הדסה עין כרם, ד"ר יעקב זאוברמן בחדר ניתוח (צילום: אבי חיון, דוברות הדסה)
הדסה עין כרם, ד"ר יעקב זאוברמן בחדר ניתוח (צילום: אבי חיון, דוברות הדסה)

הבשורה המשמעותית מהדסה: מרכז חדשני לנוירוכירורגית ילדים

המרכז החדש ייתן מענה לחולים צעירים מכל רחבי הארץ שיקבלו טיפול מתקדם ומקצועי. הקמתו מתאפשרת בעקבות הצטרפותו של ד"ר יעקב זאוברמן, מומחה בנוירוכירורגיה, בגידולים וניתוחים מורכבים בילדים, להדסה. "ארחיב את הפעילות בירושלים בשיתופי פעולה חשובים בתוך בית החולים ומחוצה לו", הוא אומר

פורסם בתאריך: 21.10.24 07:45

המחלקה לנוירוכירורגיה בהדסה מתרחבת עם שחקן חיזוק משמעותי: ד"ר יעקב זאוברמן (54) – מומחה מנוסה בנוירוכירורגיה, בגידולים וניתוחים מורכבים – הצטרף אל המחלקה ועם הגעתו הוקם בבית החולים הדסה עין כרם מערך חדשני לניתוחי מוח וחוט השדרה בילדים. בתפקידו הקודם שימש כסגן מנהל מחלקת נוירוכירורגיה ומ"מ מנהל היחידה נוירוכירורגית ילדים בשיבא תל השומר.

המחלקה לנוירוכירורגיה בהדסה, שמנוהלת על ידי פרופ' צבי ישראל, הראשונה בתחום זה שהוקמה במדינת ישראל, נחשבת לאחת ממחלקות הנוירוכירורגיה המובילות בארץ ועושה שימוש באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בעולם לרבות רובוטיקה וטיפולים פורצי דרך. במחלקה מתבצעות מדי שנה כ-1,800 פעולות ניתוחיות מתוכננות או דחופות והיא מציעה שירותים בכל תתי התחומים של הנוירוכירורגיה.

בהדסה מציינים כי "עם הצטרפותו של ד"ר זאוברמן, המחלקה מתרחבת בפעילותה וכוללת כעת מערך ניתוחי מוח וחוט שדרה בילדים, אשר יאפשר טיפול מקצועי מתקדם במגוון של מחלות ומצבים רפואיים בתחום, כגון: חבלות ראש על רקע טראומה, גידולי מוח, ניתוחי אפילפסיה, קרניוסינוסטוזיס, מומים מולדים של מערכת העצבים המרכזית, הידרוצפלוס, טיפול במשאבת בקלופן (לספסטיות) ועוד".


ד"ר יעקב זאוברמן, צילום דוברות הדסה

ד"ר יעקב זאוברמן (צילום: דוברות הדסה)


 

 

ד"ר זאוברמן הוא בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון אשר התמחה בנוירוכירורגיה בשיבא, תל השומר. בתום התמחותו נסע לשנתיים להתמחות בניתוחים של גידולי מוח המסונף BWH (נוירואונקולוגיה) בבית חולים של אוניברסיטת הרווארד בבוסטון, ולאחר מכן בנוירוכירורגית ילדים בבי"ח לילדים שבסיאטל. עם חזרתו ארצה, עסק רבות בנוירוכירורגית ילדים, טיפול בהידרוצפלוס, ניתוחים אנדוסקופיים, גידולי מוח וניתוחים לאפילפסיה.

המעבר להדסה, לדברי ד"ר זאוברמן, מאפשר מבחינתו פריצה אל עוד יכולות וטכנולוגיות ניתוחיות בתחום עשייתו. "הקמת המרכז החדש לנוירוכירורגית ילדים בהדסה, מאפשרת לחולים צעירים מכל רחבי הארץ להגיע לטיפול מתקדם ומקצועי, בידיעה מוחלטת של הוריהם כי ילדיהם בידיים הטובות ביותר", הוא מדגיש. "לצידי צוות נהדר של מומחים העוסקים בתחום רפואת המוח וחוט השדרה, אנשי סיעוד ובעלי מקצועות תמיכה חשובים, מהטובים ביותר. הדסה מוכרת לי כבית. אבי ניהל כאן את מחלקת העיניים במשך 20 שנה, ועל כן הקשר ביני לבין המוסד העצום הזה הוא גם רגשי וגם מקצועי. אני שמח להצטרף אל שורותיו של ארגון שמבקש להתקדם, להעמיק במחקר, בטיפול ובטכנולוגיות חדשניות ורואה את המטופל כמרכז עיסוקו והווייתו. הרופאים במחלקה עובדים ומנתחים בבית החולים הדסה, ועבודתם המקצועית מנותבת לפעילות המחלקה, לטיפול בחולים, ללימוד המתמחים, להוראה ולמחקר. זוהי בדיוק המהות אליה אני מתחבר.

"אני מתכוון להרחיב את הפעילות ולסייע לכמה שיותר מטופלים, בבניית שיתופי פעולה חשובים בתוך בית החולים עם הצוותים מהיחידות עימן יש לנו עבודה משותפת, כמו המטו-אונקולוגיה ילדים ונוירולוגיה ילדים, וכמובן בבנייה של קשרי עשייה משמעותיים עם בתי חולים אחרים, גם הגדולים בארץ וגם קטנים ומרוחקים יותר, הזקוקים למרכז-על אליו ניתן להפנות מקרים מורכבים וייחודיים. בסופו של דבר, אני נרגש להצטרף למחלקה המובילה בארץ ולבית חולים שהוא בצמיחה מתמדת ומשמעותית. פני צופות לעתיד".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר