גן ילדים (צילום אילוסטרציה: Pixabay.com
(צילום אילוסטרציה: pixabay.com)

מכה להורים – מחירי הצהרונים מתייקרים במאות שקלים

בשל קיצוץ שהשית משרד החינוך בהוראת משרד האוצר, הסבסוד על הצהרונים פוחת וההורים בירושלים ייאלצו לשלם עוד 800 שקלים בשנה. בנוסף, משרד החינוך העלה את מחיר הבסיס של הצהרונים ב-50 שקלים בכל חודש, שגם אותם יישלמו ההורים. ביום ראשון צפויה פגישה בעיריית ירושלים ביחד עם ארגון ההורים כדי לנסות למצוא פתרון שיקל על ההורים

פורסם בתאריך: 22.8.24 15:45

פגיעה אנושה בהורים הירושלמים: בהוראת משרד האוצר – משרד החינוך מעלה את מחיר הצהרונים לילדי כיתות גן עד ב' בכ-1,300 שקלים. מדובר על התייקרות דרמטית ומשמעותית, שנעשית למעשה לראשונה מאז שנת 2017 0 אז נקבעו התעריפים במסגרת תוכנית 'נטו משפחה'.

כאמור, מדובר על חלק מהקיצוץ של הממשלה כדי להתמודד עם הוצאות המלחמה. ההחלטה שהתקבלה היא על קיצוץ של 250 מיליון שקלים, והכסף הזה, כאמור, יושת על ידי ההורים.

בירושלים, שמדורגת במדד סוציואקונומי נמוך (אשכול 2) המשמעות היא תוספת של 800 שקל למחיר הבסיס של הצהרונים בשנה. בנוסף, הוחלט על העלאת המחיר של הצהרונים באופן גורף בכ-50 שקלים בחודש (500 שקל בשנה). וכך – המחיר של חבילת הבסיס בצהרונים (שאינה כוללת תוספת חוגים, סייעות נוספות וכו') מתייקר בכ-1,300 שקל בשנה – לכלל המגזרים.

כידוע, ההרשמה המוקדמת לצהרונים כבר הסתיימה, והורים רבים שרשמו עד כה לצהרונים יצטרכו לחשוב בינם לבין עצמם האם להשאיר את הרישום על כנו ולספוג הוצאה כלכלית נוספת או שיצליחו לחשוב על פתרון אחר.

 

 

יש לציין כי שר החינוך יואב קיש ומשרדו ניסו להילחם בגזירה, ואף פנו למשרד האוצר ולעומר בראשו – השר בצלאל סמוטריץ', אך בשלב זה הקיצוץ עומד בעינו, והפגיעה במעמד הביניים ובשכבות החלשה היא משמעותית.

בארגון ההורים, חשוב לומר, מנסים להילחם בגזרה הקשה. בימים אלה מתנהלים דיונים אינטנסיביים בין הארגון לבין כלל הגורמים הרלוונטיים, כדי לנסות ולמצוא פתרון לבעיה. בנוסף, ל"כל העיר" נודע שגם ברמה העירונית נעשים ניסיונות כדי לצמצם את הפגיעה בהורים ככל הניתן. במסגרת זו, ביום ראשון הקרוב צפויה להתקיים בעיריית ירושלים פגישה בין גורמי החינוך בעיר, עמותת לביא (מפעילת הצהרונים) וההורים, כדי לנסות לחשוב על רעיונות ופתרונות.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר