התוכנית הבאה שאמורה לפתוח את הפקקים בכביש בגין – ל"כל העיר" נודע כי בצוות תכנית אב לתחבורה שוקלים פתרון, שאמור להקל על עומסי התנועה הכבדים בציר המרכזי בירושלים, שישפיע על היוצאים מהעיר. לפי התוכנית המתגבשת – ייבנו שני מחלפים נוספים, מצפון ומדרום, שיתחברו לשדרות רופין. המחלפים ישמשו רק את התחבורה הציבורית.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
קובי ממליה, מנהל אגף לתחבורה ופיתוח תשתיות, במרכז ניהול תנועה ירושלים (מנת"י) אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "יש יציאה אחת לכביש בגין, שעוברת דרכה התחבורה הציבורית והרכב הפרטי. אנחנו כרגע בשלבים ראשוניים של בדיקות היתכנות לייצר בבגין עוד שתי רמפות – אחת מצפון ואחת מדרום שיעלו לשדרות רופין, אך ישרתו את התחבורה הציבורית במטרה לתת עדיפות ליציאות מבגין לתחבורה ציבורית, זה בשלבי בדיקת היתכנות".
כידוע, ציר כביש בגין מחבר את תושבי העיר מדרום ומצפון, ובו רק יציאה אחת המובילה למחלף קרית משה, שדרכו חולפים כלי רכב רבים היוצרים עומסי תנועה שמתנקזים לנקודת היציאה היחידה בציר. כעת, האפשרות לבנות שתי רמפות, מצפון ומדרום, שיתחברו לשדרות בגין, יכולה להקל על העומסים.
כפי שפורסם בשבוע שעבר בהרחבה ב"כל העיר", בכבישים ברחבי העיר עומסי התנועה החריפו – מוקד הפקקים: כביש בגין. בעוד שבחודש אוגוסט לא נרשמו עומסים כבדים, כעת – חודש ספטמבר, עם החזרה לשגרה ואחרי שרבים חזרו מחופש, נהגים ברחבי העיר מדווחים על עומסים כבדים בציר שחוצה את ירושלים, בעיקר במחלף קרית משה לכיוון היציאה מהעיר וזאת בשל העבודות בכניסה לעיר. הבשורה – נתיב לתחבורה ציבורית ייסלל בכביש בגין. העבודות יימשכו כשנה, בהשקעה כוללת של כ-30 מיליון שקלים. הנת"צ, באורך 2.5 ק"מ, יוקם בשולי כביש בגין, ולא על חשבון הנתיבים של כלי הרכב הפרטיים.
גורם בכיר בעיריית ירושלים מאשר ל"כל העיר" כי הפתרון האפשרי שהועלה עדיין נמצא בבדיקה: "אין החלטה סופית בעניין הזה, מכיוון שזה מתנגש עם תוכניות אחרות שתוכננו. זה עדיין לא מאושר, העניין בבדיקה – אך לא התקבל אישור סופי".
"כל העיר" פנה לעירייה שמסרה בתגובה: "בימים אלו נבחנות חלופות להוספת שתי רמפות לשדרות רופין, לשימוש תחבורה ציבורית כחלק מפרויקט נת"צ תוספתי לאורך שדרות בגין. מדובר בשלב ראשוני של בחינת החלופות, הכולל בירור היתכנות הנדסית לביצוע".
- ההשלכות של המגה-פרויקט ביציאה מהעיר: עומסים כבדים בכביש בגין
- כביש בגין: הבשורה לנוסעי האוטובוסים – נתיב לתחבורה ציבורית
- העבודות להסדרת גל ירוק בכניסה לעיר
סנופי
יש להכשיר נתיבי תחבורה ציבורית כבר עכשיו, ועל חשבון נתיבים קיימים.
תסתכלו על המשפט "ולא על חשבון הנתיבים של כלי הרכב הפרטיים". האם זה לא גורם לנו להבין שנהפכנו עבדים למשהו שאמור לשרת אותנו? הנתיבים הם לא של הרכבים הפרטיים.