עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (צילום: ארנון בוסאני)
עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (צילום: ארנון בוסאני)

עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים: שיתוף פעולה עם אוניברסיטת סן דייגו בקליפורניה

20 סטודנטים וחברי סגל הגיעו השבוע במשלחת מאוניברסיטת סן דייגו בקליפורניה, לקורס משותף עם סטודנטים במסלול לטכנולוגיות סביבתיות בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה. ד"ר רפי אבירם, מנכ"ל המכללה: "הביקור הוא חלק מתהליך הבינלאומיות שאנחנו מקיימים במכללה ואנו מקווים לשיתופי פעולה בינלאומיים גדולים גם עם מדינות נוספות"

פורסם בתאריך: 10.3.19 20:32

השבוע התארחה משלחת מיוחדת במינה של סטודנטים מאוניברסיטת סן דייגו שבקליפורניה – בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה בירושלים. זאת במטרה לשתף פעולה ובין השאר לפתח את הנדסת המים של  קליפורניה.

מסתבר שבעיות המים של קליפורניה דומות לבעיות של ישראל והיכולות הישראליות עולות על אלה שבקליפורניה, כך ששיתוף הפעולה מהווה הזדמנות לחשיפה של אנשי אוניברסיטת סן דייגו לטכנולוגיה הישראלית. המשלחת מונה 20 סטודנטים עם חברי הסגל שלהם, שעוברים במכללה קורס בטכנולוגיות מים וטיפול בשפכים. בין היתר, הם מסייעים במתקני התפלה ומתקנים לטיהור שפכים בארץ ולומדים על הדרך שבה מטפלים בישראל בנושאי המים. את הפרויקט מוביל ד"ר יעל לצטר, ראש המכון לטכנולוגיות סביבתיות בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה, כאשר בהמשך תצא משלחת של סטודנטים מישראל לאוניברסיטת סן דייגו ללמוד את תחום המים בקליפורניה. למעשה מתקיימת סדרה של פרוייקטים משותפים של הסטודנטים משתי המדינות, כאשר כאן יעבדו על בעיות המים בקליפורניה והם על בעיות המים בישראל.

עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (צילום: ארנון בוסאני)

עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (צילום: ארנון בוסאני)

"אנחנו מארחים סטודנטים מאוניברסיטת סן דייגו בקליפורניה למטרת שיתוף פעולה בנושא טיפול במים, בקורס משותף שנקרא – מים בישראל וקליפוריה אתגרים ופתרונות", אומר ד"ר יעל לצטר, ראש התמחות טכנולוגיות סביבתיות. "הסטודנטים של המכללה במסלול טכנולוגיות סביבתיות מארחים אותם למשך שבוע ימים, במעבדות, בסיורים משותפים, בהדרכות, ומראים את כל מה שיש לישראל להציע בתחום המים. בחודש אפריל הסטודנטים של המכללה ייסעו להתארח בסן דייגו להעביר שם הרצאות ולספר על המחקרים שנעשים כאן. יש פוטנציאל אדיר לשיתוף פעולה, גם אקדמי, גם הטמעה של טכנו ישראליות וכל התחלה כזאת יכולה להביא לשיתו, פעולה הרבה יותר נרחב, לפיתוח ויישום של טכנולוגיות ישראליות בקליפורניה".

"במעבדת סביבה אנחנו בודקים במשותף איכויות של מים ממקורות שונים כמו מי שפכים או מי ירדן שהגיעו מהכינרת", מספרת לינור סרלין, סטודנטית שנה רביעית במסלול לטכנולוגיות סביבתיות, "נבדקים פרמטרים שונים כמו PH ומליחות של המים ואז אנחנו מטפלים בפרמטרים הבעייתיים ומלמדים את האורחים שלנו איך לטפל במים בתנאי מעבדה".

נעמי אורבאום, גם היא שנה רביעית במסלול, מוסיפה: "אני לומדת הנדסת חומרים עם התמחות בלימודי סביבה, והתחום מאוד מעניין אותי. לדעתי רעיון המשלחת הוא מבורך, מפתח קשרים בינינו, גורם להם לראות איך אנחנו עובדים ולומדים בישראל ואנחנו מבינים איך עובדים שם. מאוד חשוב לא רק ללמוד על המים אלא גם לגרום להם להיות שגרירים של ישראל ולחשוף אותם לחלק הטוב בישראל ובירושלים".

"הביקור הוא חלק מתהליך הבינלאומיות שאנחנו מקיימים במכללה", מוסיף ד"ר רפי אבירם, מנכ"ל עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, "במקרה זה המשלחת הגיעה לקורס בנושא מים וטיפול במים, כנושא משותף לנו ולקליפורניה שבארה"ב. הטיפול מלמד גם על הנושאים שאנחנו יכולים לתרום לקליפורניה וכמובן שהידע המקצועי שלהם יכול לתרום לנו. בעתיד אנחנו מקווים שיהיו לנו שיתופי פעולה בינלאומיים גדולים גם עם מדינות נוספות".

 

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר