בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)
בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)

איפה היתה עיריית ירושלים? הכאוס בצהרונים חוגג – הודעות ביטול אחרי השעה 22:00

הורים לילדי גנים ובתי ספר הופתעו לקבל אתמול, ראשון, בשעה 22:13 הודעות לפיהן בשל מחסור באנשי צוות - הצהרון של ילדיהם לא יפעל. "את הכסף ידעו לגבות מראש", אומר אחד מהם ל"כל העיר", "ומשאירים אותנו בשנה בה גם ככה יש בקושי הורה אחד נוכח, עם הבור הזה". ביום חמישי עוד טענה העירייה: "כלל המסגרות ייפתחו". אמת או שקר?

פורסם בתאריך: 2.9.24 13:18

כאוס. פארסה. והרבה כעס מצטבר של הורים ירושלמים, שבהפתעה מוחלטת קיבלו אתמול, ראשון, בשעה 22:13, הודעה על כך שהצהרון של ילדיהם לא יפעל מחר. כן, ברגע אחד – בשעה 22:13 – בלי הרבה אפשרויות לדאוג לסידור כזה או אחר עבור הילד. הודעת וואטסאפ שבישרה: "לצערנו אנו נאלצים לדחות את מועד פתיחת צהרון ניצנים בגן של בנכם/בתכם, עקב מחסור באנשי צוות. אנו עושים את מירב המאמצים לגיוס אנשי הצוות החסרים ולפתוח את הצהרון בגן בהקדם".

שוב, אחרי השעה 22:00 ביום שלפני – איך בדיוק אמורים הורים עובדים לדאוג לסידור בזמן התראה שכזה? איך אמורים להסתדר משפחות שבהן אחד מבני הבית מגויס למילואים – וכפי שיודעים כולם – יש לא מעטים כאלה? תשובות ופתרונות אצל עיריית ירושלים ועמותת לביא.

יצוין כי ביום חמישי, בעקבות פניות שהגיעו ל"כל העיר", נבדק הנושא מול עיריית ירושלים, שטענה באופן נחרץ וחדש משמעי שאין שום בעיה בכוח אדם, שכלל הצהרונים בעיר ייפתחו כסדרם.

"תהליך המעבר בין מפעילים בצהרונים הינו תהליך מורכב ועם ההחלטה על המעבר, עמותת לביא פנתה לעובדות שעבדו במינהלים והציעה להן להיקלט לעבודה באותם תנאים שעבדו דרך המינהלים", נמסר ביום חמישי מעיריית ירושלים. "בימים אלו, ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים בעיצומה, ועמותת לביא נמצאת בישורת האחרונה של גיוס וקליטה של אנשי צוות לצהרונים. כלל המסגרות אליהם נרשמו ילדים המעוניינים בצהרונים, ייפתחו כסדרם בתאריך ה-2.9".

עוד נמסר מהעירייה ביום חמישי: "החל מיום רביעי 28/08 ועד לרגע זה, עמותת לביא הפיצה הודעות להורים עם מידע על הצהרונים, ובמהלך יום ראשון יועבר להורים מידע אודות צוותי הצהרון אליו רשמו את ילדיהם".

 

 

אז ההורים המתינו להודעות על אנשי הצוות, ואלו, כאמור, לא התקבלו. מה שכן התקבל הוא שאין צהרון. ותסתדרו.

ועולה השאלה – איפה היו עיריית ירושלים ועמותת לביא מאז חודש אפריל האחרון – אז הוחלט על העברת הצהרונים להפעלה של לביא? יתרה מכך – למה לא דאגו לתת להורים זמן התארגנות סביר? הרי אם ידוע לכם שיש מחסור בעובדות – ועל פי לא מעט הורים מדובר על מחסור בעשרות עובדות צהרון – מדוע לא לפרסם זאת בזמן?

וישנו גם העניין הכספי, או איך שמתאר זאת אחד ההורים הזועמים: "את הכסף ידעו לגבות מראש. אבל משאירים אותנו – ועוד בשנה בה גם ככה יש בקושי הורה אחד נוכח – עם הבור הזה?".

כאמור, ביום חמישי טענה העירייה שאין שום בעיה עם הצהרונים. שכולם ייפתחו כסדרם. אז האם מדובר פה ברשלנות, בחוסר ידיעה או חמור יותר – אי אמירת אמת?

"אנו עומדים בפני שוקת שבורה", כתבו הורים באחת הקבוצות, "מעבר לתסכול ולכעס העמוק, ישנו גם חשש משמעותי שייעשה גיוס מהר כדי לפתור את הבעיה ללא סינון".

תגובת עיריית ירושלים המעודכנת – זו שאולי תסביר את הפער בין התגובה מיום חמישי לבין המציאות שבה בעשרות מוסדות חינוך לא נפתחו היום (שני) צהרונים – תובא כשתתקבל.

מאיגוד הצהרונים בכוח לעובדים, שם היו מאוגדות עובדות הצהרון עד להעברת הפעילות לעמותת לביא, נמסר: "לאחר שבועות מדאיגים של חוסר ודאות, התחילה קליטת עובדות הצהרונים של גני הילדים בעמותת לביא. אולם מאחר ותנאי ההעסקה החדשים פחות טובים מתנאי ההעסקה המוכרים לעובדות – תנאים עליהם נאבקו כאיגוד הצהרונים בכוח לעובדים – אנו נתקלים בפניות של עשרות עובדות שאינן מתכוונות לפתוח את השנה. אנו מקווים כי בהקדם נסיים את תהליך איגוד עובדות הצהרונים בלביא, ונפעל במשותף לשיפור תנאי העסקתן, עבורן ועבור היציבות הנדרשת כל כך להורים ולילדים".

 

תגובות

11 תגובות
11 תגובות
  1. נעמי

    פשוט הזוי! עד עכשיו לא קיבלנו שום עדכון על מה היה היום ומה יהיה מחר!

  2. סיני

    עמותת לביא כשלה גם במערך הליווי ובעיריה מגבים טותם הורים אל תשתקו

  3. לירון

    פשוט התנהלות פושעת ןביזיונית של עמותת לביא.
    הרעת תנאים שתביא לילדים שלנו רק את העובדות הכי שחוקות ושבורות, חלקן בכלל דוברות רק ערבית וכל מי שרק תסכים לעבוד תמורת העולב שהם מציעים. מתחייבת שאף צהרוניות לא התעשרה מהשכר הקודם, אז להוריד עוד יותר? כמה חזירות??
    העבודה הכי חשובה שיש! טיפול בדור הבא, בילדים הרכים והטהורים שלנו! שיתעוררו מהר וילכו להתרפס בפני העובדות שלהן לפני שנאבד את טיפת כוח האדם המוצלח שעוד נשאר שם!!

  4. יערה

    קיבלנו הודעה היום בשעה 13:50, הגננות חיכו עד 14:30 שהורים יצאו מהעבודה ויבואו לקחת את הילדים.. הזוי ממש

    מחכים לתשובה

  5. נרי

    תשובה לכותרתמאפה עירית ירושלים?
    היא עסוקה בלאשר תכניו של יזמים לבנות מגדלים ולהפוך את השכונה ללוס אנגלס
    בושה לראש הניר ל ה ברגע האחגוןהבעיה היא של ההורים שעובדים או גוייסים
    מה נסגר אתכם עירית ירושלים מר משה לאון?

  6. רינת

    ככה זה שהמפקחות על גני הילדים, רווחת הילדים וההורים…ראש קטן.
    לא מתעניינות בדבר ועסוקות רק בעצמן. מערכת חינוך שפשטה את הרגל בעשור האחרון.

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר