מסעדת ג'וזפינה (צילום: דור מויאל)
מסעדת ג'וזפינה (צילום: דור מויאל)

לא כשרה ופתוחה בשבתות: האיטלקיה החדשה והלוהטת בירושלים

מסעדת ג'וזפינה האיטלקית של השף נדב כהן היא הבשורה החדשה לציבור החילוני בעיר, מסעדה לא כשרה הפתוחה בשבת במתחם התחנה. כהן: "אני בעד שלכולם יהיה מה שהם רוצים ומה שמתאים להם"

פורסם בתאריך: 26.8.24 18:30

"אני חושב שיש מספיק קהל בירושלים, ושאפשר להצליח גם עם מסעדה לא כשרה", כך בפשטות ובלי חשש אומר השף נדב כהן, בעלי מסעדת ג'וזפינה – האיטלקית החדשה שנפתחה באחרונה במתחם התחנה.

וכן, זו תהיה מסעדה לא כשרה שתפעל בשבתות – בניגוד למגמה הרווחת בשנים האחרונות בירושלים, לפי מרבית המקומות מעדיפים את תעודת הכשרות וגם כאלו שאינם כשרים – מחליטים שלא לפתוח בשבתות (מחניודה ויהושע למשל). אבל כהן, כך נראה, לא חושש. ואם לשפוט לפי הרזומה העשיר שצבר בשנים האחרונות מעבר לים – בלונדון ובאי הספרדי טנריף.

'ג'וזפינה' מהווה בשורה של ממש לציבור החילוני-פלורליסטי בירושלים, וגם למתחם התחנה – שמאז נפתח בקול תרועה רמה לפני למעלה מעשור – נראה שנמצא בדעיכה, בטח בפן הקולינרי, עם עזיבה של מוסדות משמעותיים. האחרון שבהם היה קפה לנדוור, שתחילה הפך לכשר וסגור בשבתות ובהמשך עזב את המתחם, ולפניו היתה זו המסעדה הוותיקה 'אדום' – שבחרה לעבור לרחוב הלל במרכז העיר. במקום שבו שכנה 'אדום', שוכנת כעת 'ג'וזפינה', שאולי תסייע בהחייאה מחדש של מתחם התחנה – היה מזוהה בעבר כסמל חילוני ובשנים האחרונות איבד גובה, וגם ספק ביקורות על הפיכתו למתחם שסגור ברובו בשבתות – לפחות בפן הקולינרי.


שף נדב כהן (צילום: דור מויאל)

שף נדב כהן (צילום: דור מויאל)


אבל חשוב לציין – כהן לא פתח את המסעדה ממניע אידיאולוגי של שמירה על ירושלים הפלורליסטית. כדי להבין, צריך לרדת לשורש העניין – או נכון יותר לשורשיו. כהן, בן 40, הוא ירושלמי שורשי, שאחרי שנים של עבודה ומגורים מעבר לים, חזר באחרונה לישראל. לירושלים כמובן. הוא גדל בשכונת קטמון,  שהוציאה כבר לא מעט שפים מוכרים, למשפחה של מסעדנים. כיום הוא מתגורר בשכונת ארנונה ביחד עם רעייתו מיטל ו-3 ילדיהם. מאחוריו, כאמור, רקורד מרשים של עשייה קולינרית מעבר לים.

"גדלתי במשפחה שהתעסקה כל הזמן במסעדנות, וכיום יש לאחותי מספר מסעדות", משתף כהן את הייחוס המשפחתי-קולינרי. "גם אני למדתי בישול והתעסקתי במסעדנות. בשנת 2005 עברתי ללונדון, שם פתחתי 2 מסעדות – אחת כשרה ואחת לא. בשנת 2018 עברתי לאי טנריף הספרדי וגם שם היתה לי מסעדה, שהיתה מגניבה לגמרי. הייתי הולך לדייג ולפי הסחורה שהוא היא מוציא מהים – הייתי בונה את התפריט. במשך חמש שנים המסעדה דורגה במקום הראשון באיים הקנאריים והיתה הצלחה גדולה. הייתי גם סו שף במסעדת 'מייז' של גורדון רמזי הנחשב".


מסעדת ג'וזפינה (צילום: דור מויאל)

מסעדת ג'וזפינה (צילום: דור מויאל)


 

 

החיים בחו"ל אולי נראים זוהרים מרחוק, אבל עבור רוב הישראלים, בטח הירושלמים השורשיים בהם, אין כמו הבית. וכך, לפני כשנה החליטה המשפחה לחזור לארץ, לעיר הקודש. "תחילה עבדתי בתור יועץ עם רשת המסעדות מהנסיון שרכשתי בחו"ל, עבדתי עם רשת 110 של אגדיר שיש לה הרבה סניפים בארץ", משתף כהן ומוסיף: "עזרתי וייעצתי להרבה אנשים לפתוח בתי קפה, מסעדות וכמובן שגם לאחותי".

ספר קצת על המסעדה החדשה?
"זו תהיה מסעדה איטלקית-אותנטית. אני מכין את האוכל שלי במקום, אני עושה הכל כמעט במסעדה. מה שחשוב לי זה אוכל טעים, אווירה טובה, מקום שיהיה נעים לבלות וליהנות בו. ביום ראשון, ממש כמו בחו"ל, המסעדה תהיה סגורה, אבל בשאר הימים זה יהיה פתוח לקהל הרחב מהעה 17:00 אחר הצהריים ועד חצות לילה, כולל בשבת".

בניגוד למגמה הברורה בירושלים בשנים האחרונות – הלכת על צעד נועז עם מסעדה לא כשרה שפתוחה בשבת. הסבר?
"האמת – זה פשוט. קיבלתי הצעה מהמתחם לפתוח מסעדה, והחלטתי ללכת על זה. אני מתגורר כיום בירושלים, הילדים שלי כאן במסגרות, ורציתי שיהיה לי משהו קרוב ונוח. אישתי מיטל עובדת איתי במסעדה, כך שזה מתאים לי. ההחלטה לפתוח מסעדה לא הגיעה ממניעים אידיאולוגיים, אני בעד שיהיו עסקים בירושלים הכל מהכל, אני בעד שלכולם יהיה מה שהם רוצים, ומה שמתאים להם".

"אני חושב שיש מספיק קהל להכל ואפשר להצליח בירושלים", מוסיף כהן ומדגיש, "יש מספיק אנשים שיאכלו, וגם מי שרוצה לאכול כשר, מי שלא צריך את התעודה, אם יש כאלה שזה מספיק להם או טבעוני יש לי הכל. אני מאמין לגמרי שאני יכול להצליח".


תפריט - מסעדת ג'וזפינה (צילום: דור מויאל)

תפריט – מסעדת ג'וזפינה (צילום: דוד מויאל)


ומה כולל התפריט?
"הרבה דברים מגניבים. מנה טבעונית של ברוקולי טליאטלה, יש טליאטלה עם ארבע סוגים שונים של פירות ים, בין היתר גם שרימפס וקאלמרי, בנוסף גם סטייק סינטה ברוטב שמנת פלפלת, דניס על הגריל, מחבת דגים עם פירות ים. זו לא מסעדה איטלקית קלאסית עם פיצות, זו מסעדה איטלקית של פעם, עם מוזיקה איטלקית ברקע, מגוון יינות איטלקיים. למעשה – כל המוצרים שלי משם. את כל התפריטים והתמונות אפשר לראות ברשתות החברתיות ולהתרשם. אם המסעדה תתפתח יפה, אני לא פוסל לפתוח עסקים נוספים. אני קורא לקהל לבוא, אני רוצה שהם יתרשמו ממה שאנחנו מנסים לשדר – מקום כיפי, שמח, מוזיקה איטלקית, וייבים של פעם".


מסעדת ג'וזפינה (צילום: דוד מויאל)

מסעדת ג'וזפינה (צילום: דוד מויאל)


 

תגובות

23 תגובות
23 תגובות
  1. דוד ירושלמי קולומביה (וגראן קנאריה).

    אני ואשתי נגיע בקרוב, חסרים אצלנו בעיר מקומות כאלו, היום לצערי הפכנו לעיר שבה תעודת כשרות (רצוי בד"צ) חשובה יותר מאיכות האוכל.

  2. מכאב!!!

    אתה קורא לעצמך יהודי איך בדיוק !!? שפותח בשבת סמל היהדות והדת. סוגר בראשון כמו הנוצרים !! בושה אז אתה אולי נוצרי ולא יהודי ..מקדש את היום של הנוצרים ומחלל בפריסה את היום הקדוש ביותר לעם היהודי מאסץז ותמיד שאנשים חירפו נפשם לשמירת השבת גם במצבים הכי קשים שעברנו!! ועוד מתגאה שלא כשרה גועל נפש אל תתפלאו למה האויבים קמים עלינו כל הזמן וידם על העליונה !!! זה לא יצליח לך בכלל מי שרומס תשבת כלום לא. מגן עליו !!

  3. מוטי

    אם הייתי פותח מסעדה כשרה בירושלים, גם הייתי מקבל חינם כתבה מחמיאה המהווה פרסומת מצויינת ב"כל העיר"? רק מי שפותח מסעדה הפתוחה בשבת מקבל כתבות מחמיאות חינם? למה אין שיוויון?

  4. ירושלמית

    בשורה לחילוניים בירושלים? מה בדיוק הבשורה? זה מה שיציל את האנשים החילוניים, מסעדה?
    איפה הימים שהיו ערכים לכולם…כולל חילוניים.
    פתיחה של מסעדה היא לא בשורה למשהו, מקסימום לקצת הפוגה קולינרית.
    וחוץ מזה, העסק הזה יסגר מהר, אין ברכה בלעבוד ביום שבת, גם עבור 'חילוני'.

  5. סטודנט בירושלים

    בהצלחה!
    יכול להיות שאגיע לבדוק, אני רק מקווה שזה לא יקר מידי לסטודנט כמוני.

  6. ישי

    אנו יודעים מה סופו של האוכל תועבה. ויודעים גהני גהנום יש מקום . אין מחילה למחטאי ם איפה החק?

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק קראתי את הכתבה , חלחלה וזעזוע לא ביגלל השרצים שמיתבשלים אלה איך יהודי כהן חוצה גבולות כדי להיתעשר,פשוט לרחם עליו ,

  8. יהודי

    איזה יהודי מתגאה בפתיחת מסעדה בשבת ??
    יש אלוקים בשמים.
    וכשיבואו הצרות – אל תהיה מופתע….

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סוף סוף מסעדה טובה פתוחה גם בשבתות בירושלים גם אם היא לא כשרה האוכל טעים להפליא.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין אם יגיעו רבנים לתקוע מזוזה ויפרחו בלונים באויר? בעצם השם של המקום תואם לאוכל

  11. תמר

    תודה לשף נדב כהן שפתח לנו מסעדה בשבת.
    בעלי ואני אכלנו שם ביום שישי והיה נהדר.
    ישבנו בחוץ בערב קייצי עם מוזיקה נעימה ברקע ואכלנו אוכל טעים.
    המלצרים צעירים, נעימים ויעילים.
    הכל היה טוב
    אני לא מבינה את כל ההערות ההרסניות. מי שרוצה לאכול קשר שיבושם לו ויתן לי לאכול מה שבא לי.
    שבת שלום

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר