צהרון בירושלים, בניין העירייה בכיכר ספרא (צילומים: נאוה גרשון, ארנון בוסאני)
צהרון בירושלים, בניין העירייה בכיכר ספרא (צילומים: נאוה גרשון, ארנון בוסאני)

כאוס הצהרונים בירושלים: ביום ראשון – הפגנת ענק של ההורים והילדים

מזה כשבוע לאלפי ילדים בכ-90 גנים אין צהרון, ויום הלימודים מסתיים בשעה 14:00. ההורים זועמים, ואת התסכול הם מתכוונים להוציא ביום ראשון הקרוב, 8.9.2024, עם שביתה בהשתתפות מאות הורים וילדים בכיכר ספרא

פורסם בתאריך: 6.9.24 13:35

יום ראשון, 8.9, בשעה 13:30 – מאות הורים וילדי גנים בירושלים צפויים להגיע להפגנת ענק בכיכר ספרא. הסיבה – הכאוס בצהרונים והעובדה כי כ-90 מסגרות צהרון בגני ילדים ובבתי ספר ברחבי העיר לא נפתחו.

שבוע שלם שההורים אובדי עצות. בתחילה – הם קיבלו הודעות על ביטול הצהרון רק בשעות הלילה שלפני. בלי זמן התראה סביר להתארגן על פתרון לילדים שאינו כולל סיום יום העבודה בשעה 13:30. ואם אין אפשרות כזו? את עמותת לביא, מפעילת הצהרונים, ואת עיריית ירושלים, זה לא הכי מעניין – כך הסתבר השבוע.

אז מה עשו בכיכר ספרא ובעמותת לביא בחופש הגדול? שאלה טובה, התשובה היא ככל הנראה שהם לא טיפלו במצוקת כוח האדם בצהרונים – מצוקת כוח אדם שידועה מזה שנים וזאת למרות שקיבלו אזהרות והתראות מהעובדות עצמן – על כך שיש חסר בעובדות, על כך שאם ירעו את תנאיהן במעבר לעמותת לביא מהמתנ"סים הן יתפטרו וכו'. בעירייה, יש לציין, טוענים כי תנאי ההעסקה לא נפגעו – אבל ביטול ותק ועוד תנאים סוציאלים אחרים שהושגו במאבק ארוך במשך השנים מהווים בהחלט הרעת תנאים.

את ההורים, חשוב לציין, זה פחות מעניין. הם רוצים מסגרות צהרון, הם שילמו על כך מראש והם רוצים כוח אדם איכותי שיהיה עם הילדים שלהם. ההורים מודאגים עד מאוד מגיוסי הבזק שמבצעת עמותת לביא בשבוע האחרון ומביעים חשש כבד מאיכות כוח האדם.

כאמור, ביום ראשון מתכננים ההורים לצאת להפגנה גדולה. היא תתקיים בין השעות 13:30 ל-16:30 בכיכר ספרא. "לשמור בבקשה על התנהגות נאותה", מבקשים המארגנים, "אל תשכחו שגם הילדים יהיו שם ואנחנו צריכים לתת דוגמא אישית וגם לא לשכוח שאנחנו החתומים על ההפגנה הזאת.

 

 

"כמו כן חשוב לנו להדגיש שגם אנשים שיפתח להם הצהרון המלחמה הזאת היא גם שלכם, כי גם אם יש צהרון עם כל הבלגן שהולך שם המצב יכול להתהפך ברגע כל עוד לא נטפל בזה מהשורש ועכשיו זאת ההזדמנות שלנו כל עוד כולנו מאוחדים ויש דיבור סביב הדבר! אז תביאו את עצמכם, את הסבתות, סבים, אחים, אחיות.. כולם. חייבים להגיע ל-1,000 איש".

מעבר להפגנה, חשוב לציין, ההורים פועלים כל העת מול גורמי העירייה ועמותת לביא כדי למצוא פתרונות ולהלעות את הבקשות שלהם – שכוללות יותר מרק פתיחת צהרון. כוח אדם איכותי, כיתות שלא מגיעות לכדי 35 ילדים, הזנה טובה ועוד.

בשיחה שניהלו עם סגנית ראש העיר חגית משה, מחזיקת תיק החינוך, נטען כי נמצא פתרון לכ-45 מסגרות צהרון מתוך 90. על פי העירייה ומשה – עד יום ראשון אמור להיות פתרון לכולם.

"גם אם יפתחו לכם את הצהרון חייבים לבוא להפגין כי תיקחו את זה בעקרון מוגבל כרגע שמים פלסטר על משהו שמצריך תפרים", מדגישים המארגנים. "אנשים מפה ומשם מזהירים אותי שאם לא יטפלו בבעיה כמו שצריך אחריי החגים כנראה יהיה גל פיטורים נוסף ובכללי בגלל שהצוותים של הצהרונים לא מקבלים מענה והרבה פעמים צריכים לעשות עבודה של כמה אנשים הרבה מהעובדות מתייאשות ועוזבות. אז שוב אציין עד כמה זה חשוב שכולם יבואו להפגין! עכשיו יש לנו כח! אנחנו מייצרים עניין! ככה בדיוק מפחדים מאיתנו, כשאנחנו גדולים וביחד. אם לא יגיעו להפגנה הרבה אנשים אז כל מה שעשינו פה היה פשוט לחינם.

ההפגנה הזאת היא לא רק על פתיחת הצהרונים, אפילו שזה הנושא הכי חשוב שלה, היא גם על התנאים שהילדים שלנו יצטרכו לחיות איתם בצהרונים, שיהיה צוות טוב והזנה איכותית. בואו ננצל את הרגע ואת 15 דקות תשומת לב שניתנה לנו לשינויי אמיתי וטוב למען הילדים".

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. ירושלמית

    או לבטל את הצהרונים בכלל. או לחייב את צוות הבוקר להישאר לצהרון. או לשפר מאד מאד את התנאים לעובדות הצהרון ככה שיהיו מספיק עובדות והן יהיו מרוצות. אין עוד פתרונות.

  2. סבתא

    בשביל איכות צריך לשלם
    תפעילו באופן פרטי הילדים שלכם רק ירוויחו מהעניין ואתם ההורים תוכלו להמשיך לעבוד ברוגע.
    ברגע שעמותת לביא תראה שאתם לא זקוקים להם
    הם יפרשו לכם שטיח אדום רק כדי שתסכימו לחזור
    העמותה זקוקה לכסף שלכם.

  3. משה ל

    אין בעיה.
    כבר מבצע

    נ.ב. את קשורה ליהדות התורה?
    אהה, לא? אז לא משנה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר