הדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט (צילום: מתוך אתר הכנסת)
דיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט (צילום: מתוך אתר הכנסת)

הקלה משמעותית על הכיס: בוטלו תשלומי ההורים לשנת הלימודים תשפ"ה

ועדת החינוך של הכנסת לא אישרה את תשלומי ההורים למוסדות החינוך - תל"ן - לשנת הלימודים הקרובה. המשמעות: בתי הספר לא יוכלו לגבות מההורים תשלומים כלשהם, למעט עבור ביטוח תאונות אישיות. "תמימות דעים סביב הצורך להפחית את גובה תשלומי ההורים", אומר יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב

פורסם בתאריך: 22.8.24 08:57

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת לא אישרה את תשלומי ההורים למוסדות החינוך לשנת הלימודים תשפ"ה – כך הודיע השבוע יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף טייב (ש"ס). המשמעות היא הקלה של כ-2,000 שקלים על כיס ההורים, גובה תשלומי ההורים – תל"ן – השנתי הממוצע. למעשה, על פי ההחלטה – לא ניתן יהיה לגבות מההורים תשלומים כלשהם השנה למעט עבור ביטוח תאונות אישיות.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" כבר בחודש מאי, ועדת החינוך בראשות טייב הציבה למשרד החינוך אולטימטום, שלפיו אם המשרד לא יציג תוך ארבעה שבועות תוכנית לירידה הדרגתית בתשלומי ההורים עד לביטולם המוחלט, הם לא יאושרו. משרד החינוך, כמעט מיותר לציין, לא הציג תוכנית כזו ועל כן הוועדה סירבה לאשר את התל"ן.

"ועדת החינוך בראשותי לא תהיה חותמת גומי לאישור תשלומי ההורים בגובה של אלפי שקלים בשנה", אמר ח"כ טייב השבוע. "בוועדה יש תמימות דעים סביב הצורך בהפחתת גובה תשלומי ההורים, ועד שמשרד האוצר לא יכניס את היד לכיס או שמשרד החינוך ימצא מקור תקציבי אחר, הוועדה בראשותי לא תאשר את תעריפי תשלומי ההורים כפי שניסה משרד החינוך להביא לפתחה של הכנסת".

 

 

עוד מוסיף ח"כ טייב: בסוף חודש מאי אישרה הוועדה עלייה של ארבעה שקלים בתעריף ביטוח אישיות לתלמיד כי לא הייתי מוכן להשאיר אף ילד ללא כיסוי ביטוחי, אך כבר אז הודעתי כי זהו תנאי עד שמשרד האוצר ומשרד החינוך יספגו את הסכומים הללו ויציגו תוכנית דיפרנציאלית להפחתת תשלומי ההורים".

הנהגת ההורים הארצית בירכה על ההחלטה ומסרה: "אנו מחזקים את ידיו של טייב ומצפים ממנו להמשיך בעמידתו הנחרצת בנושא. זה שנים רבות אנו שומעים הבטחות והצהרות על תוכניות להפחתה עד לביטול תשלומי ההורים, ובכל זאת, מדי שנה אישרו ועדות החינוך של הכנסת את עול תשלומי ההורים, ללא כל הפחתה מצד משרד החינוך וללא כל תוכנית לצמצום הדרגתי שהובטחה. כדרכו של עולם, גם לקראת שנת הלימודים הקרובה קיבלנו הבטחות והתחייבויות שאינן מתקיימות, ואף להיפך – משרד החינוך תכנן להעלות את סך התשלומים שאותם משלמים ההורים".

תגובות

9 תגובות
9 תגובות
  1. ירושלמי עם יד, לא שלי, בכיס

    "…ועד שמשרד האוצר לא יכניס את היד לכיס…"
    ח״כ נכבד. שכחת לציין של מי הכיס.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טמטום
    תשלומי הורים הם השלמה למה שהמשרד מתקצב. הם הצגה עולה 13000₪ ,המשרד יתן 7000 וההורים 6000. עכשו….המשרד לא יגדיל את התקצוב לבית הספר,הההורים לא משלמים וכך יווצר מצב שאין טיולים שנתיים,ביורי שלח,סיורים לימודיים,הופעות מוסיקה הצגות,הרצאות ועוד הרבה דברים מעבר לציונים. הורים מתלוננים דבית ספר הפך לבית חרושת לציונים- לשם הצעד הזה הולך

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אבל העלו בגנים ומעונות ,מה עשו בזה לוקחים את אותו הסכום על צהרון

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרי אין תקציב לשלם זאת ממשרד החינוך שבקושי יש לו לסגור הסכם עם המורים. אז מה בדיוק הרעיון בכך?!?!
    אם לא נשלם כלום, הילדים שלנו לא יקבלו שום פעילות חברתית בביהס!! בעיני זה גרוע ביותר

  5. יפה

    כל עוד אין מקור חלופי למימון – תשכחו מהגצות, טיולים, פעילויות אקסטרא כגון יום לימודים ארוך וכו'. הצעד מבורך, אבל לא כל עוד אין הבטחה לתשלום מצד הממשלה. אבל איך ישלמו? הכסף הלך לסטרוק ולמימון החרדים שלא מתגייסים!!

  6. עינב

    מה זה הטימטום הזה?
    במקום שהילדים שלנו יקבלו העשרה, תוכניות איכותיות, חינוכיות, הם יישארו עוד שעות עם מורים שהוסמכו רק לפני 3 חודשים, כי יש מחסור עצום בעובדי הוראה.
    שמשרד החינוך יכניס את היד לכיס ויסבסד ולא רק את החינוך החרדי!
    אז מה שיהיה מקומות שיש להם ישלמו פרטי והיתר יסבלו.
    בושה של משרד חינוך!!
    העשרה ותרבות אלו לא מותרות!!

  7. דימיטרי

    את הצהרון העלו וכל מח שיש לו ילד בגיל הגן אכלו אותה כי ישלמו סכום כפול אז מה עשינו בזה? איפה חלוקה בנטל?

  8. מירי

    מה שלא משלמים לא מקבלים. מי יממן טיולים? מי יממן העשרה? בכלל לא רע בעיני שהורים שותפים בתשלומים לחינוך הילדים. בכל זאת אלו הילדים שלהם ולא של המדינה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר