המרכז הרפואי הדסה (צילום: אבי חיון)
המרכז הרפואי הדסה (צילום: אבי חיון)

המשבר בהדסה רחוק מלהסתיים: השביתה שתוכננה למחר בוטלה, אולי בעצם רק נדחתה

ברגע האחרון, כ-24 שעות לפני סגירת שערי הדסה, נמצא פתרון למשבר תוספות התקציב שהובטחו על ידי משרד האוצר. אולם במרכז הרפואי, וגם בוועדי העובדים, מדגישים כי מדובר בפלסתר שנותן מענה לחודשיים בלבד. ואחר כך? "נחזור למאבק וניישם עיצומים נרחבים", כדברי יו"ר הוועד אמנון ברוכיאן

פורסם בתאריך: 1.7.24 19:02

השביתה שתוכננה להתקיים מחר, שלישי, בבתי החולים של הדסה בעין כרם ובהר הצופים בוטלה. טוב, אולי נכון יותר יהיה להשתמש במילה נדחתה.

כ-24 שעות לפני ההשבתה הצפויה, הושגו סיכומים זמניים בין משרד האוצר למרכז הרפואי. הפתרון שנמצא, פלסתר כדברי גורמים בכירים בהדסה, הוא בדמות הקדמת תשלומים שאמורה היתה להעביר שירותי בריאות כללית להדסה, אך היא התבקשה על ידי האוצר להקדים את התשלום שלהם.

בהדסה מציינים כי הכספים הללו שייכים בלאו הכי להדסה, וכי לא מדובר על התוספות שעליהם התחייב משרד האוצר. על כן, מדובר על פתרון שנותן מענה זמני למשבר – לחודשיים בלבד – שבהם ישולמו תוספות התקציב המובטחות לעובדים.

במכתב שהוציא הבוקר, שני, יו"ר ועד עובדי המינהל והמשק אמנון ברוכיאן לעובדים הוא הדגיש כי "לצערנו, הפתרון שהממשלה סיפקה להדסה הינו זמני בלבד בשלב זה ע"י כך שדאגו להקדים תשלומים מקופת חולים".

עוד הוסיף ברוכיאן, "ועד עובדי מינהל ומשק ו-ועד האחים והאחיות רואים בחומרה את התנהלות משרדי הבריאות והאוצר, ומדגישים כי אנו מצפים לפתרון קבע לסוגיה. היה ולא יתקבל , נחזור תוך מספר חודשים למאבק והפעם גם ניישם עיצומים נרחבים ככל שנידרש אליהם".


אמנון ברוכיאן (צילום: הדסה)

אמנון ברוכיאן (צילום: הדסה)


מהדסה נמסר: "בשיח שהתקיים בין דירקטוריון והנהלת המרכז הרפואי הדסה, ועדי הדסה וההסתדרות לבין משרד הבריאות ומשרד האוצר, בנושא הפער בתקצוב של הדסה בגין עליות השכר במסגרת הסכמי השכר החדשים שנחתמו במשק, סוכם על הקדמת תשלום להדסה מקופת חולים כללית – על מנת לאפשר את עדכון שכר עובדי הדסה כבר בשכר יולי. משרד הבריאות התחייב להביא לפתרון קבע של הסוגייה במקביל בהקדם".

 

 

יצוין כי בימים האחרונים התערב בנושא המשבר התקציבי בין הדסה (וכלל בתי החולים הציבוריים) ראש העיר משה ליאון. לדברי גורמים המעורים בפרטים, ליאון דחף את אנשי האוצר ליישם פתרון כלשהו כדי למנוע את ההשבתה שהיתה צפויה למחר.

אותם גורמים מדגישים כי ליאון היה מעדיף שיימצא פתרון קבע, אולם גם הפתרון הנוכחי, שנותן מענה לחודשיים הקרובים, מתקבל, ועכשיו ניתן יהיה לעבוד על מענה כולל ללא איום השבתה שמרחף.

"תושבי ירושלים ובהם אני מברכים על כך שעובדי הדסה יקבלו בחודש הבא את משכורתם המלאה בצירוף התוספות המגיעות להם", אומר ליאון ומוסיף: "כולי תקווה כי בקרוב, יגיע משרד האוצר להסכם ארוך טווח עם הנהלת המרכז הרפואי המעסיק אלפי עובדים, על מנת שלא נשמע עוד על שביתות ועיצומים במוסד החשוב כל כך, שמשרת למעלה ממיליון אנשים מדי שנה.

"בשבועות האחרונים הייתי בקשר רציף, הן עם הנהלת הדסה ויו"ר ועד העובדים והן עם הגורמים הרלוונטיים במשרד האוצר, על מנת לוודא כי תשלום המשכורות יועבר למוסד הרפואי, ובכך יבטיח שעמוד התווך החיוני לעיר ירושלים, ימשיך לשרת נאמנה את תושבי העיר".

במענה לפניית "כל העיר", ממשרד האוצר נמסר ביום חמישי: "הפניה מפתיעה לאור העובדה שמשרדי הבריאות והאוצר הסדירו את הסוגיה כך שמנגנון המחירים עודכן באופן שישקף את הגידול בעלויות השכר. בהתאם לכך, כלל בתי החולים העבירו את השכר בהתאם להסכמים השונים לעובדיהם. ככל שלא נעשה כך בבית החולים הדסה, יש להפנות את עובדי בית החולים להנהלת בית החולים לבירור הנושא".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר