המכללה האקדמית הדסה (צילום: שחר רגב)
המכללה האקדמית הדסה (צילום: שחר רגב)

מחקר: החוק מתיר רכישת עדשות מגע ללא מרשם – כך זה פוגע בבריאות שלכם

חוקרות במכללה האקדמית הדסה ירושלים מצאו: מרכיבי עדשות מגע שלא נמצאים במעקב סובלים יותר מסיבוכים בעיניים. המחקר פורסם בכתב העת היוקרתי העת PLOS

פורסם בתאריך: 20.10.24 20:05

מחקר שבוצע ע"י חוקרות מהחוג לאופטומטריה במכללה האקדמית הדסה ירושלים בדק את ההשפעה של ניהול מקצועי של עדשות מגע רכות על בריאות העין ומצא שאנשים שאינם מלווים על ידי רופא או אופטומטריסט סובלים יותר מסיבוכים עיניים.

למחקר משמעות גדולה לבריאות הציבור בישראל, זאת מאחר שבניגוד למדינות רבות במערב – החוק הישראלי מתיר רכישת עדשות מגע ללא מרשם.

כאמור, במדינות רבות בעולם המערבי כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה שימוש בעדשות מגע רכות מחייב מרשם רופא. לעומת זאת בישראל כל אחד יכול לרכוש עדשות מגע, ללא כל בדיקה, הנחיה רפואית או מעקב. "כעת מתברר כי היעדר חוק בנושא משפיע באופן דרמטי על בריאות הציבור בישראל", נמסר ממכללת הדסה.

במסגרת המחקר, שנערך על ידי ד"ר ליאת גנץ, מרצה בכירה מהחוג לאופטומטריה במכללה האקדמית הדסה ירושלים, ד"ר רעות יפרח מרצה בחוג ובשיתוף עם פרופ' בארי ויסמן (אמריטוס מ Southern California College of Optometry at Marshall B. Ketchum University, Fullerton, CA)-אופטומטריסט מומחה בתחום הקרנית ועדשות מגע, עולה כי מרכיבי עדשות מגע רכות שאינם נמצאים במעקב רפואי סובלים יותר מסיבוכים עיניים לעומת כאלה שנמצאים במעקב, או אנשים שאינם מרכיבים עדשות מגע.

במסגרת המחקר, הנרחב ביותר שנעשה עד כה בעולם, נבדקו 3 קבוצות: קבוצה של 56 אנשים שלא מרכיבים עדשות כלל, קבוצה של 127 אנשים המרכיבים עדשות מגע ומנהלים זאת עצמאית – כלומר לא נמצאים במעקב וקבוצה של 132 אנשים שרכשו עדשות מגע לאחר בדיקת איש מקצוע והיו במעקב מקצועי סדיר.

 

 

"מטרת המחקר היתה לבדוק את ההשפעה של ניהול מקצועי של עדשות מגע רכות על סימפטומים וסיבוכים עיניים על ידי בחינת תסמינים אובייקטיבים (אם העין מציקה או מגרדת למשל), בחינת ההיענות להוראות השימוש (האם המשתמש ישן עם העדשה, כמה זמן הוא מרכיב אותה ביום, והאם הוא מחליף אותה ואת התמיסה מדי יום) ובחינת ההתאמה של עדשות המגע למשתמש (האם מספר העדשה מתאים, האם היא יושבת היטב בעין וכד'). כל אלה אל מול בריאות העין וסיבוכים העלולים להיגרם כמו בעיה בבלוטות, אדמומיות בלובן העין, אדמומיות בלחמית העין, והיווצרות כלי דם בקרנית". מסבירה ד"ר גנץ.

במחקר נמצא כי הבעיות המוזכרות היו שכיחות וגרועות יותר בקבוצה של האנשים שאינם נמצאים במעקב מקצועי ביחס לקבוצת הביקורת שנמצאת במעקב מקצועי ולקבוצת הביקורת שאיננה מרכיבה עדשות כלל.

עוד עלה במחקר כי האנשים שמתנהלים עצמאית ולא נמצאים במעקב מקצועי נוטים להתנהל בצורה לא נכונה שעלולה לסכן את בריאותם ולהרכיב עדשות מגע יותר שעות ביום, לישון איתן ומחליפים אותן פחות במהלך השנים, לעומת אלה שנמצאים במעקב מקצועי.

"מהמחקר עולה תמונה ברורה שאנשים שלא נמצאים במעקב רפואי סובלים יותר מסיבוכים עיניים. התאמת העדשות למשתמש, הטיפול בהן והמעקב הם קריטיים לבריאות העין ויש למחקר משמעות גדולה לבריאות הציבור בישראל, מאחר ובישראל מותר לרכוש עדשות מגע ללא בדיקה של איש מקצוע וללא מרשם. המחקר מדגיש את החשיבות לחקיקה בנושא, כך שאנשים יוכלו לרכוש עדשות אך ורק עם מרשם ובמעקב רפואי, מה שבסופו של דבר ישמור על בריאותם". מסכמת ד"ר גנץ.

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. שרון

    הכל עניין כמה של מה חברת עדשות חברת תרופות לאותו חוקר לאותו מאמר ואם הוא התפרסם בעיתון היוקרתי הזה שמי שמכיר אותו יודע שיש לו רק עשרה אנשים שקוראים אותו תפסיקו לבלבל את הביצים את המוח ואת כל מה שביניהם חוק זה דבר שגורם לאחרים להתעשר העדשות הנמכרות בארץ ובעולם ללא מרשם רובם עדשות של חברות כמו בושן תוצאות ארצות הברית קוריאניות ושל חניתה אז לכל אלה שמבלבלים את המוח כי אחד שמשתמש כבר 40 שנה בעדשות ללא מרשם וקונה אותם בחוץ לארץ בגרושים במחיר של 12 שקל לעדשות ואין לו שום בעיות בעיניים אז תפסיקו לבלבל לטובה הכל עניין כלכלי של החברות הגדולות שרוצות לשלוט בעולם זה כמו שאומרים שהעדשות של משקפיים שקונים באלי אקספרס הם לא טובות ותחשבו על זה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר