גן ילדים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

הורים לילדי החינוך המיוחד במגזר החרדי זועמים: "רק לילדים שלנו אין צהרונים בקיץ"

ההורים מתלוננים על היעדר צהרונים לילדיהם בחודש יולי בירושלים: "אנחנו רואים שלכולם מציעים צהרונים, ורק לילדי החינוך המיוחד החרדי שום דבר"

פורסם בתאריך: 27.6.19 08:19

מדוע אין צהרונים בקיץ לילדי החינוך המיוחד החרדי בירושלים? הורים לילדים שלומדים במסגרות החינוך המיוחד מתלוננים כי בחודש יולי הקרוב לא ניתנה להם האפשרות להירשום לצהרונים, בניגוד להורים אחרים שהאפשרות כן פתוחה בפניהם.

"למה לילד שלי לא מגיע צהרון אחרי הקייטנה כמו כל שאר הילדים?", אומרת ל"כל העיר" אמא לילד בן 3 וחצי, שמתמודד עם תסמונת דאון. "בקייטנות של פסח דאגו לכל המגזרים לצהרונים, מלבד ילדי החינוך המיוחד החרדי. לאחר שפניתי למבקר המדינה הובטח לי כי בקייטנות יולי יקצו לחינוך המיוחד החרדי צהרונים כמו כולם. אנחנו יודעים שזה בתוספת תשלום, לא ביקשנו את זה בחינם, אבל לא ניתנה לנו האפשרות להירשם בכלל".



"אני הייתי רגועה, אבל לאחרונה אני רואה שהתחילו להציע צהרונים לכולם, ולילדי החינוך המיוחד החרדי שום דבר", מספרת האמא. "כשפניתי לאחראית על הצהרונים במגזר החרדי בעירייה היא אמרה שלכולם יתקיים צהרון בקיץ אחרי הקייטנה, מלבד ילדי החינוך המיוחד החרדי, מכיוון שאין ביקוש וכל מיני תירוצים. רק בגן של הילד שלי יש 21 ילדים שרוצים צהרון, ויש עוד גני שפה שונים חרדים שמעוניינים, לא ברור לנו למה רק לילדים שלנו אין צהרונים בקיץ".

לדברי האמא בעירייה, בעקבות פנייתה למנח"ח (מינהל החינוך החרדי בעיריית ירושלים), החל משא ומתן לפתרון, אך זה נתקע. "כשתקשרתי השבוע לעירייה לברר מה קורה עוד לא היתה תשובה. הקייטנות מתחילות ביום שני, למה צריך לחכות עם זה? אני לא מבינה במה הילדים שלנו שונים שאפילו לא מציעים צהרונים, אני מרגישה שזו אפליה. העניין הזה פשוט תקוע בעירייה".



ממינהל החינוך בעיריית ירושלים נמסר בתגובה לפניית "כל העיר": "מדינת ישראל איננה מכירה ומתקצבת צהרונים בחינוך המיוחד בחודש יולי. צהרונים מסוג זה הינם יוזמה של המפעיל, בתשלום ההורים. מתוך כך, העירייה איננה מפעילה צהרונים אלו ואין מסמך המצריך חתימה בנושא זה. מינהל החינוך נעתר בגנים העירוניים הרשמיים לבקשת המפעילים לסבסד את הקייטנות של החינוך המיוחד. העירייה מעודדת גם את הגנים שאינם עירוניים להפעיל ולסבסד צהרונים אלו בחודש יולי. גנים אלו מקבלים מימון עירוני מלא פר תלמיד לאורך כל השנה (כתלמידי חוץ), ועל כן יכולים להיענות לבקשות ההורים ולסבסד את הצהרונים בחודש יולי".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר