המרכז הרפואי הדסה, משה ליאון (צילומים: אבי חיון, רפי בן חקון)
המרכז הרפואי הדסה, משה ליאון (צילומים: אבי חיון, רפי בן חקון)

המשבר בהדסה – ראש העיר מתייצב לצד העובדים: קורא לממשלה לממש את הסכמי השכר

עובדי הדסה מאיימים בהשבתת בית החולים החל מה-3.7, ואחרי שבכנסת דרשו פתרון, גם ראש העיר משה ליאון מתייצב לצד העובדים והנהלת בית החולים: "מחזק את ידיהם במשבר אותו הם חווים ועומד לרשותם בכל צורך"

פורסם בתאריך: 19.6.24 08:19

המשבר בבתי החולים של הדסה עדיין רחוק מפיתרון, ובשלב זה נראה כי בעוד כשבועיים בדיוק – ביום רביעי ה-3.7, בתי החולים של הדסה יושבתו – כפי שהבטיח יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפילד בתחילת החודש.

כעת, כשבועיים לפני הדד ליין וההשבתה המתוכננת, מתייחס לנושא, לראשונה, ראש העיר משה ליאון שאומר במענה לפניית "כל העיר": "אני נמצא בקשר רציף עם מנכ"ל הדסה, פרופ׳ וייס ועם יו״ר ועד עובדי הדסה, אמנון ברוכיאן, מחזק את ידיהם במשבר אותו הם חווים ועומד לרשותם בכל צורך. הדסה הוא מוסד רפואי מוביל בעל שם עולמי ועמוד תווך חיוני לעיר ירושלים. אני קורא לממשלת ישראל לממש את הסכמי השכר שנחתמו עם עובדי הדסה, לתמוך ולהפיח רוח חיים בבית החולים הוותיק המעסיק אלפי עובדים ומטפל בלמעלה במיליון אנשים מדי שנה".

כזכור, על הפרק – עניין התשלומים המובטחים והמגיעים על פי חוק לבתי החולים בישראל, שמשום מה אינם מועברים בזמן לבתי החולים הציבוריים, זאת בניגוד לבתי החולים הממשלתיים. על הרקע הזה, הנהלת הדסה הודיע לפני כחודש לעובדים כי לא תוכל לשלם להם את תוספות השכר והשעות הנוספות שנחתמו בין האוצר לבין ההסתדרות בשנה שעברה – סכום הנאמד בכ-40 מיליון שקלים.

בתגובה להודעה הזו, כינסו ועד עובדי המינהל ו-ועד עובדי האחיות אסיפת חירום בבית החולים, שם הוכרז במפורש כי אם הכסף לא יועבר לעובדים במשכורת חודש יולי – קרי ב-1.7 – יום למחרת תתקיים הפגנת ענק מול משרד האוצר, ויום נוסף לאחר מכן – ב-3.7 – "בתי החולים של הדסה ייסגרו", כך הבטיח דני בונפילד, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים.

 

 

 

אתמול, שלישי, התייחס לנושא מנכ"ל הדסה פרופ' יורם וייס, כשאמר בוועידת ישראל לרפואה שהתקיימה בבנייני האומה: "הצוותים בהדסה התגייסו ללחימה – מי למילואים ולפעילות הירואית בעזה ובצפון המדינה ומי כצוות רפואי וסיעודי, שלקח על עצמו את הטיפול מציל החיים והמשקם בפצועים שהובאו להדסה במאות, גם כשהיה מחסור משמעותי בידיים עובדות. להם, לכולם, מגיע תשלום זהה לכל איש צוות בבתי החולים האחרים ברחבי הארץ. הם נתנו ונותנים את הלב והנשמה – השכר שלהם חייב להיות שווה לקולגות שלהם, ללא כל אפליה שנגרמת על ידי הרשויות".

פרופ' וייס הוסיף ואמר: ה"התגייסות של הדסה לטיפול הפיזי והרגשי בפצועי חרבות ברזל הייתה מיידית. בלי לשאול שאלות. כעת, תורה של המדינה להתגייס למעננו – בטרם יהיה מאוחר מדי. ועדי העובדים והאחיות בהדסה מאיימים בהשבתת הדסה כבר בתחילת יולי – אין מנוס ממעורבות האוצר ומשרד הבריאות במשבר".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר