מכשירי ה-MRI המתקדמים (צילומים: שערי צדק)
מכשירי ה-MRI המתקדמים (צילומים: שערי צדק)

שנה חדשה, התחלות חדשות: רפואה מתקדמת בשערי צדק

בשנה הקרובה יחנכו במרכז הרפואי שערי צדק 3 מכשירי MRI חדישים, חדר צנתור וחדרי ניתוח חדשים

פורסם בתאריך: 3.10.24 11:29

בשנה הקרובה, לצד פרויקטים רבים להרחבת מחלקות האשפוז, המלר"ד, הגדלת מרפאות והרחבת השירותים הרפואיים, במרכז הרפואי שערי צדק יציגו לראווה ויכניסו לעבודה כמה מהטכנולוגיות והמכשירים החדישים והמתקדמים בעולם בתחום הדימות והטיפול.

רשימת המכולת הטכנולוגית כוללת 3 מכשירי MRI מהחדישים בעולם, פתיחת חדרי ניתוח מתקדמים, חדר צנתורי לב חדיש. בהמשך, בלי התחייבות לשנה הקרוב, צפויים חידושים נוספים.

"בזכות הרמה המקצועית הגבוהה בחרו החברות הגדולות בעולם להשיק את המכשור החדיש ביותר שלהן בשערי צדק", אומרים במרכז הרפואי ומוסיפים: "בכך, המטופלים הרבים ייהנו ממכשור מתקדם, המשלב את הטכנולוגיות החדשות ביותר הנותנות את התוצאות המדויקות ביותר. בנוסף הפעלת המכשור החדש מרחיבה את זמינות התורים למטופלים ומשפרת משמעותית את מהירות הטיפול".

***

בימים אלו ממש הסתיימה התקנה של מכשיר MRI סימולטור. זהו המכשיר החדיש ביותר של חברת Siemens, המותאם במיוחד לטיפולי קרינה בחולי סרטן. לדברי גורמים בבית החולים, החברה בחרה בשערי צדק כמרכז הרפואי הראשון בעולם בו מבוצעת התקנה והפעלה של מכשיר זה.

"ה-MRI החדיש ישמש רק לטובת מטופלי מכון הקרינה של שערי צדק ויאפשר סריקה מדויקת יותר ברגישות גבוה יותר לאבחון גידולים, ובכך תתאפשר לצוות הרופאים במכון הקרינה לדייק משמעותית את תכנית הקרינה ולמנוע פגיעה באיברים סמוכים לגידול", נמסר מהמרכז הרפואי. "עד היום מרבית טיפולי הקרינה נעשים לאחר סריקת סיטי עליה הרופא מסמן את הגידול ואת האיברים בסיכון מהם יבקש להקטין את מנת קרינה עד כמה שניתן".

עוד מציינים בבית החולים כי "היתרון ב MRIהינו הדימות העילאי שהוא מאפשר לרקמה רכה למשל גרורות בכבד, בלוטת הערמונית, לבלב וכיוצא בזה. כאשר רואים בבירור את הנגעים, ניתן לסמן אותם תוך לקיחת שוליים מספקים המאפשרים הקטנה של מנה לרקמה בריאה וטיפולים במנות קרינה גבוהות יותר ובמספר פעמים מועט יותר. השימוש ב-MRI הינו בשורה גדולה מאוד עבור מטופלינו. כעת, ניתן לקבוע בוודאות ובצורה מדויקת יותר מיקומם של גידולים בכבד למשל וכך לבצע טיפול מיטבי ומדויק".

***

במכון MRI שבמרכז הדימות צפוי להיכנס מיד אחרי החגים סורק חדיש מדגם VIDA – שגם הוא של חברת סימנס. המכשיר מצויד עם מגנט חזק במיוחד של 3 טסלה, ומגיע עם התוכנות הכי חדישות המאפשרות ביצוע בדיקות בזמן קצר יותר ובאיכות גבוהה.

המכשיר החדיש לא יחליף את המכשור הקיים במכון, אלא יהיה בנוסף אליהם – דבר אשר יאפשר קיצור תורים משמעותי וביצוע בדיקות בכל התחומים כולל בדיקות שד, מערכת השרירים והשלד, מערכת העצבים המרכזית, בדיקות של הבטן ואגן ובדיקות לב. "הסורק מצויד במערכת מדיה חדישה הכוללת גם מוזיקה וגם אופציה לווידאו כדי להנעים את הזמן לנבדקים במשך הבדיקה", נמסר.


מכשור ה-MRI המתקדם (צילום: שערי צדק)

מכשור ה-MRI המתקדם (צילום: שערי צדק)


***

קצת קדימה יותר, בטווח זמן של מספר חודשים, יותקן מכשיר MRI נוסף של סימנס במכון הקרינה, כגשם הוא יהיה למעשה ההתקנה הגלובלית הראשונה של Siemens העולמית למכשיר הספציפי.

"בטיפולי קרינה השימוש ב-MRI הינו חיוני לסימון והקרנה של נגעים ברקמות רכות", מסבירים בשערי צדק. "היתרון העיקרי של המכשיר שהוא מותאם לסרוק מטופלים באותו מנח גוף, עם אמצעי קיבוע שונים שיעשה בהם שימוש גם בזמן ההקרנה. כך, ניתן לסמן את הגידולים בצורה מדויקת יותר, והרופאים לא נאלצים להוסיף שוליים ארוכים יותר ליתר ביטחון, וכך מקרינים בדיוק על הגדול וחוסכים קרינה מהרקמה הבריאה שסביב לנגע".

 

 

יצוין כי למכשיר ה-MRI החדש של סימנס שדה מגנטי נמוך יחסית – 0.55 טסלה – ומפתח גדול מאוד של 80 סנטימטר, דבר אשר מהווה יתרון בסימולציות לפני קרינה. המפתח הגדול, מאפשר את מיקום המטופל תוך שימוש באמצעי קיבוע וכמובן שהוא נעים יותר למטופלים הסובלים מקלסטרופוביה.


מכשור ה-MRI המתקדם (צילום: שערי צדק)

מכשור ה-MRI המתקדם (צילום: שערי צדק)


***

פרט למכשור, בשערי צדק מרחיבים גם את יחידת הניתוחים/צנתורים. "יחידת הצנתורים שלנו נמצאת בגדילה חדה בפעילות עם אלפים רבים של מטופלים בשנה ועשרות רבות של צנתורים ביום", אומרים בבית החולים. "בשל הגדילה הניכרת בפעילות והביקוש הרב בימים אלו מוקם חדר צנתור רביעי חדש ומתקדם בו ישולבו הטכנולוגיות המתקדמות ביותר והוא יאפשר מתן מענה לכל המטופלים שלנו, קיצור זמני המתנה ושיפור השירות".

יחידת צנתורי הלב של שערי צדק היא אחת מיחידות הצנתורים הגדולות בישראל, והגדולה בתחום הצנתורים של מסתמי הלב, עם חולים רבים מכל רחבי המדינה אשר מגיעים לטיפול בה. "ביחידה משתמשים באופן תדיר בטכנולוגיות חדשות, לעיתים ראשונות מסוגן בישראל, וגישות מודרניות אפקטיביות ובטוחות שמאפשרות להימנע מניתוח לב פתוח", אומרים בבית החולים.

בנוסף, ייפתחו חדרי ניתוח היברידיים, מרכז לניתוחי עיניים ועוד. חדרי הניתוח מהווים שלב ראשון בפרויקט הרחבת ושדרוג כלל מערך חדרי הניתוח. במסגרת זו, ייפתח חדר ניתוח היברידי המאפשר גם ביצוע פעולות צנתוריות וגם ניתוחים פתוחים, ניתוחי כלי דם וניתוחים רב תחומיים מורכבים. לצידו ייפתח חדר ניתוח שישמש את היחידה לניתוחי גב כמרכז לניתוחי עמוד שדרה וחוט השדרה, שישלב מכשור טכנולוגי מתקדם המאפשר ביצוע סריקות הדמיה אונליין וניתוחי רובוט מתקדמים.

"כלל החידושים הם חלק מתוכנית רחבה לפיתוח והגדלת שערי צדק כמרכז רפואי מוביל בעיר ובארץ ובעל שם עולמי בתחומים רבים", מסכמים במרכז הרפואי. אנו פועלים להרחבת שירותים נוספים כגדי להעניק למטופלינו את השירות המהיר והטוב ביותר עם הציוד המתקדם ביותר וכמובן עם הצוותים המקצועיים והאנושיים שבו".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר