הניתוח המיוחד שבוצע בשערי צדק, נתן אטיאס והצוות הרפואי שניתח אותו (צילומים: שערי צדק, מדטרוניק)
הניתוח המיוחד שבוצע בשערי צדק, נתן אטיאס והצוות הרפואי שניתח אותו (צילומים: שערי צדק, מדטרוניק)

בשערי צדק מציגים – WAZE בדרכי הנשימה: "בריאה השמאלית פנה ימינה"

מערכת חדשנית במרכז הרפואי שערי צדק מאפשרת לבדוק נגעים קטנים בריאות באמצעות מערכת ניווט פנימית, הנותנת נתונים ומפיקה תכנון דרך מדויק למיקום ממצא הביופסיה תוך התראה בזמן אמת על חסימות מחליפה למעשה ניתוח. צפו

פורסם בתאריך: 9.9.24 10:52

מערכת חדשנית במרכז הרפואי שערי צדק מאפשרת לבדוק נגעים קטנים בריאות, ללא צורך בניתוח. המערכת מנתחת באמצעות AI צילומי סיטי וריאות, ומפיקה תכנון דרך מדויק למיקום ממצא הביופסיה תוך התראה בזמן אמת על חסימות בדרך. סוג של WAZE בגוף האדם.

"פחדתי, כי חשבתי שאני עומד לעבור כריתת ריאה", משתף נתן אטיאס, בן 59, אשר עבר את הטיפול הייחודי. "לפני כמה שנים, התחלתי לעלות במדרגות וראיתי שאני לא מסוגל. היה לי קשה לנשום. אני בן 59, אב ל-2 ילדים בשנות ה-30 שלהם וסב ל-2 עם עוד אחד בדרך, ופתאום, ראיתי שהחוסר נשימה הולך ומחמיר. בבירור מצאו אצלי COPD, מחלת ריאות האופיינית למעשנים. אמנם עישנתי 15 שנה אבל 25 כבר לא, ולכן מאוד הפתיע אותי לגלות את המחלה".



לדברי אטיאס, שעבר ביופסיית ריאה באמצעות מערכת הניווט 'ILLUMISITE' בשערי צדק, "עבדתי 25 שנים בחיל האוויר ולאחר הפרישה עוד פתחתי עסקים רבים, נאלצתי לצערי להפסיק לעבוד. השילוב של הטיפולים והמעקבים עם עסקים משלי, היה לי פשוט יותר מדי. השינוי הזה היה מאוד קשה בהתחלה לאשתי, שנאלצה להסתגל לבעל שהיה עצמאי ועובד לבעל המנוהל על ידי המחלה שלו. במיוחד כי המחלה הזו נוספה למצב הרפואי של פגיעה רב מערכתית ממנה סבלתי, כתוצאה מלימפומה מסוג הוצ'קינס שאובחן בגיל 5 והקרנות שעברתי".

בשערי צדק הוא פגש את פרופ' גבריאל איזביצקי, מנהל מכון הריאות, ואת ד"ר נאדר עבדל רחמן, מנהל יחידת ברונכוסקופיה בבית החולים, אשר ליוו אותו והסבירו את אופציות הטיפול: "או כריתה של החלק הנגוע בריאה או ביופסיה באמצעות מכשיר חדש, שהוא קרא לו ה-waze של הביופסיות שיכול להגיע גם למקומות העמוקים בתוך הריאות. מסתבר שהייתי מהראשונים שטופלו במערכת החדשה. העדפתי כמובן את האופציה השנייה"

 

 

פרופ' איזביצקי מוסיף: "כאשר יש נגע קטן שגדל מעט אבל לא ניתן לקחת ביופסיה בשל מיקומו, אנחנו נמצאים מול דילמה קשה. לעשות כריתה של חלק מהריאה היא אופציה פולשנית וקשה מאוד במיוחד אם אין אבחנה ברורה מכיוון שאי אפשר לקחת ביופסיה. אולי לא מדובר בגידול ממאיר ואין צורך בכריתה ניתוחית? כאן נכנסת מערכת ניווט. אומנם יש כבר מספר מצומצם של בתי חולים בישראל שעושים ניווט אבל אין להם מערכת שמאפשרת לעשות התאמה למצב הנוכחי של החולה בזמן אמת".

"מדובר במערת ניווט שאפשר להשוות ל-GPS",  מסביר פרופ' איזביצקי. "הבעיה היא שבין הזמן שבוצע בדיקת הסיטי האחרונה לבין לקיחת הביופסיה עוברות כמה שבועות והסיטואציה משתנה".

כאן נכנסת מערכת הניווט החדשה 'ILLUMISITE' שנרכשה לאחרונה שערי צדק. מדובר במערכת ניווט שמסוגלת לעשות התאמה לכל השינויים שהתרחשו בגוף המטופל מאז שעשה את בדיקת הסיטי האחרונה ועד היום. זוהי המערכת הראשונה מסוגה בישראל. עם המערכת הזו עברו למעשה בשערי צדק מ-GPS למערכת 'WAZE', וכפי שמסביר פרופ' איזביצקי: "זה שדרוג אדיר ובשורה מצוינת לכל המטופלים. המערכת החדשה אותה הכנסנו למרכז הרפואי מאפשרת לדגום את הנגעים הקטנים ביותר בריאות, ללא צורך בניתוח, ואיתה ניתן לקחת ביופסיות מדויקות שמאפשרות אבחון מדויק וטיפול מהיר ומוקדם".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר