מגדל האשפוז בהדסה, הפעוט הירושלמי עם ד"ר אחמד זייד אלכילאני (צילום: אבי חיון, דוברות הדסה)
מגדל האשפוז בהדסה, הפעוט הירושלמי עם ד"ר אחמד זייד אלכילאני (צילום: אבי חיון, דוברות הדסה)

נראה כמו שד נשי בגודל חריג: העיוות הנדיר ממנו סבל תינוק בן שנה מירושלים

התינוק הירושלמי נולד עם התופעה הנדירה - גניקומסטיה, נפיחות המתבטאת בהתפתחות חזה נשי שהלכה וגדלה. במשך שנה חיפשו הוריו פתרון עד שהגיעו לבית החולים הדסה עין כרם שם הפעוט נותח בהצלחה. "תופעה נדירה ביותר לנוכח גילו הצעיר, בגודל של 10 ס״מ"

פורסם בתאריך: 14.10.24 08:57

במחלקה לכירורגית ילדים בהדסה עין כרם מתאושש בחיוך מלא תינוק בן שנה מירושלים, לאחר ניתוח מוצלח שעבר בשל מצב נדיר ביותר לגילו: חזהו החל להתפתח ולגדול ללא כל הסבר ונראה כמו שד נשי בגודל חריג.

כבר בגיל שבוע, הוריו של התינוק מירושלים הבחינו בנפיחות באיזור החזה. "מאז שנולד הבחנו בגוש שהלך וגדל באיזור החזה. התחלנו לעבור מבדיקה לבדיקה וייחלנו לתשובות, הגענו למעקבים אצל רופאים ובמקביל קיווינו שזה יעבור לבד במשך החודשים הבאים", משתפת אימו של הפעוט. ״ככל שהזמן עבר, כשהוא כבר חגג גיל שנה, הגוש בחזה המשיך לגדול עד שהגיע לגודל של כ-10 סנטימטרים, ועדיין לא היתה לנו תשובה".

משלא נמצא הפתרון, ההורים כמעט והתייאשו, עד שהחליטו להגיע לבית החולים הדסה עין כרם, שם הם פגשו את ד"ר אחמד זייד אלכילאני, רופא במחלקת כירורגיית ילדים.

"התינוק הגיע אליי בגיל שנה כשהוא סובל מנפיחות חריגה בשד הימני", מספר ד"ר אלכילאני. "אחרי בדיקות איבחנתי אותו כסובל מגניקומסטיה, התפתחות חריגה של בלוטות חלב שמוכרת בזכרים הגורמת לגדילת החזה באופן א-סימטרי. התופעה הזו שכיחה בגילאי ההתבגרות ובגיל השלישי, אך בשל גילו הצעיר של התינוק ברור היה שמצבו נדיר ביותר".

תופעת גניקומסטיה אצל זכרים מתרחשת בעיקר משינויים הורמוניים במהלך גיל ההתבגרות החולפים עם הזמן או מחוסר איזון הורמונלי שעלול להתרחש בגיל השלישי ובשל חשד לממאירות הגוש מבצעים ניתוח.

ד"ר אלכילאני מדגיש כי המקרה של התינוק שניתח כלל איננו שגרתי. "גדילת החזה אצל יילודים בשל גניקומסטיה נגרמת עקב מעבר של הורמונים מהאם לעובר שכעבור כמה ימים מהלידה אמורה לעבור לגמרי. במקרה של הנוכחי, לא רק שנפיחות החזה לא עברה, היא גם המשיכה לגדול ולהתפתח במשך כל שנת חייו הראשונה, עד שהגיעה לגודל של כ-10 ס"מ, מצב שלא רואים בדרך כלל ונחשב לנדיר בהחלט".

 

 

 

לאחר ביצוע הבדיקות הנדרשות, ד"ר אלכילאני ניתח את התינוק. "במהלך הניתוח ביצעתי חתך קטן של סנטימטר אחד מתחת לאיזור הנפיחות והוצאתי את הגוש בשלמותו", הוא מספר. "לאחר מכן, ערכנו בדיקות שונות בכדי לאבחן את סוג הגוש ומצאנו כי הגוש שפיר ואינו ממאיר. החלמה של התינוק ב׳ טובה ומשביעת רצון ואני מאחל לו המשך חיים בריאים וטובים".

לאחר הניתוח וההחלמה שעברה על התינוק באופן תקין, אימו לא פסקה מלהודות ולשבח את ד"ר אלכילאני ואת החלטתו לבצע את הניתוח.
"במשך שנה שלמה היינו בבדיקות וייעוצים עם רופאים שונים שבשל נדירות המקרה לא נתנו פתרון חד משמעי. כנראה שלא חשבו בכיוון הזה כי הגיל מאוד קטן. כשהגענו להדסה עין כרם ופגשנו את ד"ר אלכילאני ישר הרגשנו בידיים טובות. הוא לקח יוזמה ואחריות, היה החלטי, טיפל בבן שלנו ברגישות ואנושיות וניתח אותו בהצלחה ואני בטוחה שמנע ממנו הרבה סבל בעתיד כי זה היה מצב שבו ראו בבירור את החזה שגדל וגדל כבר ונראה מאוד לא נורמלי. אם היה גדל ככה במצב הזה, הבן שלנו היה חווה חיים לא פשוטים. עכשיו נתחיל לחיות איתו רגיל, בלי חשש מהעתיד".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר