אירועי שבוע תנועות הנוער אשתקד (צילומים: אגף חברה בעיריית ירושלים)
אירועי שבוע תנועות הנוער אשתקד (צילומים: אגף חברה בעיריית ירושלים)

עתיד העיר בידיים שלהם: שבוע תנועות הנוער יוצא לדרך

ביום ראשון הקרוב, 22.9, יחל זו השנה הרביעית ברציפות שבוע תנועות הנוער הירושלמיות, בהן למעלה מ-13,000 חניכים וחניכות. לאורך כל השבוע יתקיימו אירועי הפנינג והיכרות עם התנועות, במטרה למשוך אליהן עוד חניכים

פורסם בתאריך: 17.9.24 11:37

רק בגלל הרוח: שבוע תנועות הנוער הירושלמיות יתקיים החל מיום ראשון הקרוב, 22.9, ויציג לראווה את תנועות הנוער וערכיהן, כשהמטרה היא לחשוף את הילדים ובני הנוער שאינם חברים באף תנועה לנושא, ואולי אף להוביל אותם להירשם גם הם לאחת מתנועות הנוער שפועלות בעיר.

שבוע תנועות הנוער, יש לציין, מתקיים זו השנה הרביעית ברציפות. לאורך כל ימי השבוע (ראשון עד חמישי), יתקיימו בשכונות אירועי הפנינג והיכרות עם התנועות השונות. הפעילויות ידגישו את המאחד והמשותף בין בני הנוער מתנועות שונות ויעלו על נס את רוח הנתינה וערכי ההתנדבות שמאפיינים את התנועות והנוער הירושלמי.

בין השאר, יגיעו החניכים הבוגרים מתנועות הנוער הושנות לבתי הספר ברחבי העיר, שם יציגו בפני התלמידים את פועלן. כמו כן, בחמש שכונות – גילה, פסגת זאב, הר חומה, קרית היובל וגוננים – ייפתחו שערי סניפי התנועות השונות כדי לחשוף את פעילות החינוך הבלתי-פורמלי, גם לנוער שאינו חבר באחת התנועות.

 

 

 

בירושלים רשומים כ-13,000 חניכים וחניכות בכ- 70 סניפים ושבטחים של תנועות הנוער השונות, והם נהנים ממגוון של פעילויות שוטפות – מפגשים שבועיים, טיולים במהלך השנה, הכשרות למדריכים, סמינרים והתנדבויות. המגוון הירושלמי מתבטא כמובן גם בהיצע תנועות הנוער הגדול, שמבטא ספקטרום נרחב של זהויות ותפיסות, וברוב המקרים ניתן למצוא סניפים של מספר תנועות באותה שכונה.

"בעיריית ירושלים רואים חשיבות גדולה בקיום תנועות הנוער ובהצטרפות אליהן", נמסר מהעירייה. "התקציבים המושקעים בתנועות עולים מדי שנה בהתאם לתפיסה זו". בתוך כך, בשנים האחרונות וכחלק ממדיניות ראש העיר, קיימת תנופת בנייה ושיפוץ מבנים לטובת תנועות הנוער, לצד וכחלק מהמאמץ העירוני לחיזוקן בשכונות על מנת להגדיל את מספרי החניכים.

"תנועות הנוער הן תיבת האוצר של העיר, שמפתחות ושומרות עבורנו על הנוער הערכי והאיכותי שרוחו תכתיב את עתידה של ירושלים והמדינה", אומר רא העיר משה ליאון. "השנה ראינו את הנוער הזה בתפארתו, הייתה זו שעתו הגדולה של הנוער הירושלמי המגוון והמיוחד. אני פונה אליכם חברי תנועות הנוער הרבות ואל המצטרפים החדשים: לא משנה באיזו תנועה אתם חברים, כולכם ירושלמים ובאחדותנו נהפוך את העיר לטובה הרבה יותר. גאה בכם ואוהב אתכם".

מחזיק תיק הנוער במועצת העירייה דור לוי מוסיף: "תנועות הנוער הן הפנינה של ירושלים ושל מערכת החינוך הירושלמית. אנו נמשיך לפעול לקידום התנועות, כולל פיתוח ובינוי מועדוני נוער בשכונות הרלוונטיות, במטרה לספק לנוער שלנו את הכלים והמקומות להתפתח, להנהיג ולהוביל את הקהילה בעיר".


דור יצחק לוי (צילום: פנחס חותה)

דור יצחק לוי (צילום: פנחס חותה)


 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר