בניין העירייה בכיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)
בניין העירייה בכיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)

הכאוס בצהרונים: בעירייה טוענים – כל המסגרות ייפתחו היום. ההורים, "לא מאמינים"

אמש, מוצ"ש, ממדי הכאוס בצהרונים נחשפו - 130 מסגרות צהרון מתוך 400 לא פעלו בשבוע שעבר. בעיריית ירושלים טוענים כי הצליחו לגייס בתוך שבוע מאות עובדים/ות, חלקם/ן זמניים/יות. קבוצות הוואטסאפ של ההורים גועשות, עם שלל טענות נגד העירייה והרבה חוסר אמון. ובתוך כל זה רושמת העירייה ניצחון קטן - הפגנת הענק שתוכננה למחר - נדחית

פורסם בתאריך: 8.9.24 07:09

המבוכה של עיריית ירושלים ועמותת לביא נחשפה אמש, מוצ"ש, כשבעיריית ירושלים יצאו בהכרזה כי היום, ראשון, 8.9, כלל מסגרות הצהרון בירושלים – כ-400 במספר – ייפתחו כסדרן. אז על מה המבוכה אתם שואלים? כי לראשונה מאז החל המשבר עיריית ירושלים מפרסמת נתוני אמת על הכאוס שהתרחש בצהרונים בשבוע הראשון ללימודים – רק 270 מסגרות צהרון נפתחו לטובת ההורים מתוך 400. הרבה יותר מהפרסומים וההערכות של ההורים שדיברו על כ-90 מסגרות.

יתרה מכך – לראשונה, בעיריית ירושלים גם הודו, בניגוד לטענות מהשבוע שעבר, שגם בכיתות א' לא נפתחו כלל המסגרות בעיר.

ועכשיו הם מצפים מאלפי הורים זועמים להאמין שמחר, במטה קסמים, ייפתחו כלל המסגרות. רבים מההורים, אם תהיתם – לא מאמינים.
ראשית, להודעות ארגון ההורים ועיריית ירושלים בעניין – שגם בהן פערים רבים, שגורמים לחוסר האמון מצד ההורים.

"אני מבקש לעדכן כי לאחר שיחות עם ראשי העירייה מסתמן (ככל שלא יהיו הפתעות רעות..), שכלל מסגרות הצהרונים ייפתחו ביום א'", כתב יו"ר ארגון ההורים בירושלים אריק קפלן להורים, אך גם הוסיף מקור גדול לדאגה של ההורים: "בחלק מהמקרים מדובר בעובדות זמניות וזאת עד למילוי כלל התקנים בעובדות קבועות".

עוד הוסיף קפלן: "על מנת למנוע אי נעימויות ופגיעה בילדים , הוזמן אוכל לכלל הצהרונים , ללא יוצא מהכלל".

לדברי קפלן, הכשלים והברדק של השבוע האחרון ייבדקו בהמשך: "סוכם כי ייערך בהקדם דיון מסודר עם כלל הגורמים, כולל ארגון ההורים העירוני על כל אופן פתיחת השנה בצהרונים והתקלות הקשות שליוו אותה וזאת על מנת להפיק לקחים ולמנוע הישנות המקרים".

בהודעה "החגיגית" של העירייה נכתב: "מודיעים על השלמת ההיערכות לפתיחת הצהרונים באופן מלא".

בהמשך מפרטים בעירייה את הפעולות שנעשו – הקמת חמ"ל לגיוס סייעות, תגבור רכזות הפועלות לשיבוץ, הקמת מוקד טלפוני ייעודי להורים.
עוד נכתב – "בעת שצפה סוגיית אי פתיחת הצהרונים, הנחה מנכ״ל העירייה להקים מערך חירום לבחינת חלופות גיוס שונות, כדי לתת מענה להורים וילדיהם. בחמ"ל תוגברו הרכזים והרכזות הפועלים לשיבוץ הסייעות שגויסו ונפתח מוקד טלפוני ייעודי העומד לרשות ההורים".

כאמור, נתוני העירייה הם אלה: "עמותת לביא מפעילה כ-400 צהרונים, כולל בחינוך המיוחד. מתחילת השבוע פועלים כסדרם כ-270 צהרונים. בשבוע האחרון נפתחו עוד כ80 צהרונים והיתר ייפתחו, כאמור, מחר, יום ראשון. גם ההזנה התייצבה והיא תסופק החל ממחר באופן מוקפד וסדיר. בכל מקרה, לא ייגבה כסף מההורים עבור הימים שבהם לא התקיים צהרון".

ואם אתם תוהים לגבי הצוות שגויס במהלך השבוע החולף – תראו מה הציפו הורים בקבוצות הוואטסאפ:

"בבתי ספר מחפשים עובדים כבר ממרץ לשנה לאחר מכן. גם בגנים", כתבה אמא אחת, והוסיפה: "אם מצאו מהרגע להרגע עובדים, זה מעיד על הרמה הנמוכה".

אמא אחרת כתבה: "זה ברור שלא מוצאים תוך 3 ימים 400 אנשי צוות. נו באמת". ואחרת כתבה: "אלינו הגיע ביום חמישי מישהו חסר כל ניסיון, שנשאל איך הגיע ענה "התגלגלתי לזה". ומה ההכשרה שלך? "מכירות". בהמשך הוא אמר "חשבתי שזה בייביסיטר לא חשבתי שצריך להפעיל".

 

 

אלו הן רק חלק קטן מעשרות, אם לא מאות תגובות שהתקבלו מאז הודעת העירייה על פתיחת הצהרונים. היו תגובות חריפות יותר של הורים כנגד העירייה: "בעירייה כנראה זיהו שיש מאסה קריטית להפגנה מחר", כתב אחד האבות. "הבינו שהלחץ והזעם עולים ורוצים למסמס את ההפגנה. יותר חכמים מאיתנו ויודעים להתמודד עם מחאות".

ואכן – הודעת העירייה הותירה את ההורים מבולבלים. גם אחריה הרבה מההורים טוענים כי קיבלו הודעות מהגננות שהצהרון לא יפעלו. גם אחרי שבירור פעם נוספת. מצד שני, רבים כן קיבלו הודעה שיהיה צהרון – בלי התחייבות על הצוות או היכרות כלשהי. וההורים התלבטו בינים לבין עצמם האם לקיים את ההפגנה שהיתה מתוכננת להיום בשעה 13:30 או לבטלה.

בקבוצות דרשו להמשיך עם ההפגנה כדי לפתור את הבעיות הישנות כמו גם את החדשות. לא להסתפק ב"פלסטר" לדבריהם, ולא להאמין לגיוס עובדים זמניים – שכן הזמניים האלו יעלמו אחרי יומיים-שלושה, ואז שוב יווצר משבר.

מהצד השני – המארגנים חששו כי בשל פתיחת חלק ממסגרות הצהרון, ואחרי שכבר הפסידו שבוע של חצאי ימי עבודה, הורים רבים לא יגיעו להפגנה.

"לאחר מחשבה רבה הוחלט לדחות את ההפגנה למועד אחר. נפרסם את המועד בהמשך", נמסר על ידי מארגני המחאה. "אנחנו לא תמימים, ולא מאמינים לשום גורם בעייריה עד שנקבל תוצאות בעיניים. אנחנו רוצים הפגנה גדולה שתקנה מציאות. אנחנו מבקשים ממכם לקחת אחריות על הילדים שלכם ולבוא להפגנה שנקבע אחריי שיתברר כל המחדלים כמו ההזנה, ההזנה לילדים האלרגיים, איכות הצוות ה"זמני". אתם צריכים להבין שעם כמות האנשים הקיימת כרגע אנחנו לא יכולים לצאת להפגנה ולהמחיש את מה שחושב הכלל ולהשפיע".

והנה – לפחות בשלב הזה, ואחרי שבוע של כאוס וברדק – שאף אחד עדיין לא שילם עליו מחיר – רושמת העירייה ניצחון. אולי זמני ואולי לא – אבל ניצחון בדמות ביטול ההפגנה.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. אמא

    מה אנשים רוצים? מצד אחד לוחצים על העירייה למצוא עובדים מצד שני לא מרוצים עם העןבדים הלא כשירים למשרה בגלל שנמצאו מהרגע להרגע?
    מה הפגנה תעזןר פה?!?!?!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר