פרויקט 'תיקמלא' בירושלים (צילום: באדיבות חסדי נעמי)
פרויקט 'תיקמלא' בירושלים (צילום: באדיבות חסדי נעמי)

לקראת שנת הלימודים בירושלים: ההתגייסות למען ילדים מעוטי יכולת

פרויקט "תיקמלא" של עמותת חסדי נעמי, העוזר לילדים ומשפחות מעוטות יכולת בחזרה לבית הספר, התקיים בפעם ה-11 בשיתוף כבאות והצלה לישראל

פורסם בתאריך: 9.8.24 16:56

שנת הלימודים תשפ"ד הסתיימה לפני קצת יותר מחודש, אבל בעמותת חסדי נעמי כבר נערכים לשנת הלימודים הבאה שתיפתח בספטמבר הקרוב עם פרויקט "תיק מלא" שיוצא לדרך בפעם ה-11.

במסגרת הפרויקט, העמותה מחלקת אלפי ילקוטים חדשים וציוד חיוני לילדים ממשפחות מעוטות יכולות כדי להבטיח שכל ילד יחזור לספסל הלימודים שמח ונרגש. בשבוע שעבר, כחלק מהפרויקט, התקיים יום מיון ואריזה של לוחמי אש, עובדי ומתנדבי תחנות מרחב "האומה" של מחוז ירושלים, במהלכו ארזו תיקים וציוד לקראת החזרה לבית הספר.

העלויות הגבוהות של ציוד לימודי מהוות נטל כלכלי כבד על משפחות רבות מדי שנה, ויש משפחות בהן יש יותר מילד אחד הזקוק לציוד. השנה במיוחד יש עלייה בביקוש בעקבות מלחמת חרבות ברזל שהשפיעה על בתים רבים בישראל.


פרוייקט "תיקמלא" של ארגון חסדי נעמי בשיתוף כבאות והצלה (צילום: באדיבות חסדי נעמי)

פרוייקט "תיקמלא" של ארגון חסדי נעמי בשיתוף כבאות והצלה (צילום: באדיבות חסדי נעמי)


 

 

פרוייקט "תיקמלא" נולד בעקבות יו"ר עמותת חסדי נעמי, הרב יוסף כהן שגדל בעוני רב. כתלמיד בעצמו לא היו לו ציוד ואמצעים בסיסיים, מכיר וזוכר את ההרגשה שאין. ייחודו של הפרויקט הוא שמאפשר לילד שמגיע לנקודת החלוקה, עם הוריו, לבחור בעצמו את התיק שהוא רוצה. בנוסף לתיק ושאר ציוד הלימוד, הילד מקבל שי מתוק על מנת לתת לו תחושה טובה וחשק לקראת השנה החדשה.

"אנחנו גאים להוביל את פרויקט תיק מלא ", אמר משה כהן, מנכ"ל עמותת חסדי נעמי, "בעולם שבו פערים חברתיים-כלכליים הולכים ומתרחבים, הפרויקט מהווה צעד משמעותי לשוויון הזדמנויות לילדים עם רקע כלכלי קשה. ציוד חדש ואיכותי מעניק לילדים תחושת גאווה, ביטחון עצמי, התחדשות ומוטיבציה להישגים לימודיים. אנחנו מקבלים מדי שנה מכתבי תודה מהילדים, וכשילד כותב 'עכשיו אני מתרגש לחזור לבית הספר' הלב מתרחב".

"לוחמי האש, עובדים ומתנדבים מתחנות מרחב 'האומה' גאים לעזור ולסייע לארגון חסדי נעמי", הוסיף סגן מפקד תחנת מרחב "האומה" סגן טפסר ברוך לוי, "הארגון עושה מלאכת קודש בסיוע לילדים שאין ידם משגת ונותן להם את ההזדמנות לפתוח את שנת הלימודים בהרגשה טובה עם ציוד חדש ואיכותי. עובדי התחנה נרתמו מיד למשימה וארזו בשמחה ובסיפוק גדולים את התיקים והקלמרים".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר