מחר בבוקר, שלישי, 20.8, יוצאות לדרך עבודות התשתית לסלילת תוואי הרכבת הקלה במלחה. העבודות יחלו בעיכוב של כשלושה שבועות ברחובות יצחק מודעי ואגודת ספורט הפועל.
לאורך הרחובות הללו יבוצעו עבודות בימים ראשון עד חמישי, החל מהשעה 7:00 בוקר עד 19:00 בערב, ובימי שישי לפי הצורך. במסגרת העבודות צפויים להיווצר הסדרי תנועה חדשים ברחוב אגודת ספורט הפועל, ובהמשך יורחבו העבודות גם לרחוב יצחק מודעי. ההסדרים כוללים צמצום של נתיבי הנסיעה לשני הכיוונים וביטול חניות לאורך הרחוב. עבודות לילה יבוצעו לפי צורך ובהנחיית המשטרה ועל כך תבוא הודעה נפרדת.
מדוע התעכבו העבודות? בעירייה מציינים כי בשבועות האחרונים הם פעלו למציאת פתרונות לביטול מקומות החניה של דיירים במלחה.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
ראש העיר משה ליאון מציין כי "כאשר הובא נושא ביטול חניות התושבים לפני פעלנו בשבועות האחרונים למציאת חלופה. מספר עבודות התשתית בנקודת זמן זו בעיר רבות ואנו עושים ככל שביכולתנו על מנת להקל על שגרת היום יום של התושבים הסמוכים למוקדי העבודות. היום, אני שמח לבשר על הפתרונות ומבטיח שלאורך כל זמן העבודות נעשה ככל שביכולתנו על מנת להקל על הציבור".
בשלב הראשון יחלו העבודות בצד הצפוני של רחוב אגודת ספורט הפועל. העבודות כוללות: העתקת תשתיות, עבודות בנייה, פיתוח והכשרת תוואי הרכבת הקלה. משך העבודות: שנה וחצי בכל צד.
הפתרונות שהושגו לטובת תושבי רחוב הכפיר והסטודנטים הלומדים בגן הטכנולוגי:
- 50 חניות יועמדו לרשות תושבי הרחוב בחניון הקניון.
- שטח עפר חלופי ברחוב אגודת הספורט המקביל לגן הטכנולוגי יוכשרו לטובות הסטודנטים.
- החניות הנותרות ברחוב הכפיר יועמדו לרשות התושבים בלבד החל משעה 17:00 ועד לשעה 7:00 למחרת.
- כמו כן החניונים הציבורים בגן הטכנולוגי, קניון ירושלים, הארנה, איצטדיון טדי ורכבת ישראל ימשיכו לפעול כרגיל.
- הכניסות והיציאות מהחניונים לא השתנו.
בשלב הראשון של העבודות לא צפויים שינויים בקווי התחבורה הציבורית המגיעים למתחם ובתדירותם.
- שלוש שנים של סבל: החלו עבודות התשתית של הרכבת הקלה בגילה
- סגירת הענק בכניסה לעיר: תתוגבר האכיפה המשטרתית
- פרסום ראשון: המתכננת המחוזית תדרוש לבצע שינויים מהותיים בתוכנית החדשה להרחבת הכנסת
כפי שפורסם ב"כל העיר" בחודש מאי השנה, החלו עבודות הקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה. הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, קניון מלחה, אצטדיון טדי, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. יהיו בו 36 תחנות בסך הכול, ואורכו המתוכנן: 19 קילומטרים. העלויות יסתכמו בעשרה מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת. מתוך התקציב הכולל יוקצו ארבעה מיליארד שקלים לעבודות השלד וההנדסה. הצפי לסיום העבודות הינו בשנת 2023.
תגובות