סובלים מהיעדר חניה מספקת במהלך היום. בחברת מוריה שאמונה על העבודות מטעם עיריית ירושלים מדגישים כי "תתוגבר האכיפה. הימנעו מקנסות וגרירת רכבים וחנו לפי החוק".
יחד עם זאת, יצוין כי החניונים באזור, לרבות החניונים הציבוריים בבנייני המשרדים, ימשיכו לפעול כסדרם. כמו כן, גם התחבורה הציבורית באזור תמשיך לפעול כסדרה בשלב זה.
- טרגדיה בהר הצופים – יולדת התמוטטה בכניסה לחדר הלידה
- המכרזים החדשים – פארק תעסוקה, קניון ובניין משרדים בבית שמש
- חמישה אירועי 'סיום הש"ס' בעיר לא מספיקים? עיריית ירושלים תקצבה אירוע בתל אביב
- הזוועות מאחורי הדלתות הסגורות בכת שנחשפה בירושלים
כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011. הקו הירוק יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. לקו הירוק תהיה שלוחה שתחבר אותו אל שכונת הר נוף דרך גבעת שאול.
אורכו של תוואי הקו הירוק, על שלוחותיו הוא 20.2 ק"מ וימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת בעשרה מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת. העבודות צפויות להימשך כשלוש שנים, שלאחר מכן יונחו המסילות ויבנו תחנות על ידי זכיין הרכבת הקלה.
רק ש..
הרחובות הם "ימין אבות" )ולא ימים(, וכן "הרב צבי יהודה" )ולא עובדיה(
יודע דבר
מדוע שלא יהפכו את כנפי נשרים לחד סיטרי לכיוון הר נוף ואת בית הדפוס חד סיטרי לכיוון ההפוך? כך ימנע חלק גדול מהעומס, שלא לדבר על מניעת רכב פרטי בכלל(מלבד תושבים ושעות מסוימות למשאיות) לרחוב והסתמכות על תחבורה ציבורית בלבד, שתתוגבר, לצורך הגעה לאיזור.
א.י.
הרחוב בגבעת שאול נקרא: ימין אבות, ולא ימים אבות. עד מתי ישבשו את העברית ואיך מפרסמים כתבות מבלי לבדוק את הלשוו העברית שתיעשה הגהה לפני כן. בושות!!