יעל ואברהם ארז עם בתם הבכורה, אלישבע ומנדל אוואט עם התינוקת (צילומים: דוברות הדסה, שערי צדק)
יעל ואברהם ארז עם בתם הבכורה, אלישבע ומנדל אוואט עם התינוקת (צילומים: דוברות הדסה, שערי צדק)

מתנות קטנות: בתי החולים בירושלים "חגגו" שנה חדשה

במרכז הרפואי שערי צדק דיווחו על 149 לידות במהלך ימי ראש השנה, כשהראשונה שבהן היתה בתם של אלישבע ומנדל אוואט, שנולדה ממש לאחר כניסת החג. בבתי החולים של הדסה ספרו 167 לידות עד יום שבת - הראשונה שבהן - בתם הבכורה של יעל ואברהם ארז, תושבי אשחר שהגיעו ללדת בהדסה עין כרם בשל המצב הביטחוני, כל זאת רגע לפני שאברהם חוזר למילואים

פורסם בתאריך: 6.10.24 15:06

בבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק קיבלו ביום רביעי האחרון את שנת תשפ"ה עם שתי לידות (מתוך למעלה מ-300) של תינוקות. יעל ואברהם ארז ילדו את בתם הבכורה בהדסה עין כרם; אלישבע ומנדל ילדו את בתם ה-3 במרכז הרפואי שערי צדק – בשתי הלידות, היה זה רגעים ספורים אחרי כניסת החג.

היה זה חג פורה מבחינת לידות בבתי החולים הירושלמים. בשערי צדק הגיעו ל-149 לידות בימי החג (רביעי עד שישי) – 71 בנות, 78 בנים (וגם 4 זוגות תאומים). בבתי החולים של הדסה – בעין כרם ובהר הצופים – ספרו 169 לידות בסך הכל בסוף השבוע הארוך (עד יום שבת).

הלידה הראשונה בהדסה עין כרם היתה מרגשת במיוחד. יעל ואברהם ארז הם תושבי אשחר שבגליל. הם החליטו ללדת את בתם הבכורה בהדסה עין כרם בשל המצב הביטחוני בצפון. וזה עוד לא הכל – אברהם קיבל צו 8 וגויס למילואים. שהבינו בני הזוג שהלידה מתקרבת – הוא ביקש (וקיבל) מהמפקד שלו אישור להישאר עם אשתו בבית החולים. בנוסף, יעל בחרה ללדת ללא אפידורל, והצליחה לעשות זאת בסיוע הצוות הנהדר בהדסה.
"אברהם היה אמור להיות בצו 8, אבל יש לו מפקד שמבין עניין וכך שוחרר כדי להיות איתי בלידה ועוד קצת, עד שנתאושש", מספרת יעל. "אחר כך הוא כמובן יצטרף ליחידה שלו".


יעל ואברהם ארז עם בתם הבכורה (צילום: דוברות הדסה)

יעל ואברהם ארז עם בתם הבכורה (צילום: דוברות הדסה)


 

 

על חווית הלידה היא אומרת: "זכיתי לצוות מיילדות מדהימות שליוו אותי במשך לידה מאוד ארוכה. הספקתי לעבור 4 מיילדות והן היו איתי לאורך כל הדרך, כולן עטפו אותי בהמון חום ורצון לעזור. בחרתי ללדת ללא אפידורל ולמרות שהיה ארוך ומאתגר, עשיתי זאת בליווי הנהדר שלהן. לתינוקת שלנו עדיין אין שם אבל ברור לנו שהוא יהיה שם שמתקשר לטבע ארץ ישראלי".


אלישבע ומנדל אוואט עם התינוקת (צילומים: שערי צדק)

אלישבע ומנדל אוואט עם התינוקת (צילומים: שערי צדק)


לסיום אומרים בני הזוכ ארז: "נאחל מכאן שנה טובה, ושמפה – המצב רק ישתפר בהמשך לכולנו".

בשערי צדק, כאמור, התינוקת הראשונה היתה בתם של בני הזוג אוואט, שנולדה במשקל 3.765 ק"ג. והיא סללה את הדרך לעוד 148 לידות במהלך ימי החג.

"אנו מאחלים לכל המשפחות שנה טובה ובשורות טובות ונחת מהתינוקות החדשים", נמסר משערי צדק.

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר