גן ילדים (צילום אילוסטרציה: Pixabay.com
(צילום אילוסטרציה: pixabay.com)

הכאוס החינוכי בירושלים: איך ייראה השבוע השלישי ללימודים?

השבוע הראשון של השנה היה קטסטרופלי או מאות עובדות חסרות וכ-130 מסגרות צהרון שלא נפתחו, בשבוע שעבר, השבוע השני לשנת הלימודים, המצב השתפר - אך נותר גרוע. ואיך ייראה השבוע הקרוב? בעירייה ובארגון ההורים מבטיחים, שוב, שיהיה בסדר, אבל חשוב לומר שכרגע נראה שהבעיות טופלו בפלסטר בלבד

פורסם בתאריך: 15.9.24 08:37

הבוקר, ראשון, 15.9, השבוע השלישי לשנת הלימודים ועדיין ישנם הורים שלא יודעים באיזו שעה יצטרכו לאסוף את ילדיהם מהגנים או מבית הספר – האם יהיה זה בסוף יום הלימודים או שמא מסגרת הצהרון של הילדים תתקיים והוא יוכלו להשלים יום עבודה מלא?

כן, השבוע השלישי ללימודים כבר כאן – והכאוס החינוכי בירושלים נמשך ולא נראה כי פתרון סופי למצוקות של השבועיים החולפים באופק.

בשורה התחתונה – כלל מסגרות הצהרון אמורות, כך על פי העירייה וארגון ההורים העירוני, להיפתח היום, ראשון, כסדר – למעט מסגרות הצהרון של כיתות ג'-ד' – בהן צפויות עדיין בעיות. בחלק ניכר מהצהרונים יהיה זה, עדיין, עם צוות זמני, לא הכי מיומן – לעיתים אף מדובר יהיה בעובדות מטה של עמותת לביא (פקידות, מנהלות חשבונות וכו') – שיגיעו לגנים כדי לסתום חורים.

בעירייה ובעמותת לביא – מפעילת הצהרונים שכשלה כישלון חרוץ בפתיחת שנת הלימודים, ממשיכים במאמצים הכבירים לגיוס עובדות, אך עדיין חסרות עשרות, אם לא מאות עובדות קבועות. המאמץ, כאמור, מתרכז כעת בגיוס עובדות – עם שלל הטבות שניתנות לעובדות שמגויסות ולאלו הקיימות – למשל, מענק של 500 שקל לעובדת שלא תחסיר אף יום עבודה בחודש. מענק התמדה בסך 400 שקל יינתן לעובדת שתפסיד יום אחד, ואם תפסיד עובדת 2 ימי עבודה – ישולם לה מענק בסך 300 שקל.

בנוסף, יתקיימו כנסי הסברי וגיוס לעובדות, יינתנו מענקים לעובדות שיגייסו בעצמן עובדות חדשות ועוד. ברמה של ההורים – מבטיחים בעירייה ובעמותת לביא שלא יגבו תשלום על ימים שבהם לא התקיים צהרון – אך בנושא הזה כבר מתעורר ויכוח וישנו כעס רב מצד חלק מההורים, שתוהים – אם פתיחת מסגרת אם עובדת אחת – דבר שהוביל אותם לאסוף את הילדים מוקדם – תחויב בתשלום, כמו גם בעיות נוספות.

ביום שישי האחרון, 13.9, נפגשו נציגי ההורים עם ראש העיר משה ליאון ועם כלל הגורמים הרלוונטיים לנושא – מחזיקת תיק החינוך ויו"ר עמותת לביא חגית משה (סגנית ראש העיר), מנכ"ל עמותת לביא, בכירי עמותת לביא, נציגי מנח"י, יו"ר ארגון ההורים אריק קפלו ועוד.

בסיכום שהוציאו נציגי ההורים נכתב כי "מבינים שיש פה משבר ולא מתנערים מאחריות", אמירה שלא התקבלה במאת האחוזים על ידי הורים רבים ששבו וטענו שנראה שכל מה שעושים בעירייה זה לכבות שריפות במקום להתמודד עם המצב לעומק.

בין הפתרונות שניתנו ואף ייושמו החל מהיום הוא הרחבת המענה האנושי במוקד טלפון ההורים, שבו יוכלו ההורים להתעדכן על פתיחת/אי פתיחת מסגרות, מספר עובדות שהגיעו, בעיות הזנה ועוד.

בנוסף, כאמור, ניתנה התחייבות הנוגעת לנושא התשלום במסגרות שלא נפתחו – אך נותר עדיין הצורך לפתור בעיות שהוצפו מהשטח, כמו מסגרות שנפתחו אך לא תפקדו בשל איכות אנשי הצוות או מספר נמוך שלהם – מה שהוביל את ההורים להוציא את הילדים מהמסגרת.

 

 

יו"ר ארגון ההורים אריק קפלן הציג גם הוא את הפתרונות שהוצעו בפגישה:

1. הרחבת המענה האנושי במוקד הטלפוני להורים – תיפתח אפשרות נוספת וחדשה לקבלת מענה אנושי במוקד הטלפוני של עמותת לביא (טלפון: 02-5822070) ובו יוכלו ההורים לקבל מענה מהיר ומידי לשאלות הנוגעות לתפעול השוטף של הצהרון בגן הילדים (נפתח/לא נפתח, נוכחות מובילה/סייעת, בעיות בהזנה כולל לילדים אלרגיים וכו').

2. שיפור אמצעי התקשורת עם ההורים לצורך העברת מידע על פעילות הצהרונים – בימים הקרובים יורחבו אמצעי התקשורת עם ההורים ובכלל זה: העברת הודעות באמצעות הודעות ווטסאפ, סמס, מנהלות האיזור ועוד.

3. המשך המאמץ הנרחב לגיוס ולשיבוץ עובדות קבועות בצוותי הצהרונים בגנים – העירייה ועמותת לביא פועלים במגוון דרכים לגיוס ולשיבוץ עובדות קבועות לצוותי הצהרונים ובכך להבטיח ייצוב הצוותים והפעילות המיטבית של הצהרונים לאורך זמן למען הילדים וההורים. בכלל זה התקיימו ונמשיך לקיים בימים הקרובים כנסי הסברה לעובדות חדשות וממשיכות מהמינהלים הקהילתיים. במקביל, יבוצעו פניות יזומות ישירות לעובדות וותיקות שעדיין לא הצטרפו לעמותת לביא, ישולם מענק תמריץ לעובדות שיביאו עובדות חדשות שיקלטו בעמותת לביא לתקופה ארוכה ועוד.

4. מענק התמדה חדש לעובדות הצהרונים – במטרה לשמר את העובדות ישולם מענק למי שתתמיד להגיע לעבודתה בצהרון.

5. הפנינג לעובדות הצהרונים – ביום שני הקרוב, 16.9 יתקיים הפנינג וכנס הסברה לעובדות ובו יינתן מענה לשאלות של העובדות לגבי העבודה בצהרון כולל הסבר ברור לגבי השכר ותנאי ההעסקה בעמותת לביא (המעבר משכר חודשי לשעתי לא פוגע בשכר העובדות) וכן לגבי שמירת הזכויות לעובדות שנקלטו ויקלטו בעמותת לביא והיו מועסקות באמצעות המינהלים הקהילתיים.

אלא, שכאמור, בעיות עדיין קיימות. עדיין יהיו מסגרות שלא ייפתחו. עדיין חסרות עשרות, אם לא מאות עובדות קבועות. ההורים מקווים שההתקלות של הודעות ברגע האחרון ייפסקו, אך מוקדם עדיין לקבוע שכך באמת יהיה. בנוסף – נותרה בעיה עם מסגרות הצהרון לכיתות ג'-ד' (בית התלמיד).

והתגובות? לצד תודות לנציגות ההורים על המאמץ הכביר שנעשה (בהתנדבות מלאה חשוב לציין), יש עדיין ביקורת על התנהלות העירייה ועמותת לביא: "מה שהם אומרים ומבטיחים זה מילים מאוד יפות, בינתיים זה רק פלסטר אחרי פלסטר מבחינת כוח אדם ולגבי המוקד", נכתב באחת הקבוצות – בהודעה שמייצגת עשרות, אם לא מאות תגובות דומות.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר