עמק הצבאים (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
עמק הצבאים (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

שנה חדשה, התחלות חדשות: חינוך בטבע הירושלמי

אחרי ההצלחה של תוכנית המרחב השלם - קבלו את הפרויקט הייחודי של מינהל החינוך בעיריית ירושלים: בית התצפיות בפארק עמק הצבאים

פורסם בתאריך: 4.10.24 12:29

מינהל החינוך בעיריית ירושלים ממשיך לייצר תוכניות חדשניות וייחודיות, ואחרי ההצלחה של תוכניות 'המרחב השלם', מרכזי החדשנות וגני יער – הפרויקט המוביל לשנת תשפ"ה הינו בית התצפיות באתר הטבע עמק הצבאים – מרכז התנסות וחקר שמזמין את תלמידי ומורי העיר, מגן ועד תיכון, ללמוד על הטבע והאקולוגיה. התלמידים והמורים ילמדו במקום על שבילי הצבאים, יתבוננו, יבצעו ניסויים, ויעקבו אחר השתנות העמק – אתר הטבע העירוני הגדול בירושלים ואחד מהאתרים הבולטים בישראל.

במסגרת התוכנית התלמידים יזכו לחשיפה לעולם הסמוי מן העין בתוך מבנה 'בית התצפיות'. המבנה מכיל 'חלון מים'- המאפשר תצפית על מגוון היצורים החיים בבריכה מעל ומתחת לפני המים, 'סדנת חקר' – בה תלמידים חוקרים את העמק, 'קיר תגליות'- מציג מידע על הצבאים ועל חייהם, וכן תערוכה המשחזרת את המאבק הציבורי שהביא להקמת הפארק, ופינות עבודה עם פעילויות מקוונות המתכתבות עם תכנית הלימודים.

 

 

מנח"י, כאמור, מקדם פדגוגיה חדשנית באמצעות מרכזי חדשנות, ו'בית התצפיות' מצטרף לשלל מרכזים המקדמים למידה התנסותית ורלוונטית בכלים של חקר לתלמידים ולמורים. זהו מרכז ראשון מסוגו בארץ לשימוש מערכת החינוך והקהילה, שמייצר חיבור בין טבע עירוני ייחודי לחדשנות פדגוגית.

אורית דולב, מנהלת אגף פדגוגיה במינהל החינוך העירוני: "נאחל לכולנו שנה שקטה ובטוחה, בה נוכל להתמקד באתגר החשוב והמספק ביותר – חינוך דור העתיד של הירושלמים".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר