כיתת לימוד במרכז גושפנקא (משמאל), שי כהן, אוהד לוסין (צילומים: יעל אביטל, פרטי)
כיתת לימוד במרכז גושפנקא (משמאל), שי כהן, אוהד לוסין (צילומים: יעל אביטל, פרטי)

השראה והעשרה: קבלת הפנים לאנשי החינוך החדשים בירושלים

מינהל החינוך בעיריית ירושלים, בשיתוף האקדמיות הירושלמיות, מקיים השבוע - רגע לפני החזרה ללימודים - שבוע השראה, העשרה ולמידה למורים ולמורות החדשים, שייהנו מסדנאות, אירועים ופעילויות ברחבי העיר, במרכזי החדשנות ובמפגשי זום

פורסם בתאריך: 25.8.24 12:34

מחבקים את המורים והמורות החדשים בירושלים: מינהל החינוך (מנח"י) בעיריית ירושלים יקיים בשבוע הקרוב – השבוע האחרון של החופש הגדול – מפגשי השראה, העשרה ולמידה ייחודים למורים ולמורות המתחילים ביום ראשון הקרוב, 1.9, ללמד לראשונה בבתי הספר בעיר.

התוכנית הינה חלק מיוזמת "מנהיגות חינוכית" של אגף פדגוגיה במנח"י ומתוכנית "מתחילים נכון בחינוך הירושלמי", במסגרתה יזכו המורים המתחילים למגוון הרצאות מעוררות השראה וסדנאות המעניקות כלים פרקטיים לקראת כניסתם לעולם ההוראה. יצוין כי התוכנית מתקיימת בשיתוף מחוז ירושלים של משרד החינוך והאקדמיות שפועלות בירושלים.

המורים שישתתפו בתוכנית יוכלו להשתתף במגוון פעילויות שונות ומגוונות, ביניהן: סדנאות במרכזי החדשנות ברחבי העיר, הרצאות מרתקות עם מומחי תוכן בנושאים מגוונים כגון קשר עם תלמידים, פדגוגיה, תכנון שנת ההוראה, ניהול כיתה, תרבות השיח בכיתה, הוראה הטרוגנית, זהות המורה, חוסן, קשר עם הורים, דינמיקה – התאקלמות בחדר המורים, פאנל עם מנהלי בתי ספר ועוד. המפגשים יתקיימו מרחוק ובאופן פרונטלי ויאפשרו השתתפות גמישה ונרחבת לאורך השבוע כולו. בסיומו של השבוע, יוזמנו המורים להקרנה מיוחדת של הסרט "לונאנה: יש יאק בכיתה" ושיח על דמות המורה בסרטים בסינמטק.


אוהד לוסין

אוהד לוסין


תוכנית "מתחילים נכון את השנה" נועדה להעניק למורים המתחילים כלים, ביטחון והשראה לקראת תחילת דרכם החינוכית – תחילת מסעם בעולם החינוך וההוראה והשפעה על הדור הבא, ובכך לחזק את מערכת החינוך בירושלים כולה.

אהוד לוסין יפתח גם הוא בפעם הראשונה את שנת הלימודים וילמד את מקצועות התנ"ך והספרות בבית הספר רנה קסין. "אני מאוד מתרגש לפתוח שנה בתור מורה. בשנה שעברה עשיתי התלמדות, והשנה אני ממשיך עם התלמידים לכיתה יא' בתור מורה מקצועי ומגיש אותם לבגרות חיצונית".

 

 

הוא מספר על ההסבה לעולם ההוראה מעולם התקשורת: "עסקתי בעולם התקשורת ופחות התחברתי. חיפשתי מקצוע עם משמעות ושליחות, ולכן עשיתי הסבה לעולם החינוך. בנוסף, אני מאוד אוהב ומאמין במדעי הרוח. חינוך זו דרך חשובה לתלמידים ולתלמידות, ואני מאחל לכולנו שתהיה שנה פורייה ושקטה".


שי כהו

שי כהו


שי כהן, שילמד השנה בבית הספר אורט גבעת רם, מציין כי "השנה אלמד את מקצועות התנ"ך, המדעים ומחשבת ישראל בכיתות ז'-ט'. המטרה היא להמשיך בעבודה הטובה ולתקוע יתד בבית הספר. בסטאז' שעשיתי נוצר קשר טוב עם התלמידים, ואני אוהב כל מה שקשור ללמידה והעברת החומר, כמו גם להקניית הערכים והעברת מסרים חינוכיים לדור הצעיר, וכמובן שאני רואה את מקצוע החינוך כשליחות".

שרה המר, בת 25, שתפתח שנת הוראה ראשונה בבית הספר פלך ותלמד את מקצועות ההיסטוריה והספרות, מספרת כי "סיימתי לאחרונה לימודים אקדמאיים באוניברסיטה העברית, ואני נכנסת ללמד השנה בבית הספר פלך. אני שמחה להתחיל לעבוד בפלך, ואני מקבלת ליווי מלא מהצוות החינוכי. אני מאוד אוהבת מדעי הרוח ולמדתי ספרות עברית ויהדות, אז זה היה טבעי שאלמד ספרות והיסטוריה. הוראה זו עבודה עם פן שליחותי, והמקצוע ערכי ותורם בסופו של דבר".

"בשנה הראשונה אני רוצה ללמוד מבית הספר", מוסיפה שרה." ללמוד מהצוות הוותיק, להתנסות, להקשיב ולבצע את עבודתי על הפן הטוב ביותר".

"עיריית ירושלים מחבקת את המורים החדשים שמצטרפים למוסדות החינוך ברחבי העיר, מקיימת מגוון תכניות פדגוגיות מעשירות לצוותי החינוך בעיר ומקנה 'ארגז כלים' נרחב בתחום החינוך", מסכם ראש העיר משה ליאון. "שבוע ההעשרה יתרום למורים והמורות החדשים שמצטרפים אלינו לצוות מוסדות החינוך האיכותיים שלנו. אנחנו מאחלים לכל המורים והמורות החדשים שנת לימודים מדהימה. תצעדו לשנת תשפ"ה ברגל ימין – הצלחתם היא הצלחתנו. זו זכות ללמד את דור העתיד של ירושלים. נמשיך להשקיע, לפתח ולקדם את תחום החינוך בבירה, פשוט כי אין חשוב ממנו. שתהיה שנת לימודים פורייה ומלאת הישגים".

להרשמה לתכנית ולקבלת פרטים נוספים יש להיכנס ללינק:

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בהצלחה למורות ולמוריםהחדשים והוותיקים.לתלמידות ולתלמידים,
    שתהיה. זו שנת לימודים פורייה רגועה ומעניינת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר