תכנון הניתוח על התוכנה הרובוטית, צילום CT תלת ממד לאחר ביצוע הניתוח (צילומים: שערי צדק)
תכנון הניתוח על התוכנה הרובוטית, צילום CT תלת ממד לאחר ביצוע הניתוח (צילומים: שערי צדק)

תוך כדי ניתוח עמוד שדרה בשערי צדק: לראשונה – שולב מכשיר CT הנותן תמונות תלת ממד און ליין

העתיד כבר כאן: מכשיר ה-CT החדיש במרכז הרפואי שערי צדק "משוחח" בזמן אמת עם הרובוט הניתוחי ומדייק את פעילותו תוך כדי הניתוח. "בשורה אדירה למטופלים", מתגאים בבית החולים

פורסם בתאריך: 16.9.24 16:57

כשהקידמה והרפואה נפגשים – המטופלים מרוויחים: במרכז הרפואי שערי צדק החלו לשלב טכנולוגיה מתקדמת המשלבת סריקות CT תלת-ממדיות און-ליין עם רובוטיקה מתקדמת בניתוחי עמוד שדרה.

בסוף השבוע שעבר, נעשה לראשונה שימוש בטכנולוגיה המתקדמת. במהלך ניתוח עמוד שדרה, שילבו המנתחים מכשיר CT תוך-ניתוחי (O-arm) יחד עם רובוט מזור X, כך שתוך כדי הניתוח התקבלו סריקות CT מעודכנות שאפשרו למנתחים לדייק את פעילות הרובוט.

את הניתוח הובילו ד"ר יאיר ברזילי, מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה, וד"ר הראל ארזי, מנהל שרות לניתוחי עמוד שדרה ילדים, ביחד עם צוות חדר ניתוח וצוות מומחי הדימות עודד כהן וגאנדי קנזו.



"מכשיר ה-CT החדש מאפשר תוך כדי הניתוח לבצע סריקה תלת ממדית של החוליות, ובכך לתת למנתחים תמונת מצב עדכנית ביותר", מסבירים בשערי צדק את היתרונות בטכנולוגיה החדשנית. "בהתאם לך המנתחים מקבלים את תמונת המצב המדוייקת ביותר ויכולים לדייק את המיקום המדויק של המשתלים בחוליות. לאחר סיום התכנון על פי סריקת הCT התלת מימדית, רובוט מסייע בביצוע התוכנית ברמת דיוק גבוהה ביותר".

 

 

בניתוח שבוצע בשבוע שעבר, סריקה שבוצעה בסיום הכנסת המשתלים הראתה מיקום מיטבי ומתאים במלואו לתוכנית. עד היום, המטופלים ביצעו בדיקת CT לפני הניתוח שעל בסיסה בוצע תכנון הניתוח ללא אפשרות לבצע בדיקות תוך כדי הניתוח. מכשיר ההדמיה החדש חוסך את הצורך בבדיקת CT הטרום ניתוחית, ומאפשר הדמיה תלת מימד של החוליות במצבן העדכני ביותר תוך כדי הניתוח, וכך מאפשר תמונת מצב עדכנית ביותר ובטוחה יותר עבור המטופל. מכשיר זה מועיל במיוחד במצבים של ניתוחים חוזרים, ניתוחים שמבוצעים במספר שלבים או ניתוחים שבהם יש קושי להשיג צילומי רנטגן במהלך הניתוח בגלל מבנה לא רגיל של עמוד השדרה מסיבות מולדות או נרכשות.


תכנון הניתוח עם ברגים ומוטות על התוכנה הרובוטית (צילום: שערי צדק)

תכנון הניתוח, בשילוב ברגים ומוטות על התוכנה הרובוטית (צילום: שערי צדק)


ד"ר ברזילי, מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה, מציין כי "שילוב ה CT החדש בניתוחי עמוד שדרה הוא בשורה אדירה למטופלים ולקולגות בארץ ובעולם. היכולת שלנו לשלב טכנולוגיות מתקדמות און ליין תוך כדי הניתוח משפרות משמעותית את תותאות הניתוח ואת הטיפול למטופלים. אנו גאים להכניס את הטכנולוגיה החדשנית הזו עבור המטופלים". שילוב הטכנולוגיה רלוונטית לכל מי שזקוק לניתוחים אורתופדיים מורכבים כגון שברי אגן, שברים תוך מפרקיים, ושברים מורכבים סביב ואנו בהחלט מתכננים להרחיב את הפעילות גם לתחומים אלו".

ד"ר ארזי, מנהל השירות למחלות עמוד שדרה ילדים, מוסיף: "השימוש שלנו בטכנולוגיות הכי מתקדמות בשוק מביא לכך שהמטופלים שלנו מנותחים בצורה בטוחה ומתקדמת יותר. צוות הרופאים של יחידת עמוד השדרה עבר הכשרה ייעודית לשימוש במכשיר החדש ביחד עם צוות חדר ניתוח והטכנאים ממערך הדימות עודד כהן וגאנדי קנזו שהתגייסו לתהליך באופן מלא והיו שותפים עיקריים להצלחתו".

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. אוהד שפיר

    נחמד מאוד, וגם משמח,
    אבל, פרופסור ג'וש שרודר מהדסה עיין כרם הרים אותי על הרגליים אחרי ניתוח עמוד שדרה בלי רובוטים. רופא מלאך עם ידי אדם מדהימות!!!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר