בצלאל סמוטריץ (מימין), יואב קיש (צילום: עמוס בן גרשום, נגה מלסה - לע"מ)
בצלאל סמוטריץ (מימין), יואב קיש (צילום: עמוס בן גרשום, נגה מלסה - לע"מ)

"קייטנות" לנערים בני 18-15. ההזיה החדשה של האוצר והחינוך

התיכוניסטים לא לומדים לבגריות? לא נורא - שר האוצר סמוטריץ ושר החינוך קיש חשבו על פתרון מדהים - מסגרות חינוכיות חלופיות, שידועות יותר כקייטנות. כן, לנערים שעוד רגע מתגייסים לצבא. עכשיו שאלה - הם אמיתיים?

פורסם בתאריך: 6.9.24 08:44

עצרו הכל – משרדי האוצר והחינוך חשבו על פתרון יצירתי ומדהים לבעיית השביתה בתיכונים – הם יפעילו קייטנות – השם הפחות מכובס ל"מסגרת חלופית לתלמידי העל יסודי אשר תכלול תחומי עניין ושנים, פעיליות העשרה חברתיות…". כן – זה אמיתי.

במקום לפתור את השביתה של ארגון המורים ולתת לנערים הללו, שחלקם יהיו בשנה הבאה בצה"ל ללמוד לבגרויות – מציעים להם מסגרות קייטנה, שכמובן עולות כסף למשלם המיסים – אבל אולי בעצם הן לא יעלו, כי קשה לחשוב על יותר מדי נערים בגילאים הללו שיגיעו לקייטנה. רק נחדד – הנערים הלו – כיתות י'-י"ב, לחלקם יש רשיונות נהיגה, הם לא בדיוק צריכים את המסגרות של שר האוצר ושר החינוך כדי להיפגש עם חברים. המחשבה שרבים מהם יגיעו לפעילות קייטנה – אין דרך אחרת להגדיר זאת – במקום לישון, ללכת לים או סתם להסתובב עם חברים הזויה, קלושה, לא מציאותית ומראה – כן, לא בפעם הראשונה – על ניתוק.

ואם תהיתם – הם מציגים את התוכנית כאילו מדובר עכשיו על איזה סטארטאפ חדשני. "חשיבה מחוץ לקופסא", כינה זאת שר האוצר. אז זהו, שלא – בסך הכל קייטנה.

"הערב אושר התקציב עבור קיום תכניות אלטרנטיביות לתלמידי התיכונים בזמן השביתה", נמסר בהודעה משותפת של משרדי האוצר והחינוך ביחד עם השלטון המקומי. "מדובר במסגרת חלופית מגוונת ומפוקחת אשר תכלול תחומי עניין שונים, פעילויות העשרה, חברתיות, רגשיות וערכיות שיתנו מענה לבני הנוער שלנו שעברו כל כך הרבה בשנה האחרונה. המסגרות יחלו את פעילותן כבר בתחילת השבוע הקרוב. זאת לצד המשך ניהול המו"מ עם ארגון המורים, משרד האוצר ומשרד החינוך, על מנת להביא את הפתרון המועדף בהסכם שכר ראוי למורים".

 

 

והבשורה האמיתית בסיפור הזה היא שככל הנראה, כאמור, זה לא יעלה יותר מדי. למה? כי "התקציב יחושב בהתאם לדיווח של הרשות המקומית לפי מספר התלמידים בבתי הספר השובתים. לאחר בדיקת משרד החינוך, יעביר משרד האוצר את התקציב בהתאם לסיכום בין הצדדים".

קדימה הורים יקרים – מוזמנים לזרוק הימורים כמה ילדים בגילאי 18-16 יגיעו?

"זו יוזמה משותפת ומבורכת של משרדי החינוך האוצר והשלטון המקומי", מתגאה (על מה?) השר סמוטריץ. נעשה כל שביכולתנו להיות שם עבור תלמידי ישראל ועבור החינוך. אני מודה לשותפים על החשיבה מחוץ לקופסא ועל שיתוף הפעולה".

השר קיש מוסיף: "יש למערכת החינוך מחויבות עמוקה ובלתי מתפרשת להבטחת היציבות ורציפות החינוכית של תלמידנו, בעיקר על רקע המלחמה הקשה שנכפתה עלינו. לא נאפשר להותיר את תלמידנו ללא מסגרת, לא נאפשר להרוס במחי יד שנים של עבודה קשה עם נוער בסיכון ולא נסכים שילדים המפונים מבתיהם ימצאו את עצמם תקועים בחדר בחוסר מעש. לא הם אלו שצריכים לשלם את מחיר מאבקי האגו בין הצדדים למשא ומתן על הסכם השכר למורים. זו החובה שלנו כלפיהם ובה נעמוד".

אליהם מצטרף גם יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס שאומר: "במקביל למאמצים מול משרד האוצר, משרד החינוך וארגון המורים (זה המקום לציין שלא באמת מתקיים משא ומתן, ר"ג) להביא להסכם שכר ראוי למורים שלנו, שיסיים את השביתה בתיכונים, אנו לא יושבים בחיבוק ידיים. מתוך דאגה לבני הנוער, הובלנו יוזמה משותפת לפיה הרשויות המקומיות יפעילו פעילויות חינוכיות בלתי פורמאליות בתיכונים במטרה להעניק מסגרת לבני הנוער שתחזק את החוסן שלהם, בטח בימים הלא פשוטים שהם עוברים. הפעילות תחל כבר בימים הקרובים כי הדבר האחרון שהנוער שלנו צריך הוא להיות בודד בבית מול המסכים".

 

תגובות

26 תגובות
26 תגובות
  1. ירושלמית

    התקשורת שלך הורסת את המדינה , ריכוז נערים לתוכנית חילופית עד שמוצאים פיטרון למורדים בזמן מילחמה, זה פיטרון יפה, רק אתם החלטתם לקרוא לזה קייטנה. הכל תלויי מה מלמדים שם.
    ואולי זה הכנה לגייוס לצבא, פעילות גופנית להפגת מתחים, וכדומה בזה?
    אבל למי שיש פטיש ביד תמיד הוא יראה מסמרים בדרך.
    יש לנו אנשים חולים בנפש, כאן במדינה שלנו. שנתיים של ממשל שמולאני קיצוני וחזרנו לשנים שלפני 1948. זה עצוב, ובושה לכל מי שלא תומך בביבי וממשלתו בזמן מילחמה. צרכים לנצח, ובזמן מילחמה לא עושים שביתות.

  2. יהונתן

    לדברי הכותב, אולי גם אין טעם בלימודי תיכון רגילים שכן הם מהווים בסה"כ "מסגרת חינוכית", ובוודאי שתלמידים בעלי רישיון יעדיפו ללכת לים או לבלות.
    כמחנך, תלמידים בגילאים הללו זקוקים ליד מכוונת, זקוקים למסגרת כאוויר לנשימה. גם בתקופת הקורונה קיימנו פעילויות חינוכיות בחלל פתוח וזאת על מנת לתת יציבות עוגן לתלמידים (לא היו צריכים אותנו כדי להיפגש עם חברים)
    רוצה לקוות שבהצעה הנ"ל מדובר על לתת העשרה של לימודים בנושאים שונים כך שכל תלמיד יוכל למצוא תחומי עניין שירצה ללמוד

  3. מיכלי

    גם לי יש רעיון צריך לתבוע את משרד החינוך ולהגיד להם שיחזירו לנו את כל הכסף ששילמנו להם מהמיסים ששילמנו משרד החינוך מתחייב ללמד על כל יום שהילדים יפסידו שיחזירו לנו את הכסף, כל הורה ישים 10 שקלים וניקח את העורך דין הכי טוב בארץ

  4. אמא

    הכתבה בעיקר מעידה על ניתוק הכותב מהשטח. במדינה שבה ארגון המורים מרשה לעצמו -מדי שנה!!- להשבית את הלימודים למרות ועל אף כל מה שמציעים לו, בשנת מלחמה אין ברירה אחרת אלא להציב אלטרנטיבה למערכת החינוך שיש מי שמכשיל אותה בכל פעם מחדש. זו לא "קייטנה" אלא מסגרת לימודית וחברתית שתיתן תעסוקה ותסייע לסגור פערים לימודיים הולכים וגדלים. מבלי להיות תלויים בגחמות ארגוני המורים. מלבד קיטורים ציניים אילו פתרונות טובים מציע הכותב המלומד?

  5. איריס ש

    שרים דבילים כאלה צזמן לא היו.
    צריך טאלנטים בחוזים אישיים לתפקידי שר!

    במקום להנפיץ פתרונות שלא תואמים לשטח, שיילכו לעבוד על פתרון אמיתי מול המורים.
    אין גבול לטמטום.

  6. מירי

    מר גמיש אוהב תמיד לראות את הצד הרע בסיפור. פעם אחת תנסה לראות שר אוצר שלא נכנע לגחמות של רן ארז הגנב הטרוריסט. פעם אחת תראה שהצד הרע בסיפור הוא רן ארז שמפעיל כוחניות על הממשלה רק כי לא איכפת לו שהחינול ימשיך להית כושל ורדוד. העיקר כל הצורים יהיו אחידים בין אם הם מורים טובים או גרועים ואנחנו נמשיך לשלם מיסים כדי להעסיק מורים רדודים וחסרי השכלה מינימלית

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה רעיון מעולה וכל הכבוד למשרד החינוך על היוזמה!! יכלו גם להשאיר את הכסף בקופה ושהילדים ישארו בבית

  8. ליאורה

    כותב הזוי. מה פשר הכתיבה הארסית שלך? ממורמר על הממשלה אז מותר לכתוב הכל? זה טור דעה? כתבה? דיווח? למה נותנים במה להפצת שנאת חינם? מה נהיה מהעיתון שלכם? בלי קשר לתוכן. הצורה זה הביזיון, עברתם כל גבול.

  9. דנה

    אחלה יוזמה. מי יתן ותהפוך למערכת שלמה שתהיה אלטרנטיבה למערכת החינוך הנוכחית ותתן לרן ארז את מה שבאמת מגיע לו

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא איכפת להם מהתלמידים כמו שלא איכפת להם מתושבי הצפון כמו שלא איכפת להם מה מילואימניקים והנשים שלהם שמתפרקות אז יסתובבו עוד חצי מלין תלמידים אז מה ??? הם לא סופרים את העם ממטר

  11. מאיה

    מדייקת: שביתה בתיכונים לא התקיימה מזה 17 שנה!!! מתייחסים אל המורים כאל פרזיטים והנה פתאום מגלים שבלי מורים אין השכלה ואין חינוך. אולי כדאי שההורים ישבו ללמד את הילדים שלהם הבית את מה שבדרך כלל מלמדים בבית הספר, הרי הם תמיד יודעים יותר מהמורים. בשביל המשכורות העלובות שמורים מקבלים והעחס מההורים ומהתלמידים שאף אחד לא יתפלא למה יש כזו עזיבה של מורים מהמערכת ושאף אחד אבל אף אחד לא רוצה להיות מורה.
    הורים יקרים, אולי באמת המורים מיותרים: תלמדו את ילדיכם בבית מת טיקה באנגלית וספרות והסטוריה, תוודאו שהם מקיימים אינטראקציות חברתיות, תתנו להם מענים נפשיים ורגשיים, תווגאו שהם עושים קצת פעילות פיזית, תיקחו אותם לפעילויות חברתיות וטיולים. זה הרי שום דבר-אתם לא צריכים מורים,אתם יכולים מעולה לעשות את זה בעצמכם ובזול!!!
    בהצלחה!

  12. גלעד

    סמוטריץ הוא שר האוצר הגרוע ביותר שהיה למדינת ישראל.מנותק מהכלכלה ועוד יותר מהחינוך ולכן שניהם נראים כך.דירוג אשראי בצניחה וכשלון מוחץ בפתיחת שנת לימודים

  13. נגעלת

    נו, בכל פעם שחושבים על משהו הזוי, שאי אפשר לרדת נמוך ממנו, הממשלה הזאת מתעלה על עצמה. לדרכון עולם

  14. יערה

    במבחן התוצאה לא יגיעו בני נוער או שיגיעו מעטים. במקום לבזבז את כספי הציבור צריך להגיע עכשיו להסכם ולהפסיק את משחקי האגו על חשבונם של התלמידים ובפגיעה במורים .

  15. מורה בישראל

    זה יכול להיות ממש טוב או ממש גרוע או מה שביניהם, אבל תדעתי עדיף על כלום ולכן לדעתי לא צריך לזלזל לפני שרואים מה התוכנית הזאת.
    אין ספק שזה לא אופטימלי, אבל דווקא במשבר יש הזדמנות, מי יודע אולי יהיה טוב מזה

  16. הורה מודאג בישראל

    זה מה שקורה כשנותנים לאנשים אוילים, בורים, כסילים, אהבלים, מלכחי פנכה שהקשר בינם לבין הגיון בריא פשוט לא קיים.

    נציגי הציבור מזלזלים בעתיד של הילדים שלנו והבדיחה על חשבוננו

  17. אתי

    לא לשלם למורים על השביתה ולתבוע את ההסתדרות. המורים מקבלים שכר מצויין ושיפסיקו לבלבל את המוח. לא רוצים שיפוטרו בלי תנאים ובלי פנסיה . כלום. נמאס. ביי ביי

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר