דרמה עם סוף טוב בקניון רמות בעיר: לפני כשבועיים, בעיצומו של אחד מימי שישי, הגיע זוג מטופלים למרפאת ‘כללית’ בקניון. האישה ניגשה אל דלפק השירות במבואת המרפאה, ואילו האיש התיישב על כיסא צדדי באזור ההמתנה.
בעוד המנהלת האדמיניסטרטיבית של המרפאה מפיקה ללקוחה את המסמכים הדרושים לה, הבחינה לפתע כי הבעל הממתין לרעייתו אינו חש בטוב, ונראה במצוקה. מבלי להתמהמה היא פנתה למנהלת הסיעוד במרפאה והצוות העביר את המטופל לחדר הטיפולים. מנהלת הסיעוד הגישה למטופל טיפול ראשוני, ובמקביל הזעיקה את ד”ר נטלי דוידוב, מנהלת המרפאה. ד”ר דוידוב ביצעה בדיקה מהירה תוך כדי שהיא מזעיקה ניידת טיפול נמרץ ומתאמת טלפונית עם קרדיולוג מבית החולים הדסה עין כרם את קבלתו המהירה של המטופל.
המטופל פונה לבית החולים ושם עבר בהצלחה צנתור. לפני כשבוע, לאחר שמצבו של המטופל השתפר, הגיע הזוג למרפאה וביקש להודות ולשבח את הצוות על הערנות, על שיתוף הפעולה ועל הטיפול המהיר והמסור, אשר הצילו את חייו של המטופל.
ד”ר דוידוב מסבירה: “חשוב להגביר מודעות וערנות לסימני אזהרה כמו כאבים בחזה, חיוורון, חולשה פתאומית, דפיקות לב מהירוֹת המלוות בהזעה וכו’, המחייבים פנייה דחופה לגורם רפואי. במקרה זה צוות המרפאה, כולל אנשי צוות ללא הכשרה רפואית, זיהה סימני מצוקה, עבד במקצועיות ובמהירות שנחשבים קריטיים והוביל לטיפול מיידי במטופל ולהצלת חייו”.
תגובות