מימין - דויד, אביגיל ואורי (צילומים: פרטי)
מימין - דויד, אביגיל ואורי (צילומים: פרטי)

שלום כיתה א': אלו השמות הנפוצים ביותר של התלמידים החדשים בירושלים

אצל הבנות השמות הנפוצים ביותר הן איילה במגזר החרדי, שאם במגזר הערבי ואביגיל במגזר הכללי. באופן קצת מפתיע, דוד מוביל במקום הראשון במגזר הכללי (ושלישי במגזר החרדי). יהודה הוא השם המוביל בקרב התלמידים החרדים ואצל הערבים השם הפופלרי ביותר הוא, שוב, מוחמד

פורסם בתאריך: 28.8.24 10:48

ביום ראשון הקרוב, 1.9, תחל שנת הלימודים תשפ"ה, וכ-21,571 תלמידים ותלמידות ירושלמים יעשו את דרכם בפעם הראשונה לבתי הספר ברחבי העיר. על הלוח בכיתות הן ייראו את הכיתוב המסורתי 'שלום כיתה א".

רגע לפני שהם מגיעים למוסדות החינוך, במינהל החינוך בעיריית ירושלים בדקו, כמדי שנה, מהם השמות הנפוצים ביותר בקרב התלמידים החדשים בעיר.

בזרם החינוך החרדי – שהוא הגדול ביותר בעיר, ולפיכך זהו גם השם הנפוץ ביותר בעיר, השם הפופולרי ביותר לבנות הוא איילה. השם הנפוץ השני הוא יעל ובמקום השלישי – תמר. באצל הבנים – השם יהודה הוא השם המוביל (כמו בשנה שעברה), ואחריו משה ובמקום השלישי – דוד.

דוד, אולי תופתעו, הוא השם המוביל בקרב הבנים במגזר הכללי (ממלכתי וממלכתי-דתי). במקום השני השם אורי, ואחריו אריאל, במקום השלישי. בקרב בנות המגזר הכללי השם הפופולרי ביותר הוא אביגיל, במקום השני – שירה, ובמקום השלישי – טליה.

במערכת החינוך הערבית, השם המוביל בקרב הבנות השנה הוא שאם, שעולה על השם ג'ורי שנסוג למקום השני. השם מרים נשאר ללא שינוי במקום השלישי.

בקרב הבנים במערכת החינוך הערבית – מוחמד הוא השם השולט לא עוררין כבר מספר שנים. לאחר מכן השם שהגיע למקום השני הוא יוסף והשם אדם נמצא במקום השלישי.

 

 

***

כמדי שנה נרשמת התרגשות מחודשת למראה התלמידים החדשים העולים לכיתה א', הפוסעים בפעם הראשונה בשערי בית הספר ומתחילים את
דרכם במערכת החינוך בעיר.

דויד נחמן אדרי משכונת ארנונה, שמתכונן לקראת כיתה א' בבית הספר נועם בנים – קרית משה, אומר: "אני מאוד מתרגש להתחיל כיתה א' ומצפה להכיר ולפגוש חברים חדשים, ללמוד לקרוא, ולכתוב דברים חדשים ומעניינים ולצאת לטיולים. שיהיה לכולם בהצלחה".

אורי לוי, שמתגורר בשכונת נוף ציון, יחל ללמוד בבית הספר חורב בנים, אומר: "אני מאוד שמח לעלות לכיתה א'. אני מקווה שלא אתבייש להכיר את כל החברים החדשים. אני אוהב ללמוד ואני יודע שזה יהיה כיף. מקווה ששיעורי הבית לא יהיו קשים מידי. אני מאמין בעצמי".

אביגיל אוחיון משכונת פסגת זאב, עולה לכיתה א' בבית הספר נועם בנות – פסגת זאב: "אני מתרגשת לעלות לכיתה א', להכיר חברות חדשות וללמוד לקרוא! אני גם אעזור לחברות שלי, אם יצטרכו אעזור להן בהכל. מאחלת הצלחה לכל הילדים והילדות שעולים לכיתה א'!".

"בהצלחה רבה לכל התלמידות והתלמידים שיתחילו השנה כיתה א', ויפתחו את שנת הלימודים תשפ"ה בפעם הראשונה במגוון מוסדות החינוך ברחבי ירושלים", מוסר ראש העיר משה ליאון. "זוהי התחלה חדשה ומסע מרגש לתקופת זמן משמעותית מאוד, שתתווה את הדרך לעתיד הילדים והילדות שלנו. שתהיה שנת לימודים פוריה לכולנו. נמשיך לטפח, להשקיע ולקדם את תחום החינוך על כל רבדיו. ירושלים-אין כמוהה בעולם".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר