שרה בנדלאק, מאמנת חוסן (צילום: דוברות כללית)
שרה בנדלאק, מאמנת חוסן (צילום: דוברות כללית)

חיי שרה

שרה בנדלאק, מאמנת חוסן בכללית מחוז ירושלים, מספרת על חשיבות התפקיד החדש שנועד להעניק מזור בדרך להתמודדות נפשית מיטבית

פורסם בתאריך: 8.9.24 11:42

זוהי תקופה מאתגרת לכולנו. ימים הדורשים מכל אחת ואחד מאיתנו לא מעט תעצומות נפש, אל מול המציאות הקשה הניצבת בפנינו מדי יום.

עבור אלו שמוצאים את עצמם מתקשים להכיל את האירועים או לחילופין זקוקים לתמיכה רגשית, השיקו בכללית בחודשים האחרונים שירות חדש. במוקד: מאמני חוסן – תפקיד הכולל עובדים סוציאליים ואנשי טיפול שהוכשרו באופן ייעודי לטובת מענה מקיף עבור התמודדות נפשית מיטבית.

אחת מאלו שממלאות את התפקיד החדש במסירות היא שרה בנדלאק, המשמשת מאמנת חוסן במרפאות כיכר החומה, גבעת משואה ורוממה בירושלים.

שרה, עובדת סוציאלית בהכשרתה, מספרת מעט על מאחורי הקלעים של אימוני החוסן ועל חשיבותם הבלתי נלאית: "מדובר בארבעה עד עשרה מפגשים המתקיימים על בסיס שבועי. במהלך המפגשים נעשית עבודה יסודית עם המטופלים על בסיס מודולות שונות, כדוגמת טכניקות לשיפור השינה או הרגעה, יציאה מדפוסי חשיבה שליליים, בירור ערכים ועוד. האימון עצמו מבוסס על אינטראקציה בין מאמן החוסן למטופל, כאשר האמונה היא שלכל אדם יש את החוסן והכוחות על מנת להתפתח למחוזות טובים יותר עם עצמו, ולעיתים אנו זקוקים לעזרה במציאת הכוחות מחדש".

"כל אדם יכול לעשות עבודה עצמית למען הנפש שלו"

שרה מציינת כמה דוגמאות לאימונים אותן הספיקה להעביר, שלדבריה כבר נושאים פירות.

"לאחרונה יצא לי ללוות מטופלת שהגיעה עם מחשבות חרדתיות ולחצים, ממש ברמה של קשיי נשימה ותפקוד. עבדנו יחד על טכניקות הרגעה ונשימה נכונה. היא מצידה המשיכה לתרגל בבית וסיפרה שברגעים קשים, היא משתדלת ליישם אותן. לשמחתי, היא סיפרה שהיא אכן מרגישה הקלה משמעותית. במקרה אחר הגיעה אליי מישהי שסיפרה שהיא מרגישה לבד בעולם, ללא כל עזרה או חמלה כלפיה. תרגלנו יחד מודול של 'השפעת המחשבות על הרגשות'. למדנו יחד כיצד באמצעות חשיבה מחודשת, ניתן גם לשנות רגשות כלפי אחרים. גם כאן היא הצליחה לקבל פרספקטיבה שונה לחיים, מה שתרם לה לחיזוק כישורים חברתיים וניהול היחסים הבין-אישיים בצורה טובה יותר".

איזה מסר יש לך לתת לאלו שמתמודדים עם מצוקה נפשית?

"חשוב לי לומר לאנשים שלעיתים נרתעים מתחום בריאות הנפש, דעו כי מספיק לשתף ולפרוק את מה שיושב לכם על הלב. לפעמים רק עצם הפעולה הזו עושה הבדל. כל אדם יכול לעשות עבודה עצמית למען הנפש שלו, אבל לפעמים יש צורך בגורם מקצועי שיוכל לנווט אותנו למסלול הנכון. לכן, ההמלצה שלי היא לא להירתע ולפנות לעזרה כשצריך. זהו צורך טבעי, במיוחד בימים המאתגרים וחסרי הוודאות שעוברים על כולנו".


מבוטחי כללית, לתיאום פגישה עם מאמן חוסן הקרוב לביתכם התקשרו 8703*

תגובות

אין תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר