כיתה ריקה
כיתה ריקה

ממשיכים את החופש הגדול: כצפוי – ארגון המורים ישבית את התיכונים

האיום מומש: יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע על החלטה להשבית את תחילת שנת הלימודים בתיכונים וקרא למורים "לא להישמע להצהרות השקריות של שר האוצר". בצלאל סמוטריץ', מנגד, פנה למורים וטען: "הוויכוח הוא על כוח ושליטה.. רן ארז רוצה לשמור על הכוח שלו". ואיזה מסכנים התלמידים

פורסם בתאריך: 30.8.24 08:12

ואיזה מסכנים התלמידים: כשהיו בתחילת הדרך בחטיבת הביניים – היתה הקורונה, בשנה שעברה – הם סבלו מהמלחמה ועוד קודם לכן – מעיצומים ומלחמות אגו בין ארגון המורים למשרד האוצר. תלמידי התיכונים בירושלים – כיתות י'-י"ב (וגם אלו הממשיכים לי"ג-י"ד) ממשיכים לסבול – ביום ראשון, 1.9, הם לא יחזרו לבתי הספר ביחד עם כלל תלמידי ישראל. כך הודיע אמש יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז, שהכריז על שביתה.

בהודעה ששלח למורים החברים בארגון כתב ארז: "לאור סירובו העיקש של משרד האוצר לחתום על הסכם קיבוצי עימנו בדבר תוספת שכר ותנאי עבודה לציבור המורים, הנהלת ארגון המורים החליטה להשבית את תחילת שנת הלימודים תשפ"ה בחטיבות העליונות, כולל כיתות י"ג ו-י"ד בכל מערכת החינוך".

ארז קרא למורים "לא להישמע להצהרות השקריות של שר האוצר שמנסה בכל מחיר לשבור את העבודה המאורגנת, להפריט את מערכת החינוך ולהחתים מורים על חוזים אישיים, ובכך להפוך אותם לעובדי קבלן. נמשיך במאבק כל עוד יהיה בכך צורך. נדאג ונתמוך בציבור המורים והמנהלים במשך המאבק הזה".

אלא שהשר בצלאל סמוטריץ׳ הוא לא אחד שנשאר חייב. במניפסט ארוך הוא פנה באופן אישי למורים, והסביר את העמדה שלו במשא ומתן, תוך שהוא טוען שהשביתה והעיצומים הנוכחיים קשורים לדבר אחד בלבד – כוח ושליטה, שעליהם מסרב רן ארז לוותר – כך לטענת שר האוצר.

"אני מפציר בכם תפתחו את השנה. עם ישראל זקוק לזה, התלמידים שלכם זקוקים לזה, בטח עכשיו בתקופת המלחמה הם למערכת חינוך חזקה, תומכת, שתסייע להם ולכולנו להתמודד עם תקופת המלחמה הקשה", פנה השר סמוטריץ' למורים בסרטון שהפיץ. "אני מאחל לכולנו, שתהיה שנת לימודים טובה ופוריה. שננצח את המלחמה הזאת גם בחזית, אבל גם בעורף, כחברה מחוזקת עם חוסן. מלוכדת, מאוחדת. בשביל זה אנחנו צריכים מערכת חינוך טובה וחזקה שמעודדת מצויינות".

 

 

עוד אמר סמוטריץ בפנייתו למורים: "אני קודם כל רוצה לומר על מה הוויכוח הוא לא: הוויכוח הוא לא על כסף. הוא לא על תוספות השכר שלכם מכיוון שאת זה סיכמנו כבר לפני שנה. אני זה שהתעקשתי על תוספת שכר של 2,000 שקלים לכל מורה ומורה במערכת החינוך, על תוספות שכר משמעותיות מאוד לבעלי התפקידים במערכת החינוך – למחנכים ומחנכות ורכזי שכבה. על תוספות שכר משמעותיות למנהלים. לא על זה הוויכוח.

"הוויכוח הוא גם לא על כמה שקרים, כי שמעתי כמה שקרים כואבים. אחד מהם למשל זה שלקחנו את הכסף שיועד לכם – ונתנו אותו לחרדים. לא היה לא נברא. ובעיקר עצוב שמי שמתיימר להיות מורה או לייצג מורים מפיץ שקרים אנטישמיים כאלה שנועדו להיות חלק מאיזה קמפיין שנאה שמפצל את החברה הישראלית תוך כדי מלחמה. שמעתי עוד שקר כאילו אנחנו רוצים עובדי קבלן. עובדים בחוזים אישיים הם ממש לא עובדי קבלן. הם עובדי מערכת החינוך, עובדים מצטיינים בשכר גבוה יותר גבוה מהרגיל, הם רק לא עובדים של רן ארז".

ואז הגיע סמוטריץ לפאנץ: "הויכוח על כוח ושליטה. רן ארז לא מבקש להגן עליכם המורים הטובים והמצטיינים כי אתכם אנחנו רוצים במערכת ולכם אנחנו רוצים לתת גם תוספות שכר משמעותיות. אבל יותר מזה, אנחנו רוצים לתת גמישות למנהלים באופן שיאפשר להם לתת שכר עודף למורים טובים ומצטיינים במערכת החינוך. רן ארז מתנגד לזה מכיוון שהוא רוצה לשמור על הכוח שלו".

עוד אמר סמוטריץ': "אתם תצאו לשביתה מיותרת לחלוטין על כלום, בשעה שיש על המדף הסכם מצוין. רן ארז ישב אצלי בחדר ב-31 לאוגוסט בשנה שעברה, יחד עם שר החינוך לחצנו ידיים, סיכמנו על הכל. רגע אחרי שהוא יצא מהחדר הוא חזר בו מכל ההסכמות, גרר אותנו לשנה שלמה של משא מתן. עכשיו תשימו לב מה קרה בשנה הזאת. תסתכלו ימינה ושמאלה, האם יש עוד ארגון עובדים אחד שנמצא בסכסוך עבודה? אין".

"אני חוזר ואומר", הוסיף שר האוצר, "רן ארז לא מנהל מאבק לטובתכם או לטובת מערכת החינוך. הוא מנהל מאבק על האגו, על הכוח ועל השליטה של עצמו. הוא בדרך לקבע את המערכת, למנוע ממנה יכולת לגמישות ולעידוד מצויינות".

ובשורה התחתונה – איזה מסכנים התלמידים. עם כזה דם רע בין הצדדים, לא נראה שהסכם נמצא בכלל באופק.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. שרון

    שר חינוך כושל. לא נכחתי בוועדות החינוך , אתה מנסה למכור את המורים. אתה מבין מה יקרה עם חוזים אישיים. ני שהמנהל אוהב ויש לא מעט כאלה ..יקבל תוספת. תייצר תחרות לא בריאה וקרע גדול יותר במערכת החינוך. יש מנהלים לא ראויים ולא מעט כשם שיש מפקחים לא ראויים ומורים לא ראויים. ויש המון ולא מעט ראויים שאינם מוערכים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר