מרכז בריאות האישה של כללית בסיטי קורט (צילום: כללית ירושלים)
מרכז בריאות האישה של כללית בסיטי קורט (צילום: כללית ירושלים)

שנה חדשה, התחלות חדשות: חדשנות בכללית ירושלים

על אף שנה מהמורכבות שידענו, מחוז ירושלים של כללית צפוי לפתוח בחודשים הקרובים מרכזים רפואיים על טהרת החדשנות

פורסם בתאריך: 3.10.24 11:12

תשפ"ד – איזו שנה זו היתה. בדיוק השנה שעליה צריך לומר 'תכלה שנה וקללותיה', זו היתה שנה מהמורכבות שידעה מדינת ישראל, שנה של מלחמה ואתגרים רבים ומגוונים כמותם טרם הכרנו עד היום.

בתוך כל ההלם והשוק והכאב – מערכת הבריאות היתה מהראשונות שהפגינו חוסן והירתמות יוצאת דופן, תוך הקפדה על שירות מקצועי, מהיר ומסור בשילוב חמלה ואנושיות. על בתי החולים והטיפול המסור בפצועים אין בכלל מה לדבר – אבל שירותי הבריאות בקהילה הפליאו גם הם לעשות, עם התגייסות מרחיבת לב לכל צורך שעלה, והכל, כמובן, עם מחסור בכוח אדם, שכן חלק לא מבוטל מהצוות הרפואי גויס למילואים – רופאים ורופאות, אחים ואחיות, פיזיותרפיסטים ולמעשה מכל התחומים.

והנה, מסתבר שגם בשנה מאתגרת שכזו, המשיכה חשיבה על העתיד לבוא. בזמן מלחמה או אחריה, חשוב לשמור על התחדשות תוך שימת דגש כל חדשנות. ובאופן ספציפי יותר – במחוז ירושלים של כללית צפויים לפתוח בחודשים הקרובים מרפאות ומרכזים רפואיים מתקדמים המתפרסים על פני שטח גיאוגרפי רחב לרווחת כלל המבוטחים.

 

 

אחד ממקורות הגאווה הגדולים של המחוז הינו מרכז בריאות האישה החדשני "לב ירושלים". המרכז שנחנך בנובמבר 2023 בהיקף השקעה כספי של כ-6 מיליון שקלים, משתרע על פני שטח של כ-700 מ"ר וניצב במיקום אסטרטגי, מרחק הליכה מתחנת הרכבת 'הטורים'. עד כה הוא כבר הספיק להעניק מענה רפואי עבור אלפי מטופלות מירושלים והסביבה בטווח גילים רחב ובמנעד רחב של תחומים, לרבות גניקולוגיה, הריון ולידה, גיל המעבר, סקר גנטי, אנדומטריוזיס. עוד מבוצעות בין כתליו של המרכז, בניהולו של פרופ' חיים יפה, פעולות כירורגיות שונות, כשבעתיד הוא יוסיף לקיים גם פעולות כירורגיות זעירות וכן טיפולי פוריות על ידי מיטב המומחים, הנעזרים בציוד חדשני ומתקדם.


צוות מרפאת בריאות האישה 'לב ירושלים' (צילום: כללית)

צוות מרפאת בריאות האישה 'לב ירושלים' (צילום: כללית)


ארז לוי, מנהל מחוז ירושלים של כללית, מציין כי: "מרכז בריאות האישה החדש בכניסה לעיר ירושלים מנגיש את כלל השירותים בתחום בריאות האישה תחת קורת גג אחת. אנחנו ממשיכים לדאוג לחוויית המטופלת בכללית גם בזמן המלחמה. אנחנו עושים זאת יחד עם הצוות המוכר והאהוב, שהינו בגדר הון אנושי בעל חשיבות עליונה".

מרפאות נוספות שנחנכו במהלך החודשים האחרונים על ידי המחוז: מרפאה חדשה בשכונת הר חומה המציעה שירותי רפואה ראשונית (נשים, אף אוזן גרון, עור ומאמנת חוסן רגשית), מרכז רפואי רחב היקף "פנינת הרמה" בבית-שמש המציע מגוון שירותי בריאות מתקדמים (רפואה יועצת, ילדים, נשים, בדיקות אולטרה-סאונד, ייעוץ בתחום התזונה והדיאטה, העמסת סוכר ובית מרקחת). עוד בבית שמש נחנך מרכז לבריאות האישה בקניון 'השדרה'. בנוסף, נפתחה השנה מרפאה ראשונה אי פעם ביישוב החרדי מיצד השוכן בדרום גוש עציון, לצד מרפאה שלישית בישוב אפרת בקניון 'אפרת סנטר' שבשכונת הזית.

 

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר